Музичний розвиток дитини в сім'ї
Усі хоч раз у своєму житті чули про унікальний вплив музики на розвиток дитини. Та, попри це, у більшості батьків наших вихованців усе одно виникають запитання: «Чи варто навчати дитину музики? Навіщо це їй?». У той самий час батьки зовсім не вагаються у виборі, коли мова йдеться про навчання їхньої дитини математики, мов або інших наук...
Роль родини в музичному розвитку дитини
При народженні кожна дитина мас тонкий музичний слух і добре відчуття ритму. Втім, якщо ці здібності не розвивати, з часом вони згасають. На думку дослідників, саме завдяки музичному слуху та відчуттю ритму малюки здатні сприймати мовлення людей. Із суцільної мішанини звуків вони з часом починають виокремлювати слова, упізнаючи їхні ритмічні схеми. Усього за кілька місяців у пам'яті малюків накопичуються сотні слів, ритмічно звуковисотно-інтонаційно організованих звукових елементів.
Малюки ростуть, йдуть до дитячого садка. Саме час розвивати їхні розумові здібності, збагачувати палітру емоційності, зміцнювати духовне та психічне здоров'я. Та навіть формувати теплі, довірливі стосунки з однолітками, педагогами та батьками можна за допомогою свідомою навчання музики.
Співпраця педагогів та батьків
У нашому ДНЗ ми плануємо проведення «Днів відкритих дверей», коли батьки мають змогу стати безпосередніми учасниками освітнього процесу, побачити, як музичний керівник працює з їхніми дітьми, як зацікавлює їх, як прищеплює любов до музики. Проте роботи у цьому напрямку лише музичного керівника дитячого садка недостатньо. Він є лише помічником у вихованні дитини, яка вчиться, насамперед, у батьків - бо вони є первинною основою її знань, свідомості та буття. Тож запорукою успіху у вихованні дітей є співпраця педагогів та батьків.
Отже, батьки мають спонукати своїх дітей до музичної творчості, брати разом з ними участь у різних творчих заходах, влаштовувати родинні свята, вечори розваг, створювати імпровізовані оркестри. Якщо дитина захотіла самостійно влаштувати концерт удома - батькам варто натхненно підтримати цю ідею.
Родинні свята
Родинні свята узагалі мають велику силу. Вони супроводжуються піснями, танками, віршами, не лише згуртовують родину, а й допомагають сформувати у неї ціннісні поняття, розкривати її творчі здібності. Батькам слід прищеплювати своїм дітям любов до людей з обмеженими можливостями. А музика у цьому лише допомагатиме.
Музичні враження
Пропонуємо батькам також відвідувати разом з дитиною концерти, театральні вистави, переглядати дитячі телепередачі, які сприяють наповненню її духовного світу, розширенню світогляду, ознайомленню з традиціями, святами, казками українського народу.
Проте найліпшим прикладом для своїх дітей є самі батьки. Вони є основним джерелом, звідки дитина бере зерна істини. Отже, музика має великий вплив на формування свідомості дитини, її духовного світу, сприймання навколишнього. Будь-яке музичне спілкування з дитиною слід будувати на спільній діяльності, партнерстві, де ведучий - дорослий, а партнер-учасник - дитина.
Любов до музики, прищеплена в дитинстві, може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини. Раннє навчання музики відкриває широкий шлях до інтенсивного розвитку сенсорних здібностей, створює надійний фундамент для становлення й подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів, гармонійного поєднання емоційного, раціонального, духовного життя людини у майбутньому. Тож завжди кажемо батькам «Підтримайте свою дитину, допоможіть їй розкрити себе, адже, як стверджував Василь Сухомлинський, музичне виховання - це не виховання музиканта, а, передусім, виховання людини».
Запитання для батьків щодо музичного розвитку їхньої дитини
- Чи вважаєте музичне виховання важливим у розвитку вашої дитини? Чому?
- Чи слухаєте разом з дитиною музику (у живому виконанні, аудіозаписі, відеозаписі)?
- Чи берете участь у святах, розвагах, що проводять у дошкільному закладі? Якщо ні, то чому?
- Чи співаєте разом зі своєю дитиною вдома (колискові, забавлянки, жартівливі пісні)?
- Чи імітуєте голоси героїв під час читання з дитиною казок, чи озвучуєте їхній спів?
- Чи музикуєте з дитиною? Якщо так, які музичні інструменти використовуєте - іграшкові чи справжні?
- Чи підтримуєте дитячу ініціативу у танцювальних рухах? Як саме?
- Чи влаштовуєте вдома імпровізовані танцювальні виступи у власноруч виготовлених костюмах?
- Чи підтримуєте дитячу ініціативу у створенні музично-ігрових ситуацій (гра в музичне заняття, концерт, театр тощо)?
- Чи готуєте разом з дитиною музичні номери, виступи-сюрпризи до родинних свят, приходу друзів?
- Чи ділитесь з дітьми власними талантами і вміннями? Якщо ні, то чому?
- Як часто відвідуєте професійний театр разом з дитиною? Чи обмінюєтесь враженнями?
- Чи поєднуєте діяльність в побуті з творчістю? Як саме?
- Яким чином підтримуєте музичні інтереси вашої дитини?
- Чи підтримуєте розмову з дитиною, коли вона ділиться своїми музично-естетичними враженнями?
- Чи маєте вдома мистецьке середовище? Яке воно?
- Чи збираєте музичну фонотеку для слухання й танцювально-ігрової діяльності дитини (музичні казки, дитячі пісні, дитячі балети й опери, інструментальні п'єси, сучасну естрадну музику тощо) та відеотеку?
- Яка музика подобається вашій дитині? Яка музика подобається вам?
- Чи звертались за порадами до педагогів щодо музичного виховання вашої дитини?
Підготувала музичний керівник Денисюк О.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів