Рекомендації для педагогів щодо створення психологічно комфортного середовища для кожної дитини в групі дитячого садка
- Приймайте кожну дитину такою, якою вона є.
- Відмовтеся від авторитарного стилю спілкування з дітьми. Будьте чутливими до різних емоційних станів дитини, встановіть довірливі взаємини з кожною дитиною.
- Використовуйте особистісні форми спілкування з дітьми.
- Враховуйте індивідуальні особливості психічного та фізичного розвитку кожної дитини.
- Віддавайте перевагу міні-заняттям та індивідуальним формам організації спільної пізнавальної діяльності дошкільників.
- Продумуйте в індивідуальному порядку навантаження, вимоги до кожного вихованця та допомогу, яку ви можете йому запропонувати.
- Формуйте механізми емоційно-вольової регуляції в дітей.
- Організовуйте емоційно значущу для дітей діяльність, яка сприяла б прояву інтересу, здивування, радості, інтелектуальній збентеженості, розвитку пізнання.
- Стимулюйте прояви індивідуального неповторного стилю ігрової поведінки.
- Будьте об'єктивними під час оцінювання діяльності дітей та їхньої поведінки, це сприятиме подальшому розвитку в дитини ціннісного ставлення до себе.
- Дотримуйтеся принципів гуманізації взаємин.
- Усебічно підтримуйте розвиток особистості кожної дитини.
- Налагодьте контакт із батьками, щоб скласти уявлення про психологічну атмосферу в сім'ї кожного вихованця.
- Допомагайте батькам зрозуміти внутрішній світ їхньої дитини, її проблеми, переживання.