Корекційно-розвивальне заняття у ІІ молодшій групі за мотивами казки «Курочка Ряба»

(для дітей із затримкою психічного розвитку)

Програмові завдання:

-         розвивати уміння слухати вірші, казки;

-         збагачувати словник словами-назвами предметів,  дій,  ознак;

-         розвивати загальну і дрібну моторику;

-         формувати вміння порівнювати предмети за розміром;

-         розвивати пізнавальні процеси: сприймання, уява, пам'ять, увага, мислення, мовлення;

-         формувати позитивне спілкування дітей один з одним;

-         виховувати бажання спільно діяти з дорослим, наслідувати його дії під час гри. 

Матеріали: пальчикові іграшки-персонажі до казки «Курочка Ряба», картинки-тіні до персонажів, площинні картинки персонажів, тарілочка з прищепками, картинки із зображенням курчат (однакові, різні за величиною), мозаїка двох кольорів (червоного і жовтого), дві тарілочки (жовта, червона), м'ячик, декорації до казки. 

Хід заняття

Вправа «Вітання» (з м'ячиком).

Мета: створення позитивного емоційного настрою, атмосфери довіри та доброзичливості.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку, і вам і мені!

-         Діти, давайте подаруємо посмішку один одному! (Діти кидають м'ячик один одному, посміхаючись).

-         Бажаю вам гарного настрою! Ви хочете зі мною погратися в казку? (Так)

-         Що це за казка з дідом, бабою, курочкою та мишкою? Відгадали? (Так, це казочка «Курочка Ряба»)

-          Повторіть, будь ласка, за мною ці слова.

 (Діти, які не говорять, повторюють, в міру своїх можливостей, назву казки. Психолог заохочує прийомом ПВО - позитивної випереджувальної оцінки).

Вправа 1. «Хто це робить?»

Мета: розвиток мовлення, пам'яті, логічного мислення.

-         Дітки, здогадайтеся, будь ласка, про кого я кажу?

-         Хто маленький і сіренький,  з довгим хвостиком живе у нірці? (мишка). Повтори, будь ласка, Олечко, за мною.

-         Хто клює зернятка? (курочка)

-         Хто пече пиріжки? (баба)

-         Хто годує курочку? (дід, баба)

-         Хто несе яєчка? (курочка)

(Діти повторюють слова-назви та знаходять відповідних персонажів настільного театру до казки).

Вправа 2. «Чия це тінь?»

Мета: розвиток сприймання, наочно-дійового мислення дітей.

-         Дітки, подивіться, будь ласка, на ці тіні. Як ви думаєте, кому вони належать і хто це? Де тут дід?

(Дитина знаходить зображення діда, вимовляє відповідне слово-назву і накладає на відповідну тінь). Хто це? (Дитина називає героя казки ще раз).

Діти по черзі знаходять всі зображення героїв казки і викладають на аркуші. Психолог заохочує кожну самостійну дію дитини.

Вправа 3. «Гніздечко для курочки»

Мета: розвиток дрібної моторики.

-         Дітки, наша курочка хоче знести яєчко, а гніздечка у неї немає. Допоможіть, будь ласка, бабі і діду зробити гніздечко для курочки. Допоможете? (Так)

Діти разом з дорослим роблять гніздечко з тарілочки і прищепок. Після завершення роботи, діти милуються виробом.

-         Павлику, посади курочку в гніздечко, скажи: «Сідай!» (Дитина садить курочку в «гніздечко»).

-         Подивіться, як зраділа наша курочка і дякує вам. Як курочці затишно в ньому! Курочка знесе яєчка, а з них вилупляться... Хто? (Курчатка).

-         Так, курчатка. Повторіть, будь ласка, за мною - «курчатка». Подивіться уважно, і порахуйте, скільки курчаток вилупилося у курочки? (Одне, два, три). Разом скільки? (Три)

Вправа 4. «Курчатка по порядку»курчаткаОдне, два, три). Разом скільки? (Три)

Вправа 4. «

Мета: розвиток наочно-дійового мислення.

-         Курочка веде своїх курчаток на прогулянку. За курочкою йде найбільше курчатко. Знайдіть, будь ласка, де воно? (Дитина відшукує і ставить за курочкою найбільше курчатко). Яке у тебе курчатко за величиною? (найбільше). Повтори, будь ласка, Павлику,-  «найбільше».

-         За ним іде менше курчатко. Знайди, будь ласка, де воно? (Дитина відшукує і ставить за курочкою менше курчатко).

-         За меншим іде найменше курчатко. Де воно? Яке це курчатко за величиною? (найменше). Повтори, будь ласка, Олечко, - «найменше».

-          Молодці! Допомогли курочці розставити курчатка від найбільшого до найменшого і повести на прогулянку.

Пішла наша курочка. І ми пішли трішечки прогуляємося.

Фізкультхвилинка

Мета: попередження втоми дітей, розвиток опорно-рухового апарату.

Курка з курчатами весело грала,

курка курчаток усьому навчала:

крильцями махати,  (махають руками)

зернята шукати,   (повороти голови вліво-вправо)

швиденько клювати, (присідають і пальчиками стукають по підлозі)

на зеленій травичці весело стрибати (стрибають).

Повторити 2 рази.

-         Гуляла курочка  з курчатками і вони нарешті зголодніли.

Вправа 5. «Кольорові зернятка».

Мета: розвиток сприймання, наочно-дійового мислення.

-         Дід з бабою насипали зерняток і кличуть курочку з курчатками.

-         Як кличуть дід з бабою курчаток? (Ціп-ціп, ціп-ціп). А як кличе курочка курчаток? Скажи, Олю. (Ко-ко-ко). От молодці! Допомогли погодувати курчаток. Курочка вам дякує, діти.

-         Давайте тепер зберемо наші зернятка: Оля збере червоні зернятка в червону тарілочку, а Павлик жовті зернятка - у жовту тарілочку.

Діти виконують завдання, а дорослий допомагає при потребі.

-         Скільки зерняток ви зібрали? (Багато)

Раді курочка й курчатка. Наїлися зерняток, дякують добрим діткам.

Вправа «Прощання»

Мета: зняття психоемоційного напруження

-   А у вас, дітки, який настрій? Хороший? Вам сподобалося гратися з казочкою «Курочка Ряба»? Хто до вас приходив? (Відповіді дітей)

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко,

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

-         Давайте поплескаємо і порадіємо разом з курочкою і курчатками.

-         Курочка прощається з вами і каже: «До побачення, дітки! До наступної зустрічі!».

Діти прощаються.