Наші городні ділянки - чудовий засіб для спостережень і проведення з вихованцями дослідницької діяльності

25.06.2025

Городні ділянки у ЗДО відіграють надзвичайно важливу роль у всебічному розвитку дітей, виходячи далеко за межі простого вирощування рослин. Це унікальний простір для сенсорного, пізнавального, фізичного, соціально-емоційного розвитку, екологічного вихованняу, формування культурно-гігієнічних та практичних навичок.

Сенсорний розвиток. Діти взаємодіють з різними текстурами (земля, пісок, вода, листя, кора), запахами (квітів, землі, свіжої зелені), спостерігають різноманіття кольорів, форм і розмірів рослин. Це стимулює розвиток зору, нюху, дотику, смаку (при дегустації вирощеного врожаю).

Пізнавальний розвиток. Ознайомлення з природою: діти дізнаються про життєвий цикл рослин (насіння - паросток - квітка - плід), умови їх росту (світло, вода, ґрунт, тепло); формування причинно-наслідкових зв'язків: розуміння, що для отримання врожаю потрібен догляд, праця і терпіння; розвиток спостережливості: діти вчаться помічати зміни у природі, ріст рослин, поведінку комах; елементарні математичні уявлення: лічба насіння, рядків, вимірювання висоти рослин, порівняння розмірів.

Фізичний розвиток. Розвиток великої та дрібної моторики: копання, розпушування, полив, посадження, збір врожаю, прополювання вимагають різноманітних рухів, що зміцнюють м'язи рук, ніг, спини та розвивають координацію рухів; фізична активність на свіжому повітрі: сприяє зміцненню імунітету, покращенню апетиту та загального самопочуття.

Соціально-емоційний розвиток. Формування відповідальності: дти розуміють, що рослини потребують догляду, і несуть відповідальність за їх ріст; виховання працелюбності: розуміння цінності праці та її результатів; розвиток терпіння: процес вирощування рослин вимагає часу та очікування; навички співпраці та командної роботи: спільна праця на грядках вчить домовлятися, допомагати один одному, розподіляти обов'язки; виховання любові до природи: формування дбайливого ставлення до всього живого, розуміння екологічних принципів; почуття задоволення та гордості: від отриманого результату власної праці (врожаю).

Екологічне виховання: формування основ екологічної культури, розуміння взаємозв'язків у природі; виховання усвідомлення важливості збереження природи, чистоти довкілля; знайомство з корисними та шкідливими комахами, розуміння ролі комах-запилювачів.

Формування культурно-гігієнічних та господарсько-побутових навичок: вміння користуватися інвентарем, дотримуватися чистоти; навички збирання врожаю, догляду за рослинами.

Зв'язок із здоровим харчуванням. Діти бачать, як ростуть овочі та фрукти, що сприяє їхньому бажанню спробувати вирощені продукти та формуванню здорових харчових звичок; розуміння, що їжа не береться "зі супермаркету", а є результатом праці.

Розвиток творчості та уяви. Можливість спостерігати за трансформаціями в природі, створювати власні "історії" про життя рослин та комах.

Таким чином, городня ділянка у ЗДО - це не просто грядка, а жива лабораторія, де діти отримують цілісний, комплексний досвід взаємодії зі світом, що має величезне значення для їхнього всебічного розвитку.

НАШІ ГОРОДНІ ГРЯДКИ і МИ - МАЛЕНЬКІ ДОСЛІДНИКИ

Молодша група № 10, середня група № 14 (вихователь Ольга КРУГЛИК)

Молодша група № 7 (вихователь Тетяна НОВОСАД)

Молодші групи № 13, 11 (вихователь Інна УКРАЇНЕЦЬ)

Старші групи № 8, 9 (вихователь Лариса МЕЛАНЧУК, асистент вихователя Анастасія ОВДІЮК)

Старші групи № 2, 12 (вихователь Юлія ПАВЛЮК)

Середні групи № 4, 5 (вихователь Софія ЛЕВКОВИЧ)