Каталог психодіагностичного інструментарію, рекомендований для використання в роботі практичного психолога ЗДО
|
Назва методики |
Автор |
Джерело |
Мета використання |
Вікова категорія |
1 |
Методика «Гра» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика розвитку ігрових дій |
Ранній вік |
2 |
Методика «Оцінка колірного гнозису» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика рівня оволодіння колірними сенсорними еталонами |
Ранній вік |
3 |
Методика «Колір і форма» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика оволодіння сенсорними еталонами форми і кольору |
Ранній вік |
4 |
Методика «Наочний гнозис» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика рівня оволодіння наочними еталонами |
Ранній вік |
5 |
Методика «Вибір за зразком» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика функцій порівняння і уваги |
Ранній вік |
6 |
Методика «Розрізні картинки» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика кон-структивного мислення, сфор-мованості просто-рових відношень і моделювання |
Ранній вік |
7 |
Методика «Конструювання за наслідуван-ням» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика перцептивних дій, об'єднання елементів у цілісний образ |
Ранній вік |
8 |
Методика «Просторовий гнозис» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика сформованості просторових співвідношень, орієнтування в наочних діях |
Ранній вік |
9 |
Методика «Складання піраміди» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Діагностика роз-витку перцеп-тивних дій, об'єднання окремих елемен-тів у цілісний образ |
Ранній вік |
10
|
Методика «Пам'ять» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Дослідження пам'яті |
Ранній вік |
11 |
Методика «Назви іграшки та предмети» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психодіагностич-ний інструмент-тарій в умовах дошкільного закладу |
Визначення рівня розвитку активного словника |
Ранній вік |
12 |
Методика «Хто це?» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психодіагностич-ний інструмент-тарій в умовах дошкільного закладу |
Визначення рівня розвитку комунікативно-го мовлення |
Ранній вік |
13 |
Методика «Розбери і склади мотрійку» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психодіагностич-ний інструмента-рій в умовах дошкільного закладу |
Визначення рівня розвитку стійкості уваги |
Ранній вік |
14 |
Методика «Назви тварини» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психодіагностич-ний інструмента-рій в умовах дошкільного закладу |
Визначення рівня розвитку образної пам'яті |
Ранній вік |
15 |
Методика «Покажи дії» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психодіагностич-ний інструмент-тарій в умовах дошкільного закладу |
Виявлення рівня розвитку відтворювальної уяви |
Ранній вік |
16 |
Методика «Частини мого тіла» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психодіагностич-ний інструмент-тарій в умовах дошкільного закладу |
Визначення рівня розвитку самовиявлення |
Ранній вік |
17 |
Методика «Чого не вистачає на малюнках?» |
Нємов Р.С. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Дослідити рівень розвитку сприйняття |
3-5 років |
18 |
Методика «Упізнай, хто це?» |
Нємов Р.С. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Дослідити цілісність сприйняття |
3-5 років |
19 |
Методика «Назви знайомі слова» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник |
Визначення рівня словникового запасу |
3-5 років |
20 |
Методика «Який, яка, яке?» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня граматич-ної правильності мовлення |
3-5 років |
21
|
Методика «Знайди і полічи фігури» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник |
Визначення рівня концентра-ції та обсягу уваги |
3-5 років |
22 |
Методика «Простав значки у фігурках» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня переклю-чення та розпо-ділу уваги |
3-5 років |
23 |
Методика «Намалюй такі самі фігури» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення стійкості уваги |
3-5 років |
24 |
Методика «Склади картину» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня сформо-ваності аналізу і синтезу |
3-5 років |
25 |
Методика «Склади сходинки» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня розвитку наочно-дійового мислення |
3-5 років |
26 |
Методика «Назви зайве слово» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рів-ня розвитку сло-весно-логічного мислення |
3-5 років |
27 |
Методика «Запам'ятай і назви слова» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня розвитку слухової пам'яті |
3-5 років |
28 |
Методика «Запам'ятай і назви предмети» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня розвитку зорової пам'яті |
3-5 років |
29 |
Методика «Запам'ятай і назви пари слів» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня розвитку логічної пам'яті |
3-5 років |
30 |
Методика «Казкова країна» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня розвитку творчої уяви |
3-5 років |
31 |
Методика «Мій настрій у кольорі» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Виявлення емоційного стану |
3-5 років |
32 |
Методика «Знайди собі друга» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення емоційного благополуччя |
3-5 років |
33 |
Методика «Який Я?» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Визначення рівня самооцінки дитини |
3-5 років |
34 |
Методика «Вибір в дії» |
Павелків Р.В., Цигипало О.П. |
Психологія дитинства: практикум. Навч. посібник |
Вивчення й оцін-ка міжособи-стісних стосун-ків у групі |
3-5 років |
35 |
Методика «Малюнок сім'ї» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Визначення сімейних взаємин у сприйнятті дитини |
|
36 |
Методика «Годівниця» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Визначення темпу роботи |
|
37 |
Методика «Намалюй себе» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Визначення самооцінки та уявлень дитини про себе |
4-5 років |
38 |
Тест «Малюнок неіснуючої тварини» |
Крамченкова В.О. |
Психодіагностика розвитку дошкільників |
Дослідження особистості дитини |
4,5-5 років |
39 |
Методика психолого-педагогічного обстеження дитини з порушенням інтелекту |
Єкжанова О.А., Стребельова О.А. |
Крамченкова В.О. Психодіагностика розвитку дошкільників |
Обстеження рівня сформова-ності основних ліній розвитку та дитячої діяльно-сті в дитини з розумовою недостатністю |
3-4 роки |
40 |
Тест тривожності |
Теммпл Р., Амен В., Доркі М. |
Крамченкова В.О. Психодіагностика розвитку дошкільників |
Визначення рівня тривожності дитини |
4-7 років |
41 |
Методика «Страхи в будиночках» |
Захаров О.І., Панфілова М.О. |
Крамченкова В.О. Психодіагностика розвитку дошкільників |
Виявлення дитячих страхів та їх уточнення |
3-7 років |
42 |
Орієнтовний тест шкільної зрілості |
Керн А.-Йєрасик Я. |
Готовність дитини до школи/Упоряд.: Л.Богуславська, С.Гончаренко, Л. Кондратенко |
Визначення ступеня шкільної зрілості |
6-7 років |
43 |
Експрес-методика |
За Гільбухом Ю.З., Коробко С.Л., Кондратенко Л.О. |
Готовність дитини до школи/Упоряд.: Л.Богуславська, С.Гончаренко, Л. Кондратенко |
Визначення готовності до шкільного навчання |
6-7 років |
44 |
Прогресивні матриці Равена |
Равен |
Готовність дитини до школи/Упоряд.: Л.Богуславська, С.Гончаренко, Л. Кондратенко |
Визначення рівня розвитку аналітико-синтетичних умінь |
6-7 років |
45 |
Тест «Віддалені асоціації» |
Невербальна модифікація тесту А.Медніка |
Готовність дитини до школи/Упоряд.: Л.Богуславська, С.Гончаренко, Л. Кондратенко |
Вивчення рівня розвитку креативних умінь |
6-7 років |
46 |
Методика «Як врятувати зайчика» |
Синельников В., Кудрявцев В. |
Журнал «Практичний психолог: дитячий садок» №7/ 2014 |
Діагностування уяви |
3-7 років |
47 |
Методика «Домалюй фігуру» |
Дьяченко О. |
Журнал «Практичний психолог: дитячий садок» №7/ 201 |
Діагностування уяви |
3-7 років |
48 |
Методика |
Урунтаєва Г., Афонькіна Ю. |
Журнал «Прак-тичний психолог: дитячий садок» №12/ 2014 |
Вивчення сформованості образу Я та самооцінки дитини |
5-8 років |
49 |
Методика |
Урунтаєва Г., Афонькіна Ю. |
Журнал «Практичний психолог: дитячий садок» №12/ 2014 |
Вивчення негативних особистісних проявів у дитини |
5-8 років |
50 |
Тест-опитувальник |
А.Я.Варга, В.В.Столін |
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Діагностика батьківського ставлення |
Батьки |
51 |
Тест |
|
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Визначення стилів та методів виховання дитини у сімї |
Батьки |
52 |
Анкета «Казка в нашому житті» |
|
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Зясування значення казки у повсякденному житті дитини |
Батьки |
53 |
Анкета Психологічний клімат у сім'ї» |
|
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Визначення психологічного стану у сім'ї та його вплив на психічний стан дитини |
Батьки |
54 |
Анкета «Сімейні традиції» |
|
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Визначення досвіду сімейних традицій у родині
|
Батьки |
55 |
Анкета «Послуги ДНЗ» |
|
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Визначення потреб щодо послуг дошкільного навчального закладу» |
Батьки |
56 |
Анкета «Особливості нервово-психіч-ного розвитку дитини» |
|
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Визначення особливостей нервово-психічного розвитку дитини |
Батьки |
57 |
Анкета «Комфортність дитини в ДНЗ» |
|
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Зясування психоемоційного стану дитини в ДНЗ |
Батьки |
58 |
Анкета «Сімейне виховання» |
|
Взаємодія ДНЗ та сімї/ уклад. О.А.Рудік, І.В.Молодушкіна |
Дослідження проблем сімей вихованців |
Батьки |
59 |
Методика |
А.Ассінгер |
Робота психолога з педколективом/ Упоряд. Т.Гончаренко |
Оцінювання агресивності педагога |
Педагоги |
60 |
Тест |
В.Тавберідзе, В.Калугіна |
Журнал «Вихователь-методист дошкільного закладу» 5/ 2013 |
Визначення характеру взаємодії педагога з дітьми |
Педагоги |
61 |
Тест |
Л.Смере-чинська |
Журнал «Психолог довкілля» №9/ 2011 |
Оцінка рівня контактності особистості |
Педагоги |
62 |
Методика «Вміння слухати іншу людину» |
Л.Смере-чинська |
Журнал «Психолог довкілля» №9/ 2012 |
Визначення ступеня вираженості вміння слухати інших |
Педагоги |
63 |
Тест |
Грінберг Дж. |
Журнал «ДНЗ» №11/ 2014 |
Оцінювання рівня розвитку синдрому професійного вигорання |
Педагоги |
64 |
Тест |
В.Бойко |
Журнал «ДНЗ» №11/ 2014 |
Оцінювання рівня розвитку синдрому професійного вигорання |
Педагоги |
65 |
Тест |
К.Ліберт |
Журнал «Вихова-тель-методист дошкільного закладу» №3/ 2012 |
Визначення стану нервової системи |
Педагоги |
66 |
Тест |
Ю. Туженкова |
Журнал «Вихователь-методист дошкільного закладу» 8/ 2014 |
Оцінювання рівня власної стресостійкості |
Педагоги |
67 |
Тест |
О.Каплуновська |
Журнал «Вихователь-методист дошкільного закладу» №7/ 2014 |
Визначення здатності педагога до саморозвитку |
Педагоги |
68 |
Опитувальник |
О.Боровська |
Журнал «Практичний психолог: дитячий садок» 6/ 2015 |
Визначення готовності дитини відвідувати дитячий садок |
Батьки |
Підготували: вихователь-методист Семенюк Р.Ф., практичний психолог Турченюк І.О.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів