Інтегроване заняття на тему «Вітамінна скарбничка» для дітей середнього дошкільного віку
Програмові завдання:
ознайомлення з природним довкіллям, валеологія: закріпити знання дітей про овочі та фрукти і страви, які з них готують; збагатити уявлення про вітаміни, корисні продукти харчування і їх значення для життя людини; вчити розрізняти корисні та шкідливі для здоров'я продукти харчування і робити самостійні висновки;
мовленнєвий розвиток: вправляти дітей у складанні складнопідрядних речень зі сполучниками: тому що; якби; вчити відповідати на запитання вихователя повним реченням та складати описові розповіді про овочі, фрукти із 3-4 речень; збагатити словник новими словами-назвами, словами-ознаками, пестливими словами відповідно до теми «Продукти харчування»;
продуктивна діяльність: вправляти дітей у кулінарному майстер-класі з приготування та естетичного викладання на тарілці вітамінної страви з різних фруктів на шпажках.
Розвивати активне мовлення, пам'ять, критичне мислення, естетичний смак. Виховувати бережне відношення до власного здоров'я та бажання зміцнювати його, вживаючи лише корисні і вітамінні продукти харчування.
Матеріал: лялька, коробки з вітамінами; дидактичні картинки із зображенням продуктів харчування; настільний театр «Овочі»; загадки; чарівна торбинка; рухлива гра «Ходить гарбуз по городу»; дидактична гра «Вітамінний кошик»; кусочки свіжих фруктів, шпажки.
Хід заняття
Вихователь. Треба дружно привітатись,
Разом весело сказати
- «Добрий день!»
Вліво-вправо повернутись,
До сусіда посміхнутись.
- «Добрий день!»
Вихователь. - Подивіться, діти, до нас завітала в гості дівчинка Вітамінка. І звичайно принесла нам подарунок, найулюбленіші вітаміни, які придбала в аптеці.
- Діти, хто з вас знає, що таке вітаміни?
Орієнтовні відповіді дітей:
- Це - корисні продукти;
- Це - Це - овочі, фрукти, сушені фрукти;
- Це - соки, компоти;
- Це - смачні каші і супи;
- Це - різноманітні продукти харчування.
Вихователь. - Так, правильно. Ой, задумалась наша дівчинка Вітамінка, чому лікарі радять нам щодня їсти вітаміни? Давайте їй розкажемо про вітаміни, чому вони корисні.
Орієнтовні відповіді дітей:
- Вітаміни корисні тому, що допомагають бути здоровою людиною.
- Вітаміни корисні тому, що допомагають швидше виростати.
- Вітаміни корисні тому, що допомагають організму бути сильнішим і не хворіти.
- Вітаміни корисні тому, що допомагають нам бути життєрадісними, мати гарний вигляд і не хворіти.
Вихователь. - Молодці, дітки, правильно думаєте. Назва «вітамін» походить від латинського слова «віта», що означає «життя». І це не випадково - вітаміни продовжують життя. Якщо вітамінів в організмі не вистачає, людина хворіє. Особливо важливі вітаміни для нормального росту і розвитку дітей. Якщо ми щодня споживаємо різноманітні і свіжі продукти, то отримаємо достатню кількість вітамінів. Кожна вітамінка живе в овочах і фруктах. Давайте розглянемо картки із зображенням продуктів, у яких є багато різноманітних вітамінів.
Розгляд картинок та бесіда за їх змістом
Вихователь. - Багато цікавого ми дізналися про вітаміни. А давайте ми разом з Вітамінкою порухаємось!
Руханка «Овочі»
Якщо хочеш бути гарним ти,
Якщо хочеш швидше підрости,
Якщо хочеш жити веселіш, -
Овочі різноманітні їж!
На городі морква вже зійшла,
Капустина до танку пішла,
А томат на сонечку дозрів,
Від наснаги він почервонів.
Якщо хочеш бути гарним ти,
Якщо хочеш швидше підрости,
Якщо хочеш жити веселіш -
Овочі різноманітні їж!
Вихователь. - Молодці, дітки, розвеселились. А який чудовий сюрприз підготували ваші мами і татусі - корзину з овочами. Але овочі завели велику суперечку, котрий із них корисніший, цінніший і найулюбленіший дітям. Діти, а давайте їм допоможемо розібратися, хто ж усе таки важливіший та корисніший із них.
Вихователь виставляє театр.
Вихователь. Я довгенька і руденька,
З хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають. (Морква)
- Так, правильно! Це смачна морква! А які ви прислів'я та приказки про моркву знаєте?
Діти:
1. Кожен знає, що морквиця
На городі, мов цариця.
2. Морква смачна й вітамінна
І не гірше апельсина.
3. Від моркви більше крові.
Дидактична вправа «Морква яка?»
Вихователь. Морква смачна, а ще яка? (смачна, вітамінна, цілюща, корисна, поживна, оранжева, солодка, соковита)
- Так, справді, морква дуже корисна, готують із неї безліч страв, кладуть у борщі, супи, салати. В народі кажуть: «З'їж морквину, коли яблука немає».
- Ой, розхвалилася, дивіться!
Ти не схожа на царицю.
Я від тебе красивіший -
Червоніший і товстіший!
- Про кого ця загадка, як ви думаєте? (Про буряка)
Дидактична вправа «Буряк який?»
Вихователь. Буряк червоний, товстий? А ще який? (смачний, вітамінний, корисний, поживний, салатний, соковитий)
Дитина (читає вірш). Український борщ чудовий,
По усіх краях відомий.
У борщі я головний -
Борщ без мене несмачний.
Вихователь. - Діти, а хіба буряк тільки для борщу? Що ще готують із буряка?
Дидактична вправа «Назви страву по іншому»
Вихователь. Салат із буряка - буряковий салат. А як сказати:
Ікра з буряка... - бурякова ікра
Пюре з буряка... - бурякове пюре
Сік з буряка... - буряковий сік
Вихователь. - Дивина! З нашого кошика зникли овочі. Де ж вони? Здається, я здогадалася! Напевно заховалися у торбинку. Спробуємо відшукати їх на дотик!
Вправа-дослідження «Знайди навпомацки»
Вихователь просить дітей по черзі на дотик відшукати огірки.
Всі зелені огірки
Споживають залюбки.
Нас шанують недаремно,
Ми на смак усім приємні,
На канапці і в салаті
Ми і в будень, і на святі!
Вихователь виймає огірок і помідор.
Помідор смачний, кругленький,
Має щічки червоненькі.
До смаку я в кожній страві,
Роблять соки і приправи,
Соус, борщик і салат
Люди з радістю їдять.
Вихователь. - Я знову розгубилась!
Що ж той огірок? Вода!
Як немає - не біда!
Помідор смачний, кругленький,
Має щічки червоненькі.
До смаку я в кожній страві,
Роблять соки і приправи,
Соус, борщик і салат
Люди з радістю їдять!
- То хто ж важливіший, огірок, чи помідор? Я і без огірків, і без помідорів не уявляю харчування людей. Пропоную позмагатися: пригадати всі гарні слова, що називають властивості огірків і помідорів. Дівчатка розкажуть про помідора, який він? А хлопчики про огірка, який він? Домовилися?
Дидактична вправа «Помідор який, огірок який?»
Орієнтовні відповіді дітей:
Помідор - червоний, круглий, смачний, салатний, поживний, вітамінний;
Огірок - зелений, довгий, смачний, салатний, поживний, вітамінний.
Вихователь. - Молодці! Отже, ми почули, що і помідори, і огірочки дуже важливі у нашому харчуванні. А хочете дізнатися, хто ще з овочів сперечався, вихвалявся, що він самий корисний і поживний?
Хлопчик і дівчинка із зав'язаними очима нюхають цибулю, часник, впізнають їх і називають.
Вихователь. - Так, це вони.
На цибулю нарікають,
Що до сліз я допікаю.
Вибачте, та я не винна,
Бо я - лікарська рослина.
- Діти, що про себе сказала цибуля? (Що вона - лікарська рослина)
Вихователь. - Так, справді! Цибуля і корисна, і вітамінна, і лікарська, тому що знищує багато мікробів в організмі.
Часничок я білозубий.
Ви мене не бійтесь, люди!
Хто мій зуб з'їдає сміло,
Буде мати зубки білі.
- Діти, чому часничок думає, що ми його боїмося їсти? (Тому що часничок пекучий). Чим корисний часник? (Часник також знищує багато мікробів та вірусів і допомагає швидше одужати).
Вихователь. - Отже, часник і цибуля теж дуже важливі овочі.
- А хто тут ще ворушиться у кошику?
Не сваріться любі, годі!
Я - найстарший на городі!
Я - веселий і бокатий,
Жовтогрудий і смугастий!
- Діти, хто це так вихваляється? (Гарбуз)
- Який мудрий гарбуз! Як ви думаєте, чим корисний гарбуз? (Гарбуз смачний, поживний, з нього готують солодку і вітамінну кашу)
Вихователь. - Недаремно його називають найголовнішим на городі. Засидівся він у кошику. А давайте з ним пограємось і також запросимо до гри Вітамінку.
Рухлива гра «Ходить гарбуз по городу»
Вихователь. - А справді, кожен овоч незамінний, вітамінний і не варто сперечатися, хто з них найголовніший. Всі овочі заслуговують на те, щоб ми назвали їх лагідно?
Мовленнєва вправа «Назви лагідно»
Буряк - бурячок, бурячечок;
морква - морквинка, морквиночка;
цибуля - цибулька, цибулинка;
часник - часничок;
картопля - картоплинка, картоплиночка;
гарбуз - гарбузик;
помідор - помідорчик;
огірок - огірочок.
Вихователь. - Діти, Вітамінка просить нас уявити на хвилинку, що всі овочі зникли. Уявляєте?
Інтерактивна вправа «Що було б, якби... ?» (зникли овочі)
Міркування дітей.
- Якби овочі зникли, то не було б що їсти.
- Якби овочі зникли, то не було б з чого готувати смачні салати, борщі та супи.
- Якби овочі зникли, то не стало б вітамінів і ми б захворіли.
- Якби овочі зникли, то на городі росли б одні бур'яни.
- Якби овочі зникли, то всі люди були б засмучені.
- Якби овочі зникли, то наше тіло швидко б постаріло.
Вихователь. - Молодці, діти, правильно міркуєте. Дякую вам за цікаві відповіді.
- Ой, яке незвичайне дерево побачила Вітамінка. Давайте поміркуємо, що тут не так?
Дидактична гра «Що зайве?» (фрукти і овочі на дереві)
Вихователь. - Правильно, на дереві ростуть фрукти, а не овочі! Вітамінка знову пропонує пограти у цікаву і веселу гру. Пограємо?
Дидактична гра «Виправ небилиці»
- У садочку в мене миле, синє яблучко вродило. (Яблуко не буває синім, воно може бути жовтим, червоним, зеленкуватим, а синьою може бути тільки слива).
- Щойно з'їв лимон чудовий - він солодкий, він медовий. (Лимон не може бути солодким, він кислий на смак).
- Біля стежки - кущики, а на них ростуть грушки. (Груші ростуть на дереві, а не на кущах).
Вихователь. - Діти, уявіть що наші фрукти незвичайні, а уміють розмовляти і себе вихваляти. Давайте перетворимося на фрукти і розкажемо про себе.
Інтерактивна вправа «Перевтілення»
Діти (по черзі):
- Я - яблуко круглої форми, червоного, жовтого, зеленого кольору. Мене треба з'їдати по 2-3 яблука на день і про всі хвороби забудеш. Будьте здорові!
- Я - лимон, фрукт круглої форми, жовтого кольору, кислий на смак. Я багатий на вітамін С та інші вітаміни і мінеральні речовини, дуже корисний. Будьте здорові!
- Я - груша, жовтого кольору, схожа на лампочку. Мене їдять свіжою, сушать, готують з мене смачне варення. Я багата на вітаміни, корисні для організму. Будьте здорові!
- Я - апельсин, круглий, помаранчевий, запашний і вітамінний. Мене їдять свіжим і готують з мене смачний сік. Будьте здорові!
Вихователь. - Так про кожний фрукт, діти, можна говорити багато корисного і доброго.
Дуже корисні продукти.
І дорослі і малята
Мають це, звичайно, знати.
Соковиті фрукти, цінні,
В них багато вітамінів.
Недаремно кажуть люди:
Щоб міцним та сильним бути,
Щоб здоров'я добре мати
Повсякчас нам слід вживати:
Вам, малята, та й мені
Фрукти й овочі смачні!
- Вітамінка знову запрошує вас пограти у цікаву гру.
Дидактична гра «Вітамінний кошик»
(На столі розкладені картки із зображенням різних продуктів харчування: овочі, фрукти, корисні та шкідливі продукти. На килимку стоїть кошик. Діти вибирають у вітамінний кошик лише корисні продукти, а шкідливі залишають на столі).
Вихователь. - Молодці, діти! Гарно погралися і правильно склали наш вітамінний кошик, а шкідливі для здоров'я продукти харчування залишили на столі. Давайте назвемо Вітамінці, у яких продуктах харчування є багато вітамінів? (Відповіді дітей)
Вихователь. - Вітамінко, бачиш, наші діти вже добре запам'ятали, що для їхнього здоров'я дуже корисні вітаміни.
Прислів'я «Хто з овочами та фруктами дружити буде, про хвороби назавжди забуде!
Вихователь. - А тепер про смачненьке. Вітамінка запрошує нас на свій кулінарний майстер-клас.
Кулінарний майстер-клас «Фрукти на шпажках»
Діти йдуть мити руки. Після чого вихователь демонструє послідовність нанизування фруктів на шпажку, а діти вправляються. Музикотерапія.
Сервірування столу. Пригощання дітей.
Підготувала вихователь Вернюк С.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів