Меморандум дитини
Не треба іншого зразка, коли в очах приклад батька.
О. С. Грибоєдов
Шановні батьки! Можливо, вам стане у пригоді напівжартівливий меморандум дитини, складений психологами від її імені.
Не псуй мене. Я прекрасно знаю, що мені зовсім непотрібно багато з того, про що я прошу. Я просто перевіряю тебе.
Не бійся бути вимогливим зі мною. Так краще, це надає мені впевненості.
Не застосовуй до мене силу. Це учить мене того, що сила - найголовніше у світі. Краще, якщо ти мене просто переконаєш.
Не будь непослідовним. Це бентежить мене та примушує намагатися уникати робити те, що мені під силу.
Не обіцяй. Ти, можливо, не зумієш дотриматися своєї обіцянки. Це послабить мою віру в тебе.
Не реагуй на мої провокації, коли я щось роблю для того, щоб завдати тобі прикрості. Інакше я прагнутиму одержувати все нові та нові «перемоги».
Не дуже засмучуйся, коли я скажу тобі: «Я тебе ненавиджу». Насправді, я не маю цього на увазі, а хочу, щоб ти розкаявся втому, що ти мені зробив.
Не роби за мене того, що я можу зробити сам. Не змушуй мене почуватися немовлям, тому що я буду постійно вимагати твоєї допомоги.
Не виправляй мене перед людьми. Я скоріш послухаю, якщо ти поговориш зі мною тихо, без свідків.
Не намагайся обговорювати мою поведінку під час конфлікту. Тоді я чомусь не дуже і добре чую, а слухаюся навіть ще гірше. Я зроблю те, що ти вимагаєш, але давай поговоримо про це пізніше.
Не намагайся читати мені мораль. Ти б здивувався, якби дізнався, як добре я усвідомлюю, що погано, а що добре.
Не змушуй мене почуватися так, ніби мої помилки - це гріхи. Я маю вчитися робити помилки, не почуваючись найгіршим.
Не чіпляйся до мене. Або я буду захищатися, або не буду чути тебе.
Іноді не вимагай пояснень щодо моєї поганої поведінки. Іноді я дійсно не знаю, чому це зробив.
Не випробовуй занадто мою чесність. Мене легко налякати, щоб я сказав неправду.
Не забувай, що я люблю експериментувати. Я вчуся на цьому, тому прошу тебе змиритися.
Не захищай мене від наслідків моєї поведінки. Я маю вчитися із власного досвіду.
Не відштовхуй мене, коли я щось запитую. Інакше ти побачиш, що я перестану запитувати і шукатиму цікаву мені інформацію хтозна-де.
Ніколи не натякай на те, що ти бездоганний і непогрішимий. Це надто багато вимагатиме від мене.
Не картай себе, що ми небагато часу проводимо разом. Головне те, як ми його провели.
Не дозволяй, щоб мої страхи тебе хвилювали. Тоді я ще більше боятимуся. Демонструй мені свою сміливість.
Стався до мене так, як ти ставишся до своїх і найкращих друзів, тоді і я буду твоїм другом. Пам'ятай: я більше навчуся з прикладу, а не з критики.
І крім того, я тебе так люблю! І ти мене любиш!
Джерело: Психолог дошкілля №8, 2017
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів