Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань на тему «Українська кухня. Середня група

Програмові завдання:

математика: закріплювати назви цифр у межах 5; вправляти у кількісній і порядковій лічбі в межах 5; в порівнянні двох множин; в умінні співвідносити число з кількістю предметів; продовжувати вчити розрізняти та називати площинні геометричні фігури (круг, квадрат, прямокутник, трикутник, овал); пори року та їх ознаки; складати ціле з частин; закріплювати назви кольорів;

логіка: вчити дітей працювати за карткою-схемою (планувати дії подумки; порівнювати геометричні фігури за формою, кольором і розміром); розвивати логічне мислення дітей;

українознавство: продовжити знайомити дітей з національними українськими стравами; закріплювати їх назви (борщ, суп, каша, компот, пиріг тощо);

мовленнєве спілкування: вчити будувати речення із сполучником тому що; вправляти в узгодженні іменників з числівниками; утворенні прикметників від іменників (компот з яблук - яблучний компот і т.д.).

Розвивати активне мовлення, логічне мислення дітей, пам'ять та увагу.

Матеріал: лялька, дидактичні ігри: «Впізнай на дотик цифру», «Пори року», «Загадка без слів», «Утвори словосполучення», «Звари борщ», «Тарілка з кашею», «Компот», «Зацукруй компот», «Пиріг».

Хід заняття

Пальчикова гімнастика

Вихователь. - Діти, ми з вами вже вивчили деякі цифри. Головна над усіма цифрами - принцеса Циферка. Запрошую вас сьогодні відправитися у подорож до принцеси Циферки. Ви згідні?

В Україні є звичай: перед дорогою треба присісти і посидіти для того, щоб дорога була успішною. А в дорогу давайте з собою візьмемо у праву кишеню - радість, щоб було веселіше йти; у ліву кишеню - увагу, бо під час подорожі   треба бути дуже уважним; а в груди - добре серце, бо дорога легка з добрими людьми.

- Яка зараз пора року?

- Чому ви так вирішили? (Міркування дітей)

- Що одягають взимку на руки?

- Пропоную вам взяти по рукавичці і відгадати на дотик, яка цифра всередині заховалась? (Спочатку дівчатка виконують завдання, а хлопчики перевіряють; потім міняються місцями)

Д/г « Впізнай на дотик цифру»  (на килимку)

Вихователь. - Наша подорож продовжується.

Щоб пройти далі, нам треба назвати пори року за своєю сюжетною картинкою.

Д/г» «Пори року» (на килимку)

Діти.  - Ми всі йдемо, йдемо, йдемо - пору року назвемо.

(Дівчатка виконують завдання першими, а потім - хлопчики). Діти складають речення зі сполучником тому що за сюжетною картинкою. Наприклад: «У мене пора року весна, тому що цвітуть дерева».

Вихователь. - Щоб зайти в дім до принцеси Циферки, треба відгадати загадку, яка зашифрована на картці.

Д/г» Загадка без слів» (на килимку)

Дитина має вибрати геометричну фігуру за такими ознаками, як: форма, колір, величина, товщина, де:

в першій клітинці зазначено відповідну геометричну фігуру, наприклад,

в другій клітинці - пляму, яка означає колір,

в третій клітинці - чоловічок (тонкий чи товстий), який означає товщину,

в четвертій клітинці - будиночок з одним віконечком, що означає малий предмет, будиночок з двома віконечками -  великий предмет.

Робота з логічними блоками Дьєнеша 

Зразок картки-схеми:

 

 
 
 

 

 

 

 



Вихователь.
- Ось ми і прийшли до принцеси. Що їй скажемо? (Діти вітаються).

-  Принцеса запрошує вас до будинку.

-  Які перші страви полюбляють українці? (Відповіді дітей)

Д/в «Утвори словосполучення» (робота на килимку)

-  Суп з риби - рибний суп. А суп з гороху який? (гороховий суп);

-  суп з рису - рисовий суп;

-  борщ зі щавлю - щавлевий борщ;

-  борщ з червоного буряка - червоний борщ...

Вихователь. - Принцеса хоче пригостити нас червоним борщем, бо це улюблена смачна страва українців з української кухні.

Д/г «Звари борщ»

(робота за карткою-схемою на килимку виконується трійками)

Діти у відповідності до індивідуальної картки-схеми (рецепту борщу) добирають овочі і закладають у каструлю.

Вихователь. - Борщем нас пригостила принцеса. Дякуємо її. Ще наша принцеса Циферка хоче пригостити нас кашею на ваш вибір.

Д/г «Тарілка з кашею» (робота за столами)

Вихователь. - Каша з гречки - гречана каша, а каша з рису...- рисова каша;

-  каша з пшениці - пшенична каша;

-  каша з манки - манна каша тощо.

Далі діти вправляються в порядковій лічбі.

-  Першою є гречана каша, а рисова каша, якою є по порядку? (Рисова каша є третьою);

-  Другою є пшенична каша, а манна каша, якою є по порядку? (Манна каша є четвертою)

-  Третьою є рисова каша, а гречана каша, якою є по порядку? (Гречана каша є першою по порядку).

Вихователь. - Кашею ми пригостилися. А ще принцеса Циферка хоче пригостити нас смачним компотом. Діти, давайте допоможемо принцесі приготувати компот.

Д/в « Компот» (за столами в парі)

-  Компот з груш - грушевий компот;

-  Компот з яблук... - яблучний компот;

-  Компот зі слив... - сливовий компот;

-  Компот із абрикосів... - абрикосовий компот.

Вихователь. - Готові на зиму компоти зберігають у банках. Щоб напитися компоту, спочатку потрібно з банки дістати яблука та  груші і порівняти, чого більше було у компоті - яблук чи груш?

Порівняйте, будь ласка, фрукти за допомогою знаків «більше», «менше».

Діти порівнюють множини. Вихователь перевіряє виконання завдання.

Д/г « Зацукруй компот» (завдання на килимку)

Вихователь. - Щоб напитися компоту, нам потрібен посуд, який? (чашка). На кожній нашій чашці є цифра. Виберіть, будь ласка, собі чашку, яка вам подобається. І покладіть у чашку стільки шматочків цукру, скільки означає   цифра на вашій чашці (цифри в межах 5 і більше)

(Вихователь використовує ускладнені завдання для дітей з вищим рівнем розвитку).

Вихователь. - Ми щиро дякуємо принцесі Циферці за гостину і пропоную приготувати смачний пиріг і також пригостити ним принцесу.

Д/г « Пиріг» (завдання на килимку)

Діти складають ціле (пиріг) з частин у тому порядку, яка цифра зображена на частині (шматочку пирога). Дівчатка виконують завдання першими, а потім хлопчики.

Діти пригощають принцесу і прощаються з нею.

Підсумок.

- Чи сподобалась вам наша подорож?

- Що найбільше запам'яталося?

Я щиро дякую вам за старання та за успішне виконання всіх складних завдань.

Підготувала і провела вихователь Новосад Т.В.