Основні критерії готовності дитини до НУШ, які важливо враховувати батькам майбутніх першокласників
Психолого-педагогічна просвіта батьків
І. Фізична готовність:
- Загальний фізичний розвиток:
- Достатній рівень фізичної витривалості, координації рухів.
- Сформовані основні рухові навички (біг, стрибки, рівновага).
- Розвиток дрібної моторики рук (уміння правильно тримати олівець, ножиці, малювати, шнурувати).
- Стан здоров'я:
- Відсутність хронічних захворювань, які б перешкоджали навчанню.
- Нормальний зір та слух.
- Гігієнічні навички:
- Уміння самостійно доглядати за собою (користуватися туалетом, мити руки, одягатися).
- Дотримання правил особистої гігієни.
ІІ. Інтелектуальна (пізнавальна) готовність:
- Розвиток мовлення:
- Достатній словниковий запас.
- Сформоване фонематичне сприйняття (уміння розрізняти звуки мови).
- Уміння будувати зв'язні речення, переказувати короткі оповідання.
- Дотримання граматичних норм мови.
- Уміння відповідати на запитання та ставити їх.
- Сформованість елементарних математичних уявлень:
- Знання чисел до 10 (і далі).
- Уміння рахувати предмети.
- Розуміння понять "більше", "менше", "порівну".
- Орієнтація у просторі та часі (вчора, сьогодні, завтра, праворуч, ліворуч).
- Розвиток мислення:
- Уміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати предмети за ознаками.
- Розвинене логічне мислення (уміння встановлювати прості причинно-наслідкові зв'язки).
- Уміння вирішувати прості завдання, головоломки.
- Розвиток пам'яті та уваги:
- Здатність запам'ятовувати невеликі обсяги інформації (вірші, послідовності).
- Уміння зосереджуватися на певному завданні протягом 15-20 хвилин.
- Загальна обізнаність:
- Знання про себе, свою сім'ю, домашню адресу.
- Елементарні уявлення про навколишній світ, природу, професії.
ІІІ. Соціально-емоційна готовність:
- Розвиток довільної поведінки:
- Уміння контролювати свої емоції та імпульси.
- Здатність діяти за правилами та інструкціями.
- Уміння підкорятися вимогам дорослих.
- Комунікативні навички:
- Уміння спілкуватися з однолітками та дорослими.
- Здатність працювати в групі, домовлятися, ділитися.
- Емпатія (уміння співчувати та розуміти емоції інших).
- Саморегуляція:
- Здатність адекватно реагувати на невдачі, долати труднощі.
- Уміння доводити розпочату справу до кінця.
- Позитивне ставлення до школи та навчання:
- Бажання вчитися, пізнавати нове.
- Відсутність страху перед школою чи новими завданнями.
- Розуміння ролі учня.
ІV. Мотиваційна готовність:
- Наявність внутрішньої мотивації до навчання:
- Інтерес до знань, до процесу навчання.
- Бажання отримати нові навички.
- Сформованість позиції школяра:
- Розуміння того, що школа - це місце для навчання, а не тільки для ігор.
- Усвідомлення важливості шкільних обов'язків.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів