ОРГАНІЗАЦІЯ СВЯТ І РОЗВАГ В ДНЗ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ

 Щоб дитина виросла чуйною, милосердною, відвертою, могла творити добрі вчинки та співпереживати, радіти від щирого серця, ми дорослі, оточуємо її любов'ю та красою. Невичерпним джерелом такої краси є мистецтво - живопис, театр, музика, які існують  ще з давніх часів. Завдання педагога - допомогти дитині пізнати і зробити своїм духовним надбанням спадщину рідної культури.

Нікого не потрібно переконувати у важливості музичного розвитку дошкільника. Саме музика знаходить дорогу до душі дитини, спонукає її до самовираження, знайомить з навколишнім світом. Музична діяльність (співи, музичні рухи, слухання музики тощо) - це не лише засіб забезпечення виконання естетичних та освітніх завдань з музичного виховання, а й важливий засіб укріплення психологічного та фізичного здоров'я, розвитку мовленнєвотворчих здібностей дошкільників.

 Музичне виховання є органічною складовою всього освітнього процесу у дитячому садку. Воно відіграє важливу роль у гармонійному розвитку дитини. Залучення дитини до музики важливо розпочати у ранньому віці і вводити її у світ культури поступово. Музична практика дитини виявляється через сприйняття музики, її використання, та музично-освітню діяльність.

У процесі музичного виховання діти ознайомлюються з різними музичними творами, набувають певні знання, виробляють уміння і навички слухання музики, співу, музично-ритмічних рухів.

Освітній процес залучення дітей дошкільного віку до скарбниці вітчизняного та світового музичного мистецтва в умовах ДНЗ здійснюється у різноманітних формах організації музичної діяльності, це:

  • найдоступніша кожній дитини самостійна музична діяльність і найпоширеніша у дитячому садочку музика у повсякденному житті;
  • музичне заняття - провідна організована форма навчально-пізнавальної музичної діяльності дітей;
  • усталені форми організації музичного виховання малят - музичні розваги та музично-театралізовані свята, які дають можливість дітям по-справжньому пережити художньо-естетичну природу музичного і музично-пластичного мистецтва, як мистецтва вираження емоцій і почуттів, взаємодії вихованців і глядачів.

Музичні розваги і свята варіативно плануються музичними керівниками закладу. Планування розваг з кожною віковою групою окреслює основні види розваг, які пропонуються програмою, а також інші, ініційовані музичним керівником.

Тематика музичних розваг різноманітна, ось наприклад «Композитори світу - про пори року», «Музично-озвучені вірші Тараса Шевченка», «Я і ми в оркестрі разом», «Ми - веселі музики», «Українська мово, солов'їна», «України вільної ми діти», родинні фестивалі музичної творчості та ін.

Музичні розваги організовуються без запрошення й участі батьків. А ось на музичні свята ми завжди запрошуємо батьків. Ці свята організовуються систематично, відповідно до пори року та у відповідності до затвердженого плану свят і розваг музично-естетичного циклу на навчальний рік.

 Гуртова робота у ДНЗ теж не залишається поза увагою. На базі кількох груп дитячого садка створена театральна студія «Маленькі актори». Робота студії активно сприяє загальному розумовому, моральному, естетичному вихованню дошкільників, допомагає малюкам розвивати свої природні здібності та задовольняти зацікавленість музично-театральним мистецтвом.

Свята і розваги в дитячому садку - дієвий засіб формулювання культури спілкування батьків із власними дітьми й дорослими. Батькам варто бути повноправними учасниками на всіх етапах, а саме:

  • висувати ідеї, надавати практичні поради щодо змісту й форми заходу;
  • розучувати вірші, пісні, танці, працювати з дітьми над їхніми ролями;
  • готувати власні сольні номери;
  • допомагати виготовляти костюми, декорації, реквізит;
  • готувати сюрпризи й подарунки для дітей-учасників тощо.

У такий спосіб батьки підвищуватимуть рівень власної педагогічної культури, розвиватимуть комунікативні навички, проявлятимуть свої здібності. А основне - радуватимуть дітей власною справою та активністю.

 Підготувала музкерівник Денисюк О.М.