Конспект заняття з ОБЖД для середньої групи на тему "Дитина вдома. Місце для ігор вдома: гострі, колючі, ріжучі предмети, електроприлади, газ, ліки"
Програмові завдання: створити умови для сприйняття дітьми правил безпечної поведінки вдома з різними предметами (гострі, колючі, ріжучі предмети, електроприлади, газ, ліки); формувати уявлення про те, як поводитися з речовинами та предметами, що колють або ріжуть. Розширити уявлення про використання електричного струму в побуті, його значення; вчити застосовувати життєвий досвід. Формувати розуміння наслідків необачної поведінки під час ігор, усвідомлення того, що небезпека прихована не в самих предметах, а в невмілому користуванні ними.
Розвивати пам'ять, мислення, мову. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Матеріал: набір предметних картинок із зображенням електроприладів; набір предметів безпечних - небезпечних; аптечка з ліками; дидактична гра «Не помились», дидактична гра «Хто вчинить правильно?».
Хід заняття
Вихователь. - Діти, я розповім вам історію, яка трапилася з маленькими козенятами. Хочете послухати? Тоді всідайтеся зручненько.
- Якось мама коза залишила своїх малят вдома, а сама мерщій до крамниці за харчами. Але своїм дітям наказала:
- Що ж, маленькі Козенята,
Йду я за харчами.
Ви ж глядіть,
Замкніть дверцята
І тихесенько сидіть!
Козенята. - Ура! Свобода! Будемо займатися цікавими справами! Хто чим захоче!
Вихователь. - Одне козенятко набрало води в чайник та поставило його на газову плиту гріти. Далі козенята засперечалися, хто буде нарізати хліб і готувати бутерброди. Кожен з них намагався перекричати одне одного: «Я буду різати хліб!», «Ні, це буду робити я!», - перекрикував інший. І раптом одне козенятко зойкнуло! Порізав лапку. У цей час закипів чайник і двоє веселих малюків підбігли до плити, щоб його забрати. Троє козеняток увімкнули в розетку праску і весело їздили нею по килимку. Коли праска нагрілася, килимок почав плавитись і диміти. А сама маленька кізонька дістала з полиці аптечку і вирішила рятувати своїх братиків. Вона старанно розкладала пігулки на рівні частини.
Але на добрий час повернулася мама. «Ой, лишенько, що тут сталося! Самій мені не справитись!»
- Діти, як вчинили козенята? Що вони робили не так? ( міркування дітей)
- Давайте, діти, допоможемо козі навчити малят правильно поводитись, коли дорослих немає вдома. Згода?
- Яких помилок припустили козенята? (відповіді дітей)
- Чому козенятко порізало ніжку?
(Діти відповідають, вихователь слідкує за їхньою думкою, пропонує всім долучатися до вирішення проблемних запитань)
- Чим їздили по килимку? До чого це призвело? Що могло трапитися, якби на той час не прийшла мама? Хто вирішив рятувати братиків?
Вихователь. - Предмети, якими можна вколотися, порізатися, мають лежати в кухонній шухляді або в коробці. Скажіть, будь ласка, для чого потрібна голка ( ніж, ножиці)? Де вони зберігаються у вас вдома? ( відповіді дітей). Отже, ви знаєте, що вони дуже необхідні вдома, але брати їх без дозволу дорослих не можна, щоб не трапилося лихо, як з козенятами.
Дидактична гра «Не помились!»
На столах картки із зображенням різних предметів ( безпечних і небезпечних, гострих, колючих, ріжучих). Вихователь пропонує розглянути їх і розкласти правильно у дві кольорових торбинки: до зеленої скласти картки із зображенням безпечних предметів, до червоної - небезпечних, пояснити свій вибір.
Фізкультхвилинка
Козенята рано-вранці
Роблять вправи на галявці,
Випрямляють свої ніжки,
Усміхаються всім трішки.
Вправо - вліво повертають,
І капусточку шукають.
Нахиляються низенько,
І смакують всі дружненько.
Між дерев ми всі йдемо
І назад потрапимо.
Вихователь. - Діти, зверніть увагу на предмети, які стоять у мене на столі (праска, міксер, електрочайник). Які з цих предметів ви впізнали? Всі ці предмети називають електричними, бо вони працюють від електричного струму.
- Які ще електричні предмети побуту є у вас вдома? ( відповіді дітей).
- Для чого вони?
- Де живе електричний струм? (у розетці, вимикачі, лампочці)
Вірш Струм електричний, звісно,
Творить такі дива,
Та треба пам'ятати,
Що жартів з ним нема.
Бо струм той електричний
Живе усе вбива.
Не можна без дорослих
Ці прилади вмикать,
Біля розеток гратись
І щось у них вставлять.
Вихователь. - Діти, ви послухали уважно вірш. Про що цей вірш? Які дуже серйозні правила для себе ви запам'ятали? (відповіді дітей)
Вихователь. - Молодці, діти. Електричний струм, електроприлади дуже допомагають людям, але вони й дуже небезпечні, коли з ними неправильно поводитися. Електричний струм надзвичайно сильний, хоча його і не можна побачити. Тож електричні прилади можна вмикати лише з дозволу та в присутності дорослих.
Дидактична гра «Так - не так?»
- Мама прасує білизну. (так) Чому ви так думаєте?
- Маленький син бавиться з м'ячем біля гарячої праски. (ні) Чому?
- Бабуся в'яже шапочку, онука сидить поряд і допомагає розкручувати моток з нитками. ( так ) Чому?
- Тато разом із сином майструють годівницю. Хлопчик без дозволу взяв цвях і молоток. (ні) Чому?
Загадка
Сидять у коробці
Укупочці хлопці.
Хто хоче світити -
Готові служити.
Не чіпайте, діти,
Їх на забавки,
Бо можна згоріти.
Що це?... (сірники)
Вихователь. - Чим засвічують газ у плиті?
- Якої шкоди може завдати газ?
- Чи можуть люди прожити без нього?
Діти обговорюють різні ситуації, що трапляються при невмілому і неправильному використанні газу.
Газ - це їдуча речовина.
Запам'ятай і добре знай,
Газ ніколи не чіпай,
А трапляється біда - «104» викликай!
Дидактична гра «Хто правильно вчинить?»
Вихователь пропонує дітям правильно викликати екстремальну службу в разі потреби. Зачитує різні проблемні ситуації. Пропонує дітям пояснити свій вибір.
«101» - виклик пожежної служби;
«102» - служба міліції;
«103» - виклик швидкої допомоги;
«104» - виклик газової служби.
Вихователь. - Діти, подивіться, ведмедик Мишко приніс аж у трьох баночках якісь пігулки (висипає пігулки червоного, синього, жовтого кольору). Це різні смачні вітаміни - ліки. Їх можна їсти, каже Мишко, хто скільки захоче. Я думаю, що щось тут не те, і Мишко вчинив дуже неправильно. А що з цього приводу думають діти, послухай ведмедику.
- Скажіть,будь ласка, для чого потрібні ліки? Де вони зберігаються у вас вдома? Коли можна брати ліки, а коли не слід? Що може трапитися, коли з'їсти надміру вітамінів чи гратися іншими ліками?
- Що не слід брати до гри? (міркування дітей)
Вихователь. Якщо таблетки ви з'їсте, як цукерки,
Небезпечно це - можна навіть вмерти.
Пам'ятайте, діти, ліки - не для дитячої гри.
Підсумок.
- Діти, сьогодні ми з вами провели свій час з користю і дізнались багато нового: як правильно поводитись із гострими, ріжучими та колючими предметами, електроприладами, газом, ліками.
Але, якщо з тобою трапилась біда,
Не бійся - допомогу жди!
І пам'ятай, що виїдуть відразу
Міліція, пожежники і лікарі,
І майстер служби газу.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів