Конспект прогулянки «До зимового парку» для дітей старшої групи
Мета: продовжити знайомити дітей з характерними ознаками зими; вчити розрізняти дерева за корою, стовбуром, розміщенням гілок; закріплювати знання про зимуючих птахів та вчити робити висновки про правила догляду за ними; виховувати інтерес до живої і неживої природи.
Хід прогулянки
Загадка Кружляє ніжно білий пух,
Міняє зайчик свій кожух.
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички.
Ведмідь в барлозі все дріма,
Яка пора, скажіть?... (Зима)
- То яка зараз пора року? А звідки видно, що зараз зима? (Діти називають ознаки зими)
Інтерактивна вправа «За і проти»
- Кажуть, що зима - весела пора року. За що ви любите зиму? (Орієнтовні відповіді дітей. Взимку багато різних розваг: можна кататися на санчатах, з'їжджати з гірки, ліпити сніговика, будувати фортецю, кататися на ковзанах і лижах; взимку дуже гарно, приходить багато свят тощо).
- А за що не любите зиму? (Орієнтовні відповіді дітей. Взимку холодно, можна впасти і вдаритися, можна собі щось зламати, бо дуже слизько; треба одягати багато одягу; взимку короткий день; зі стріхи падають бурульки і можуть поранити...).
- Куди ми з вами прийшли? (До зимового парку).
- Що тут росте? (Дерева). Подивіться, будь ласка, на них, а чи всі вони однакові? (Ні, дерева всі різні)
Спостереження в природі
- Послухайте, будь ласка, віршик:
У нашім парку, у парку,
Грає вітер на дуду.
Ще й у свищик свище
Лютий морозище.
У холоднім парку
Ми сьогодні не знайдем
Ані комашинки,
Ані комаринки.
Всі комахи у землі,
Під корою на гіллі
Полягали спати,
Зиму переждати.
- Діти, хто грає у парку на дуду? Який вітер взимку? А який він був улітку? Чому ми не знайдемо ані комашинки, ні комарика? Де вони сплять?
Дослід з вітрячками (вияснити, звідки дме вітер, якої сили вітер)
Дослід з одноразовими пакетами (вияснити, чи є у пакеті повітря, чи може вітер напустити туди повітря?)
- Діти, зимою у живій і неживій природі відбувається дуже багато змін. Нещодавно пролітала сорока-білобока, яка багато наговорила про сніг та зиму. Але всі знають, що сорока - відома балакуха, тому може і неправду сказати. Уважно слухайте і виправляйте помилки, якщо потрібно.
Інтерактивна вправа «Виправ помилку»
- Всі дерева взимку однакові, їх не можна розрізнити. (Ні, всі дерева різні)
- Ялинка скинула свої голочки. (Ні, ялинка вічно зелена)
- Взимку дуже холодно (Так, взимку дуже холодно)
- Взимку кожен день іде сніг (Ні, сніг іде не кожного дня).
- Сніг зелений (Ні, сніг білий). А що зелене взимку? (А зеленими взимку залишаються ялинки)
- Сніжинки некрасиві (Ні, сніжинки завжди красиві та дуже привабливі); Сніжинки дуже великі (Ні, сніжинки дуже маленькі і дрібненькі).
- Сніг летить із землі на небо (Ні, навпаки, сніг летить з неба на землю).
- Зайчик взимку сірий (Ні, зайчик на зиму міняє шубку і стає білий).
- Ми ліпимо сніговика восени (Ні, сніговика ми ліпимо лише взимку).
- Сніговик завжди білий (Ні, не завжди, бо коли розфарбувати, він стає різнокольоровим)
- Молодці, ви гарно виправили сороку-білобоку. Подивіться, будь ласка, на дерева, які вони? (голі, безлисті, зажурені, сумні). А ялинка? (зелена). Ялинка - вічнозелене дерево, голочки не бояться морозу і тому не опадають.
Д/г «Як назвемо лагідно?»
Дерево - деревце,
зима - зимонька,
сніг - сніжок,
вітер - вітерець,
ялинка - ялинонька,
сніговик - сніговичок,
сонце - сонечко...
Гра «Пантоміма»
- Подивіться, будь ласка, на ялинку. Який стовбур? (Прямий, не товстий, гілочки опущені донизу, одна біля одної. Як ви гадаєте, як ми можемо її показати? (Ноги разом, руки опущені вниз, трішки розвести в сторони, пальці разом).
Подивіться на вербу, зверніть увагу на гілки та стовбур. Як ми можемо її зобразити? (Ноги разом, руки в сторони, кисті опущені донизу).
«Дуб» або «клен» - ноги на ширині (дуб), разом (клен), руки вгору, пальці розставлені.
Діти імітують різні дерева і приходять до єдиної думки.
- Бачите, діти, хоч і немає листочків, але дерева і взимку відрізняються одне від одного. За допомогою чого ми можемо їх розрізнити? (За допомогою кори та розміщення гілок).
- Яку користь приносять нам дерева? (Дерева дають чисте повітря, з них роблять меблі, папір; на плодових деревах ростуть фрукти тощо).
- Як потрібно поводитися з деревами? (Берегти, не ламати гілок, не нищити, не вирізати ліси та парки, не гойдатися на гілках...).
Рухлива гра «Відгадай дерево» (імітаційні рухи)
- Пригадайте, будь ласка, які птахи залишилися зимувати? (Горобці, сороки, ворони, голуби, дятли, синички, снігурі). Як вони називаються? (Зимуючі). Яких ви знаєте зимуючих птахів? (Горобці, синички, снігурі, ворони, дятел)
Зажурились пташки на морозі.
Не щебечуть, бо серце в тривозі.
Вже давно проминулося літо,
Все довкола снігом покрито -
Наступила сувора зима,
Свище вітер, а їжі нема.
- То як живеться взимку птахам? (Холодно і голодно). Як люди мають піклуватися про них. (Міркування дітей). У нашому дитячому садку теж є їдальня для птахів. Як вона називається? (Годівничка). У нас є зерно, насіння, яке ми насиплемо в годівнички. Але спочатку пригадайте, як слід поводитися біля годівнички? (Не кричати, не шуміти, щоб не налякати птахів).
Праця дітей у природі
Діти по черзі насипають корм у годівничку.
- Як ви гадаєте, якби птахи уміли говорити, щоб вони нам зараз сказали? (Дякую, ви дуже добрі і милосердні, ви хороші, ви доброзичливі...).
- Дерева, кущі, тварини, птахи, люди - це яка природа? (Жива). І як усе живе, жива природа хоче жити, тому як до неї потрібно ставитися? (Бережно). Крім живої, яка є ще природа? (Нежива). Без неї не може жити жива природа. Послухайте загадку:
«Високо стоїть, одне око має, всюди заглядає» (Сонце).
- Яке зараз сонце, що змінилося у порівнянні з літом? Яке небо, якого кольору хмари?
Дослід: протягнути руки до сонечка. Нагрілися вони, чи ні, чому? (Не нагрілися, тому що сонце взимку світить, а не гріє).
Прислів'я: «Сонце блищить, а мороз тріщить».
- Діти, що взимку йде з хмари? (сніг). Який він? (білий, холодний, пухнастий, блискучий, сріблястий, чистий, брудний, мокрий...). Давайте визначимо, який сьогодні сніг.
Дослід: підкинути сніг на лопаті вгору (Якщо сніг сухий, то розсиплеться у повітрі і до землі не долетить, а якщо мокрий - впаде грудкою на землю).
Діти визначають властивості снігу: який сніг ліпиться, а який - ні.
- Діти, давайте прочистимо доріжки на майданчику, а також сніжок підгорнемо під дерева, щоб їм було тепло.
Праця дітей у природі
Діти лопатками прочищають доріжки та підгортають сніг під дерева.
Індивідуальна робота. Д/г «Порівняй предмети за висотою (довжиною, шириною)»
Мета: закріплювати вміння визначати за допомогою умовної мірки висоту, довжину та ширину оточуючих предметів (з Женею, Елею, Валерією, Денисом).
Рухлива гра «Сніжинки і двірник» (кружляння, присідання, стрибки)
Рухлива гра «Два Морози» (біг урозтіч)
Рухлива гра «Пройди (або пробіжи) по доріжці» (ходьба та біг по обмеженій площині)
Рухлива гра «Попади в ціль» (метання сніжок у горизонтальну ціль -корзини, обруч).
- Діти, чи сподобалося вам у парку? Що саме сподобалося? Чим запам'ятається вам сьогоднішня прогулянка?
Підсумок. Зима - дуже гарна і весела пора року, особливо, коли лежить сніг. Незважаючи на те, яка погода, ми все одно гуляємо, дихаємо свіжим повітрям, щоб бути здоровими, загартованими і ніколи не хворіти. Але зима ще й небезпечна пора, тому потрібно бути обережними на дорозі, одягатися по погоді -берегти своє здоров'я, щоб не трапилося ніякого лиха, адже життя і здоров'я - це найцінніший скарб, який є у кожної людини.
Самостійна рухова діяльність. Діти ліплять сніжки сніголіпами, грають у сніжки, ліплять снігову бабу (за бажанням).
Підготувала і провела вихователь Яремчук В.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів