Рекомендації для педагогів щодо створення психологічно комфортного середовища для кожної дитини в групі дитячого садка

  • Приймайте кожну дитину такою, якою вона є.
  • Відмовтеся від авторитарного стилю спілкування з дітьми. Будьте чутливими до різних емоційних станів дитини, встановіть довірливі взаємини з кожною дитиною.
  • Використовуйте особистісні форми спілкування з дітьми.
  • Враховуйте індивідуальні особливості психічного та фізичного розвитку кожної дитини.
  • Віддавайте перевагу міні-заняттям та індивідуальним формам організації спільної пізнавальної діяльності дошкільників.
  • Продумуйте в індивідуальному порядку навантаження, вимоги до кожного вихованця та допомогу, яку ви можете йому запропонувати.
  • Формуйте механізми емоційно-вольової регуляції в дітей.
  • Організовуйте емоційно значущу для дітей діяльність, яка сприяла б прояву інтересу, здивування, радості, інтелектуальній збентеженості, розвитку пізнання.
  • Стимулюйте прояви індивідуального неповторного стилю ігрової поведінки.
  • Будьте об'єктивними під час оцінювання діяльності дітей та їхньої поведінки, це сприятиме подальшому розвитку в дитини ціннісного ставлення до себе.
  • Дотримуйтеся принципів гуманізації взаємин.
  • Усебічно підтримуйте розвиток особистості кожної дитини.
  • Налагодьте контакт із батьками, щоб скласти уявлення про психологічну ат­мосферу в сім'ї кожного вихованця.
  • Допомагайте батькам зрозуміти внутрішній світ їхньої дитини, її проблеми, переживання.