ІНФОРМАЦІЯ про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя дітей у Квасилівському ЗДО у 2023/2024 н.р.

ІНФОРМАЦІЯ

про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя дітей у Квасилівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) Рівненської міської ради у 2023/2024 навчальному році

1. Належний санітарний стан території закладу, ігрових та спортивних споруд, зон суворого режиму водонапірних башт та артсвердловин (при наявності); надвірних вбиралень (при наявності).

На території  Квасилівського ЗДО забезпечується належний санітарний стан. Земельна ділянка Квасилівського ЗДО складає 1.4476 га. Територія огорожена (справним) парканом, недоступна для несанкціонованого заїзду транспортних засобів. Територія чиста, охайна, адміністрація дбає за відсутність нагромадження сміття, будівельних матеріалів, опалого листя. Територія освітлюється у темну частину доби. На території передбачені такі функціональні зони: групові майданчики, спортивно-ігрова, господарська. Господарська зона  ізольована від інших і має самостійний в’їзд на ділянку.

На території обладнані тіньові навіси (з лавами) за кількістю групових майданчиків. Обладнані нові тіньові навіси на майданчиках груп: 2,4,5. Замінено дахи на тіньових навісах груп: 1, 3, 6, 7, 8,10,14. Групові майданчики обладнані ігровими спорудами: гірки, гойдалки, столики, столики-грибочки, ігрові містечка, лави, машини, фізкультурне обладнання (дуги, ліани), пісочниці, які огороджені бортиками і закриваються. Адміністрація, колектив закладу у співпраці з батьками постійно дбають за поповнення дитячих майданчиків  ігровим обладнанням: ігровими гірками, гойдалками тощо. Ігрове  обладнання на ігрових майданчиках безпечне, надійно закріплене і придатне для використання в освітньому процесі за умови виконання правил безпеки під час проведення заходів з дітьми. Ігрові майданчики відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, нормам безпеки життєдіяль­ності та охорони праці.

На території нашого закладу облаштовано спортивно-ігрову зону: фізкультурний майданчик. На фізкультурному майданчику розташоване гімнастичне обладнання, бігова доріжка, забезпечене місце для рухливих ігор та загальнорозвиваючих вправ. За благодійні кошти  у нашому закладі було придбане спортивне обладнання для фізкультурного майданчика:

- стійка баскетбольна;

- колода гімнастична;

- грибки гімнастичні.

Територія безпечна для фізичної активності здобувачів освіти:

· грові та спортивні споруди – справні;

· відсутні ями;

· відсутні дерева, кущі, рослин з колючками та отруйними плодами, гриби.

Водонапірних башт, артсвердловин та надвірних вбиралень на території закладу немає.

2.  Санітарне очищення території ЗДО здійснюється згідно з вимогами Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 17 березня 2011 року N 145, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за N 457/19195.

Територія підлягає постійному прибиранню.  Влітку прибирання  супроводжується поливом зі шланга. Восени проводиться очищення території від листя, сухої трави, взимку - від снігу та криги. Взимку і навесні з даху будинку згрібається сніг та збиваються бурульки.

У закладі заборонено спалювати сміття і листя.

Укладений договір між Квасилівським ЗДО та спеціалізованим підприємством щодо вивезення твердих відходів.

3. З метою забезпечення належного санітарно-технічного стану будівель і споруд, створення безпечних умов для перебування всіх учасників освітнього процесу у приміщенні та на  території Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Рівненської міської ради,  у закладі створена комісія з проведення обстеження будівель, споруд, інженерних мереж та території ЗДО. Заклад дошкільної освіти має приміщення з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти відповідно до типу закладу – ясла-садок. Наш заклад має естетичний вигляд. Завершений капітальний ремонт приміщення закладу – утеплення фасаду.   Групові осередки, призначені для дітей певного віку ізольовані від решти групових осередків. Батьки, працівники, діти – входять у приміщення через визначені входи.

Стан приміщень: коридори, групові осередки, кабінети, зали для музичних і фізкультурних занять, харчоблок, пральня, туалети, допоміжні приміщення - відповідають вимогам безпеки. Постійно проводяться поточні ремонти: шпаклювання та фарбування стелі, стін групових кімнат, спалень, роздягальних кімнат; лицювання плиткою туалетних та буфетних кімнат; лакування та фарбування підлоги; ремонт та заміна сантехніки. Нещодавно проведений ремонт стелі та стін у роздягальній кімнаті групи № 3; встановлені ванночки для проведення загартувальних заходів у групах № 9,12. Стіни в туалетних, умивальних, буфетних, на харчоблоці і пральні облицьовані гладкою плиткою.

У закладі наявні: зала для музичних та фізкультурних занять. Обладнані відповідно вимог законодавства та забезпечують реалізацію освітніх програм.

Всі приміщення: групові, спальні, роздягальні, туалетні та інші забезпечені меблями відповідно до санітарно-гігієнічних вимог. Виконуються санітарно-гігієнічні вимоги щодо освітлення усіх приміщень.      

4. Ефективна робота систем… Заклад дошкільної освіти обладнаний мережами господарсько-питного водопостачання, мережами каналізації, водостоку, опалення, вентиляції. Заклад під'єднаний до централізованого теплопостачання та водопостачання. Гарячою проточною водою заклад забезпечений завдяки наявності електробойлерів у всіх групових приміщеннях, на харчоблоці та пральні. Електропостачання закладу здійснюється за ІІ категорією надійності від двох незалежних взаєморезервуючих шляхів живлення.У всіх приміщеннях закладу лампи розжарювання замінені на лед-лампи.

5. Безпечне обладнання основних приміщень відповідає зросту та віку дітей, санітарно-гігієнічним вимогам.  Групові приміщення обладнані шафами для іграшок і підсобного матеріалу. Меблі у вікових  групах підібрані відповідно до зросту (довжини тіла) дітей (у кожній віковій групі  3-4 промаркованих розміри меблів).  Меблі виготовлені з легких і міцних матеріалів, світлих тонів, матові, переважно без блиску, покриті стійкими і нешкідливими лаками чи фарбами, щоб добре переносили дезінфекцію, із заокругленими кутами.

Cтаціонарне обладнання (стелажі, шафи, полиці)  міцно закріплене до стін, підлоги.

 Наявна можливість вільного та зручного переміщення в груповому осередку та користування меблями. Враховуємо особливості дітей з відхиленнями чи дефектами органів зору і слуху. Забезпечуємо правильну поставу дитини за столом під час занять. У закладі дотримуються гігієнічні вимоги під час перегляду телепередач: освітлення, розміщення екрану, розміщення дітей, зміст передач, частота перегляду. Здійснюємо правильний добір комп’ютерної техніки і правильне її використання. Контролюємо кількість часу, який діти витрачають на електронні ігри та перегляд мультфільмів.

Добір іграшок, посібників та обладнання куточків у групах раннього віку та дошкільного віку відповідає вимогам Примірному переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти,

6. Облаштування внутрішніх санітарних вузлів. У туалетних кімнатах груп раннього віку наявні горщики для кожної дитини та стелажі для їх розміщення (обладнано місце для миття горщиків та бак для замочування у дезрозчині). Туалети старших вікових груп вiдокремленi екранами-перегородками для хлопчиків та дівчаток. Туалетні кімнати обладнані вішалками для рушників, які закріплені за кожною дитиною та відповідно промарковані. Наявні рукомийники, душовий піддон з сіткою та гнучким шлангом.

7. У закладі дотримується питний режим для учасників освітнього процесу, забезпечується оптимальне задоволення потреб дітей у якісній воді. У кожній групі чисту кипячену воду щодня наливають у графини, кожна дитина за потреби має право отримати кипячену воду в індивідуальній чашці. Питна вода постійно доступна у закладі освіти  під час вживання їжі та у будь-який інший час.

8. У закладі здобувачі освіти/діти забезпечені чистою та безпечною питною водою, що відповідає вимогам, встановленим МОЗ.  Здійснюється лабораторний контроль якості і безпечності питної води за мікробіологічними та санітарно-хімічними показниками у відповідності до ДСанПіН 2.2.4-171-10.

9. У Квасилівському ЗДО відсутні люмісцентні лампи.

10. Гігієнічні вимоги до організації освітнього процесу.

Педагоги закладу обізнані та дотримуються основ дошкільної гігієни, правильно визначають місце занять у режимі дня та перерви між ними, дотримуватися гранично допустимого навантаження на дітей (тривалості і кількості занять), вміло поєднують рухову і розумову активність дітей, запобігають втомі, розумовому перенавантаженню. У процесі організації освітнього процесу враховують фізіологічні та вікові  особливості дітей дошкільного віку.

Поступово збільшується тривалість занять – з 10 хвилин (у ранньому віці) до 25-30 хвилин (у старшому дошкільному віці). Збільшується також і загальна кількість занять на тиждень – від 10-11 (у ранньому віці) до 15 занять (у старшому дошкільному віці). Складніші для дошкільників заняття: з розвитку мови, навчання основ грамоти, формування логіко- математичних уявлень проводять у першу половину дня не на початку і не у кінці тижня (оптимальними є вівторок, середа, четвер).

З метою зниження розумового стомлення  чергують на занятті різні види діяльності, змінють пози дітей зі статичних на динамічні, використовують різні підходи до організації освітнього процесу – на килимку, у колі, за столами тощо.  

Приміщення для організації освітнього процесу завжди провітрені та зволожені. Забезпечується освітленість робочих місць дітей. Дотримуються гігієнічні вимоги щодо обладнання та меблів. Дитячий одяг та взуття  відповідають сезонній температурі повітря. Обладнання та дидактичний матеріал для занять чистий, справний, естетичний.

11. Медичне обслуговування учасників освітнього процесу у закладі здійснює сестра медична старша. У закладі функціонують медичні приміщення для обслуговування дітей: медичний кабінет суміжний з ізолятором, процедурна. Приміщення забезпечені необхідним обладнанням та матеріалами. Запас лікарських засобів, виробів медичного призначення в медичному кабінеті закладу для надання невідкладної медичної допомоги відповідає нормативно-правовим актам.

Медичний працівник здійснює контроль за дотриманням санітарного законодавства, моніторинг стану здоров’я та контроль виконання індивідуального плану щеплень та профілактичних медичних оглядів дітей, надання домедичної допомоги у невідкладному стані, інформування батьків або інших законних представників про стан дитини та організацію заходів для госпіталізації (у разі показань).

12. Працівники Квасилівського ЗДО проходять профілактичні медичні огляди у відповідності до вимог наказу МОЗ України № 280 від 23.07.2002, яким затверджений перелік необхідних обстежень лікарів-спеціалістів, видів клінічних, лабораторних та інших досліджень, що необхідні для проведення обов’язкових медичних оглядів та дотримуються періодичності їх проведення.

Адміністрація ЗДО несе відповідальність за допуск до роботи працівників виключно за умови наявності у них особистої медичної книжки встановленого МОЗ зразка. 

13. Харчоблок закладу має набір виробничих приміщень: цех для приготування їжі із зоною для видачі їжі, зона  заготівельного цеху,  зона миття кухонного посуду,  комора сухих продуктів, комора овочів, завантажувальна, холодильна камера, кімната персоналу. Харчоблок має окремий вихід. Харчоблок забезпечений технологічним обладнанням: 2 електроплити, духова шафа, кип'ятильник, стаціонарна електропательня, м'ясорубка, картоплечистка. Харчоблок обладнаний електробойлерами, вентиляційною системю,  столами для обробки продуктів, шафами, стелажами тощо.

Виробничі столи мають покриття з нержавіючої сталі, дюралюмінію (без швів на робочій поверхні із заокругленими краями.

Харчоблок забезпечений холодильним обладнанням: 3 холодильники, морозильна камера, холодильна камера з термометрами для контролю температурного режиму під час збереження продуктів харчування.

На харчоблоці достатньо посуду різного розміру і призначення з маркуванням (каструлі, сковороди, казани, відра, ополоники, лопатки, мірний посуд, ложки, виделки тощо) виготовлений з нержавіючої сталі та інвентарю: набори дощок із твердих порід дерева з гладкою поверхнею та ножів, що помарковані окремо для сирої і готової продукції.

Наявні засоби вимірювання: терези товарні та гастрономічні.

Адміністрація закладу постійно дбає за оновлення та підтримку у належному робочому стані обладнання та устаткування  харчоблоку: посуду, меблів, систем енергозабезпечення, водопостачання та водовідведення, вентиляції та очистки повітря,  створення умов для зберігання харчових продуктів, готових страв.

14. У ЗДО здійснюється контроль за дотриманням норм харчування. Виконуються вимоги постанови Кабінету Міністрів України 24.03.2021 № 305  «Про норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення і відпочинку». Сестра медична старша веде журнал обліку виконання норм харчування, який заповнюється щодня на підставі меню-розкладу. Аналіз виконання норм харчування проводиться один раз на чотири тижні.   Результати проведеного аналізу щомісяця доводяться до відома керівника та здається звіт в управління освіти. На підставі аналізу фактичних норм харчування проводиться коригування харчування здобувачів освіти.

15. Харчування дітей у закладі здійснюється за чотиритижневим сезонним меню погодженим з територіальним органом Держпродспоживслужби.

16. Укриття у Квасилівському ЗДО відповідає вимогам ДСНС щодо облаштування «найпростішого укриття» з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог:

- розташоване у складі основної будівлі закладу;

- місткість укриття у Квасилівському ЗДО – 400 осіб (діти та працівники закладу);

- стіни, стеля виготовлені з бетонних блоків, плит та цегли;

- будівля заглиблена у землю, не має великих отворів;

- забезпечене електроживленням, штучним освітленням, системою водопроводу та каналізації;

- забезпечене двома евакуаційними виходами;

- входи облаштовані посиленими металічними дверима;

- приміщення мають примусову вентиляцію;

- в укритті забезпечується задовільний санітарний та протипожежний стан;

- всі вихованці і працівники забезпечені в укритті ватно-марлевими повязками;

- укриття забезпечене питною водою;

- створений запас їжі (сухе печиво);

- наявні альтернативні засоби освітлення;

- проведений телефонний зв’язок та Інтернет;

забезпечене засобами надання домедичної допомоги.

Проблеми:

- потребують заміни дахи  тіньових навісів на майданчиках груп   № 11,13;  № 9,12 (шифер на металопрофіль);

- потребує ремонту  асфальтований майданчик вуличного руху, асфальтовані доріжки навколо приміщення закладу та асфальтована підїздна дорога на території закладу. 

Директор Квасилівського ЗДО  Ольга  ЛИСАК