Класифікація основних груп дітей з особливостями психофізичного розвитку, типи порушень

 Г.Н.Коберник, В.Н.Синьов

  • Діти із сенсорними порушеннями (зору, слуху, мовлення, опорно-рухового апарату).
  • Діти із затримкою психічного розвитку.
  • Діти з астенічними, реактивними станами та конфліктними переживаннями.
  • Діти з психопатоподібними формами поведінки.
  • Розумово відсталі діти.
  •  Діти з початковими проявами психічних захворювань (шизофренія, епілепсія тощо).

Т.О. Власова та М.С.Певзнер:

  • Діти з відхиленнями у розвитку, пов'язаними із органічними порушеннями ЦНС.
  • Діти з відхиленнями в розвитку, пов'язаними із функціональною незрілістю ЦНС.
  •  Діти з відхиленнями, пов'язаними із деприваційними ситуаціями.

В.А. Лапшин та Б.П. Пузанов:

  • Діти з сенсорними порушеннями (зору та слуху).
  • Діти з інтелектуальними порушеннями (розумова відсталість та затримка психічного розвитку).
  • Діти з порушеннями мовлення.
  • Діти з комплексними, комбінованими порушеннями.
  •  Діти з викривленим (дисгармонійним) розвитком.

В.М.Коберник та В.М.Синьов:

  • Діти зі стійкими порушеннями слухової функції (глухі, слабочуючі, пізньооглухлі).
  • Діти з порушеннями зору (сліпі, слабобачучі).
  • Діти зі стійкими порушеннями інтелектуального розвитку на основі органічного ураження ЦНС.
  • Діти з тяжкими мовленнєвими порушеннями.
  • Діти з комплексними розладами.
  • Діти з порушеннями опорно-рухового апарату.
  • Діти із затримкою психічного розвитку.
  •  Діти з психопатичними формами поведінки.

Міжнародна класифікація психічних та поведінкових розладів (МКХ-10)

  • Розумова відсталість
  • Порушення психічного розвитку
  • Поведінкові та емоційні розлади, що починаються в дитячому і підлітковому віці
  • Розлади поведінки
  • Змішані розлади поведінки та емоцій
  • Емоційні розлади, специфічні для дитячого віку
  • Порушення соціального характуру
  • Тікозні розлади
  • Інші поведінкові та емоційні розлади, що починаються в дитячому та підлітковому віці