Створення умов для самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня: обмін досвідом

Ігрова діяльність - найприродніша й водночас найважливіша  діяльність дитини, у дошкільному віці вона є ефективним виховним засобом.  Вихователь, який працює з дітьми, має подба­ти про те, щоб створити умови для гри.

Перша і найнеобхідніша умова розвитку ігрової діяль­ності - наявність у дітей потрібних знань та вмінь. Тож першочергове завдання вихователя- допомогти дітям набути доступні знання і вміння, надавши процесові певного емоційного спрямування.

Важливою умовою успішного перебігу та розвитку самостійних ігор дітей є іграшка. Конче потрібно забезпечити у групі достатню кількість іграшок та різних ігрових атрибутів для всіх дітей, адже саме вони залучають малюків до гри.

Ще однією умовою для кращого розгортання самостійних ігор дітей є прямий або непрямий вплив вихователя на розгортання того чи іншого виду гри.  Педагог може прямо впливати на зміст і хід гри, що більше стосується молодших дітей, які ще не вміють повноцінно гратися й тому більше за старших потребують допомоги. Вихователь може запропонувати й тему гри, але тільки коли впевнений, що діти знають правила, сюжет гри і він їх цікавить. Найдоречніші способи безпосередньої допомоги дитині: гра вихователя з дитиною, порада дитині, навідні запитання, нагадування про попередні ігри, спеціальні заняття. Усі ці способи можна використовувати як для індивідуального впливу на окремих дітей, так і на весь колектив. Вдаючись до непрямих способів впливу на самостійні ігри дітей, вихователь тільки готує умови для розгортання цін­ної за змістом гри.

Отже, як бачи­мо, гра - не ізольоване стихійне явище, її успішний розвиток можливий тільки за умови великої підго­товчої роботи педагога з дітьми.

Робота з батьками:

-         проведення бесіди на тему «Ігри дітей вдома»;

-         виготовлення та ознайомлення з пам'яткою для батьків «Гра - провідний вид діяльності дітей 4-го року життя»;

-         консультація «Яка іграшка потрібна вашій дитині».

Проблеми з теми перевірки:

-         опрацювати методичні рекомендації для вихователів «Організація та планування ігрової діяльності в ДНЗ»

-         поповнити  знання, вміння та навички дітей потрібними для використання у самостійних іграх;

-         виготовити атрибути (маски) козенят, лелеки та ведмедика;

-         збагатити матеріальну базу настільно-друкованими іграми. 

Підготувала вихователь Давидова О. В.