Інтегроване заняття на тему «Маленькі кухарі» для середнього дошкільного віку
Програмові завдання:
українознавство: розширити знання дітей про свята, традиції, звичаї українців;
мовленнєве спілкування: вдосконалювати вміння дітей вести діалог, полілог; збагатити словник словами-назвами українських страв; формувати комунікативно-мовленнєві навички;
художня література: вдосконалювати вміння декламувати вірші, відгадувати загадки, емоційно реагувати на художні твори;
трудова діяльність: виховувати вміння планувати свої дії (послідовність приготування української страви - ліплення вареників; досягати наміченого результату; домовлятися та співпрацювати з однолітками; прибирати робоче місце; формувати навички приготування їжі).
Виховувати працелюбність, шанобливе ставлення до українських свят, звичаїв і традицій.
Матеріал: оформлення приміщення декораціями та атрибутами відповідно до теми заняття; святкова арка; вишиті рушники; ілюстрації до народних християнських свят; тематичні вірші, загадки.
Спеціальний матеріал: фартушки, ковпаки, качалки, дерев'яні дошки, тарілки, миски, серветки; продукти для приготування страви (мука, яйця, сливи, горіхи, мед).
Хід заняття
Вихователь. Не за синіми морями,
Не в далекій далені,
Тут у нас - на Україні
У квітучому селі
Жили дівчатка:
Чорненька, руденька, русява, біленька.
Вибігають дівчатка.
Дівчатка. - Доброго здоров'ячка!
Вихователь. - Ой, дівчата, мої любі,
Розкажіть про себе людям!
Дівчинка 1. - Мене звати Софійка.
Я дуже полюбляю співати
Дівчинка 2. - Мене звати Кіра.
Люблю з бісеру квіти викладати.
Дівчинка 3. - А я Соломійка.
Люблю книжечки переглядати.
Дівчинка 4. - А я Мія.
Гімнастика - це моє.
Вихователь. - А ще Софійка любить постійно щось вигадувати.
Дівчинка 1. - О! Є ідея. Давайте відкриємо кафе.
Дівчинка 2. - І як ми його назвемо?
Дівчинка 3. - Ну, звичайно, «Веселка». Група «Веселка» і кафе «Веселка».
Дівчинка 1. - Як ідея?
Вихователь. - Як завжди - хороша! Дівчата що будете робити у своєму кафе?
Дівчатка:
- Я буду зустрічати.
- А я буду пригощати.
- А ми на кухні будемо готувати.
Вихователь. - Ви мене до себе візьмете?
Дівчата. - Звичайно!
Вихователь. - І яка моя роль?
Дівчата. - Сама маленька, малюсінька, мацюпусінька! Ви будете керувати нами.
Вихователь. - Я шеф кухар?
Дівчатка. - Так!
Вихователь. - Як ви думаєте, з чого починається будь яке кафе?
Дівчинка 1. - Будь яке кафе починається з фартуха!
Вихователь. - Це не проблема! Фартушки у нас є.
Дівчата одягають фартушки.
Вихователь. - Ой, які ви гарні. На фартушку «Веселка», кафе «Веселка» і на серці весело. Ну що, дівчатка, готові?
Дівчатка. - Готові.
Дівчинка 1. - Мені потрібно подзвонити. (Вдає, що телефонує і повідомляє, що відкрилося кафе «Веселка»).
Веселий дзвін. Забігають дівчатка
Дівчатка. - Привіт! А ось і ми!
Дівчинка 2. - Перші клієнти!
Дівчинка 1. - Це не клієнти, це мої подружки. А чого це ви так вирядились?
Дівчатка.
- А нам «сорока на хвості принесла», що тут відкривається кафе.
- Вечорниці на носі. Хату вільну знайти треба.
- Вареники ліпити треба.
- Хлопці скоро прийдуть.
Вихователь. - Я навіть знаю, як ту «сороку» звати.
Дівчинка 1. - Це називається - реклама.
Вихователь. - Добре, дівчата, що ви до нас завітали. То яка перша страва буде у нашому меню?
Дівчатка. - Вареники.
Вихователь. - В народі кажуть: «Зима прийшла - свята з собою принесла». Одне з перших свят - свято Андрія Первозванного. Хлопці та дівчата збиралися на вечорниці, ліпили вареники. Дівчата гадали на хорошу долю, веселилися. Запрошую Вас на кухню кафе «Веселка», будемо ліпити вареники. Спочатку одягнемо шапочки і помиємо руки. Гаразд?
Діти миють руки.
Вихователь. - Давайте пригадаємо технологію приготування тіста (Діти називають необхідні інгредієнти: мука, яйця, молоко цукор). Замішуємо тісто.
Вихователь. - А яку начинку можна покласти у вареники?
Діти називають ( картопля, м'ясо, капуста, чорниці, тощо.....)
Вихователь розрізає тісто на шматочки, діти розкачують його та ліплять вареники. Наліплені вареники віддають на кухню варити, прибирають робоче місце. З кухні приносять зварені вареники, дівчатка поливають їх медом, посипають горішками.
Заходять хлопці.
Ой, дівчата чорноброві,
Відкривайте двері,
Бо на вашому порозі
Стоять кавалери!
Дівчинка. - Не відкриємо ми двері,
Не дамо вам сісти
Наварили вареників -
Самі будемо їсти.
Хлопчик. - Відкривайте двері,
Стеліть скатертину,
Бо не бачили ми вас
Вже цілу годину.
Дівчинка. - Ой-ой-ой, засумували -
Не велике горе.
Подолайте перелаз,
Тоді й поговорим.
Вихователь. - Ну що ж, хлопці, подолайте перелаз!
Дівчинка. - Ой, які в нас спритні хлопці -
Справжні козачата.
То ж заходьте до світлиці,
Будем святкувати.
Хлопці проходять лабіринт (смуга перешкод).
Хлопчик. - Дівчата, відгадайте загадку!
З квітів його виплітають,
Ним голівки прикрашають,
Щоб дівчиноньку зберіг
Український оберіг.
Дівчата всі разом. - Вінок!
Дівчинка. - Сплели ми із квітів чудовий вінок,
Дівчатонька любі, ставаймо в танок!
Нехай навкруг лунає дітей веселий спів,
Наш вінок яскравий єднає в коло всіх.
Хоровод «Коло»
Дівчинка запрошує хлопців їсти вареники.
Їжте, хлопці, варенички!
Їжте, бо смачненькі!
Будете, як варенички,
Круглі і товстенькі.
Діти ідуть смакувати вареники.
Підготувала вихователь Грухаль М.К.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів