Конспект інтегрованого заняття для дітей раннього віку з пріоритетом завдань розвитку художньо-продуктивної діяльностіна тему «Весняні квіточки»

Програмові завдання:

ознайомлення з природним довкіллям: розширити знання дітей про пори року, ознайомлювати з ознаками весни;

мовленнєве спілкування: продовжувати вчити відповідати на запитання реченнями; розвивати виразність мови; заохочувати дітей до слухання віршів про квіти, бджілок; відтворювати вірш, виразно вимовляючи всі звуки;

зображувальна діяльність: формувати вміння створювати малюнки, залишаючи відбитки долоньок на папері; формувати елементарні технічні навички образотворення; вчити віднаходити схожість форми долоньки з квіткою; закріплювати назви кольорів.

Розвивати інтерес до естетичних та художніх об'єктів природного довкілля.

Виховувати естетичні почуття, зацікавленість зображувальною діяльністю.

Матеріал: муляжі квітів, іграшкова бджілка, шапочки-наголівники  бджілок; доріжки із слідами, гуашеві фарби, папір, вологі серветки.

Хід заняття

Вихователь. - Дітки, ви любите подорожувати? (Відповіді дітей)

- Сьогодні я вас запрошую у подорож. Ми з вами помандруємо на чарівну галявину. Хочете помандрувати?

Рухлива гра «По доріжці, по слідочках»

Діти разом з вихователем мандрують по доріжці зі слідочків та потрапляють на «квіткову галявину».

Вихователь. - А ось і чарівна галявина. Прийшла весна і на галявині розквітли перші квіти. Розгляньте їх і помилуйтеся, які вони гарні.

- Скільки квітів на галявині? (Багато)

- Якого кольору квіти? (Червоні, сині, жовті)

- Які квіти за величиною? (Великі і малі)

Вихователь. - Ой, а хто це літає серед квітів? (Бджілка)

                  Бджілка весело літає,

                  Квітам очки розтуляє.

                  Каже: «Квіти, годі спати,

                  Я прийшла медок збирати!».

- Що бджілка хоче робити? (Бджілка хоче збирати медок)

- Ось яка бджілка-трудівниця на чарівній галявині.  А давайте і ми, діти, перетворимося зараз на бджілок і весело пограємося. Хочете?

Вихователь одягає дітям шапочки-наголівники бджілок.

Вихователь. - На кого перетворилися наші діти? (На бджілок)

                  Весною квіти розцвітають,

                  На казку схожим все стає,

                  Метелики навкруг літають,

                  Бджола між квітами снує.

- Скільки стало бджілок? (Бджілок стало багато)

- Давайте, «діти-бджілки», візьмемо в руки ці чудові весняні квіточки і весело потанцюємо з ними.

Діти виконують танцювальні рухи під музику

А. Сабчук  «Бджілка і квіточка»

Вихователь. - Молодці, як гарно ви танцювали. А тепер, будь ласка, присядьте на стільчики і відпочиньте трішки.

- Бджілка щось говорить мені на вушко. А сказала вона, що дуже рада, що завітала до нас сьогодні і побачила ці чудові квіти. Діти, у нашої бджілки є багато подружок-бджілок і вона хоче їм показати такі красиві весняні квіти. Давайте ми також порадуємо наших бджілок, намалюємо їм гарні весняні різнокольорові квіти і подаруємо їх. Згідні?

- Що ми будемо малювати? (Квіти)

- Якого кольору квіти ми намалюємо? (Червоного, синього, жовтого)

- Кому подаруємо свої квіти? (Квіти подаруємо бджілкам)

Вихователь. - Дітки, ми вже вміємо малювати пензликом, пальчиком, а сьогодні давайте спробуємо малювати квіточки долоньками. Хочете спробувати?

- Тоді дивіться, діти, і ти, бджілко, дивись, як потрібно малювати.

Вихователь демонструє техніку «малювання долонькою»:

- Акуратно вмочаємо долоньку у фарбу (колір на вибір) і прикладаємо її посередині аркуша. Ось яка гарна квіточка вийшла. Якого кольору вийшла квіточка?

- Після цього потрібно руку витерти вологою серветкою, щоб була чиста.

- Дітки, а що ще потрібно намалювати біля квіточки? (Стебло)

- Якого кольору стебло у квіточки? (Стебло зеленого кольору)

- Давайте стебло спробуємо малювати пальчиком, як ми це вже робили. Хто хоче нам показати, як потрібно малювати стебло квіточки?

Вихователь пропонує дитині намалювати згори донизу рівненьке стебло зеленого кольору

- Ось яка гарна квіточка вийшла, і стебло у неї рівненьке. Бджілці теж подобається квіточка, яку ми намалювали. А вам подобається?

-   Що я намалювала? (Квіточку)

-   Якого кольору квіточка? (Квіточка червоного кольору)

-   На яку квітку схожа моя квіточка? (На тюльпан, мак)

-   Я намалювала квіточку червоного кольору. А ти (звертається до дитини), яким кольором будеш малювати свою квіточку?

-   А стебельце в усіх квіточок буде якого кольору? (Зеленого)

-   Покажіть, чим ви будете малювати квіточку?

Діти піднімають свої долоньки.

-   Але давайте ми спочатку розбудимо, розворушимо наші пальчики на долоньках, щоб малюнки вийшли гарні, а квіточки - веселі.

                          Пальчикова гімнастика

                          Наші ручки - як квіточки,

                          Пальчики - як пелюсточки,

                          Сонце прокидається,

                          Квіточки розкриваються,

                          Бджілко, бджілко, покружляй,

                         З квіток меду назбирай!

Вихователь. - Ось тепер ви справді готові до малювання. Діти, зверніть, будь ласка, увагу: на кожному столі стоїть фарба різного кольору. Якого кольору ці фарби? (Діти називають)

- Давайте закотимо акуратно рукавчики, як ми це завжди робимо перед малюванням. Я з бджілкою запрошую вас підійти до того стола, де знаходиться фарба, якою б ви хотіли малювати.

 Діти малюють під тиху і спокійну музику, вихователь допомагає, заохочуючи їх до самостійної роботи.

Вихователь (аналізуючи малюнки дітей). - Що ти намалював? Якого кольору твоя квіточка? На яку квітку схожа твоя квіточка?

-   Бджілко, тобі сподобались квіточки дітей? (Бджілка милується)

-   Зараз ми з бджілкою покладемо всі малюнки на столик і побачимо, яка у нас вийшла чудова різнокольорова галявина з весняних квітів. Скільки квіточок на галявині? (Багато) Якого кольору квіти? (Квіти червоного, синього, жовтого кольору) Кому ми подаруємо наші квіти? (Квіти подаруємо бджілкам)

Вихователь. - Молодці, діти! А бджілка має для вас сюрприз:  за те, що ви так гарно і старанно малювали квіти для її подружок, вона хоче вас пригостити смачними цукерочками, які так і називаються «Бджілка». Тож ходімо, помиємо ручки з милом і поласуємо цукерками. А бджілці що скажемо за гостинці? (Дякуємо) А що скажемо на прощання? (До побачення, прилітай до нас ще!)

Підготувала вихователь Гаврильчик О.В.