П Л А Н роботи Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) на літній період 2023 року в умовах воєнного стану

Складений відповідно до листів МОН:

- від 07.07.2021 № 1\9-344 «Планування роботи закладу дошкільної освіти»

- від 02.04.2022 № 1\3845-22 «Про рекомендації для працівників дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»

- від 25.04.2022 № 1\4428-22 «Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в ЗДО з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження у надзвичайних ситуаціях»

- від 22.06.2022 № 2/6894-22 «Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період»

- від 22.03.2023 № 1/3991-23 «Про дотримання правил безпеки під час освітнього процесу в закладах освіти»

- від 17.05.2023 № 1/6990-23 «Про підготовку закладів дошкільної освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/2024 навчального року»

- від 31.05.2023 № 4\1798-23 «Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану»

Розділ 1. Аналіз фізкультурно-оздоровчої роботи за літній період 2022 року

Робота з виховання здорової дитини у Квасилівському ЗДО визначається завданнями, які направлені на: формування, збереження та зміцнення фізичного здоров'я, розвиток рухових умінь, фізичних якостей; виховання у дітей свідомого ставлення до ведення здорового способу життя. Під час планування роботи влітку та створення безпечних умов перебування дітей і дорослих у закладі колектив опирався на:

  • Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, затв. наказом Міністерства охорони здоров'я України від 24.03.2016 року № 234, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 року за № 563/28693;
  • Положення про заклад дошкільної освіти (Постанова КМУ від 27.01.2021 № 86)
  • Листи МОН України:

- «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» від 02.09.2016 №1\9-456

- «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» від 14.06.2022 № 03-1870/162;

-  «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» від 14.02.2019 № 1/11-1491

- «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 № 1/3845-22

- «Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період» від 22.06.2022 № 2/6894-22 та ін.

Завдання освітньої роботи з фізичного виховання та оздоровлення дітей реалізовувалися у процесі організації режиму дня, раціонального харчування, гігієнічного виховання, загартування, організації і проведення комплексу різних організаційних форм з фізичного виховання в обсязі 5-6 годин у молодшій та середній групах, 6-7 годин - у старших групах.

З метою повноцінного фізичного розвитку дітей дошкільного віку в Квасилівському ЗДО забезпечувалося проведення фізкультурно-оздоровчої роботи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультурні хвилинки, паузи, загартовувальні процедури), організація рухової активності у повсякденному житті (рухливі ігри, фізичні вправи на прогулянках, фізкультурні свята і розваги, самостійна рухова діяльність, дні здоров'я, індивідуальна робота з фізичного розвитку), проведення занять з фізичної культури, які розглядаються як цілеспрямована та унормована форма організованої навчально-пізнавальної діяльності, що має на меті оптимізацію рухового режиму, формування та закріплення рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, надання дітям спеціальних знань з фізичної культури. В умовах адаптивного карантину та дії режиму воєнного стану походи за межі дошкільного закладу були відмінені.

Особливості організації освітньої роботи. Форми фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми:

1. Заняття з фізкультури - проводилися 5 разів на тиждень в усіх вікових групах, три з них - на спортивному майданчику.

2. Ранкова гімнастика. У теплу погоду проводилася на свіжому повітрі. Комплекс містить 2-3 спеціальні вправи для корекції постави та профілактики плоскостопості та 2 дихальні вправи для поліпшення дренажної функції легень і бронхів.

5. Фізкультурні хвилинки  (щоденно). Комплекс складається з 4-5 вправ. Кожна повторюється 4-6 разів. Тривалість  1-2 хв.

6.  Фізкультурні паузи (у перерві між заняттями: 6-8 хв (молодший дошкільний вік), 8-10 хв (старший дошкільний  вік). Вийняток становить, коли наступне заняття з фізкультури або музики.

7. Фізкультурно-спортивні свята - 1р\міс на свіжому повітрі. Тривалість - від 50 хв. до 1 год.

8. Фізкультурні розваги - 2 рази на місяць, як змагання з однолітками. Тривалість 30-40 хв, включаючи елементи спортивного змагання.

9. Динамічні рухливі перерви. Тривалість 35-40 хв, з яких не менше 25 хв відводиться на рухливу діяльність. Ігри та вправи мають розвивальний характер.

10. День здоров'я -1 раз на місяць (упродовж дня активна діяльність дітей на відкритому повітрі, зміст якої визначає вихователь).

11. Самостійна рухова діяльність - щоденно на свіжому повітрі, під наглядом вихователя. Характер і тривалість залежать від індивідуальних даних і потреб дітей.

12. Гімнастика пробудження - щоденно після денного сну під легку класичну музику. Тривалість від 5-10 хв, 5 вправ по 4-6 разів кожна.

13. Заняття з фізкультури - проводив інструктор з фізкультури (згідно розкладу).

Медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей

Упродовж літнього періоду освітня робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснювалася з урахуванням стану їх здоров'я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій. Фізичний розвиток дітей у ЗДО проводився шляхом обов'язкових занять на закріплення досвіду та знань дітей відповідно до розкладу та режиму дня, виконання загартувальних процедур, фізкультурно-оздоровчих заходів. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснювався дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базувався на їх індивідуальних можливостях та задовольняв їх біологічну потребу у рухах. Вся ця освітня робота проводилася з кожною дитиною відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО, відповідних заходів до освітньої програми «Я у Світі». Діти були розподілені на медичні групи для фізкультурних занять і загартовування. Це проводилося сестрою медичною старшою на основі медичних оглядів.

Здійснювалася педагогічна оцінка організації рухового режиму, змісту, методики проведення в режимі дня різних форм роботи з фізичного розвитку вихованців. Проводився диференційований аналіз за віковими категоріями, їх доцільність і достатність поєднання, систематичність, тривалість розподілу часу між структурними частинами, зміст, послідовність дібраних засобів, їхнє дозування:

- норми загартування;

- раціональність вибору способів організації дітей та використання інвентарю;

- відповідність вибору теми і змісту заходів окресленим завданням та обраній формі проведення, ступінь реалізації поставлених завдань.

Протягом літнього періоду медико-педагогічний контроль здійснювався відповідно діючих вимог. В ЗДО проводився моніторинг фізичного розвитку вихованців:

- оцінка впливу різних фізкультурно-організаційних заходів на дитячий організм та ступеня фізичних і психічних навантажень на дитину;

- візуальна оцінка зовнішніх ознак втоми, підрахунок частоти дихання та пульсу;

- узагальнення даних про стан здоров'я та змісту показників захворюваності.

Проводився контроль за санітарно-гігієнічними умовами:

- утримання місць для занять;

-утримання групових кімнат, фізкультурних осередків у групах, музичній залі, спортивного та ігрового майданчиків;

- стану фізкультурного обладнання та інвентарю в приміщеннях і на майданчиках;

- стану одягу та взуття дітей для прогулянок, різних форм роботи з фізичного виховання.

Проблеми оздоровлення дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров'я ніколи не втрачають своєї актуальності. Саме тому, відповідно до оновленого Закону України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру», Базового компоненту дошкільної освіти-2021 оздоровчо-профілактична робота в дитячому садку була спрямована, насамперед, на безпеку, охорону життя і здоров'я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя, формування життєво необхідних рухових умінь, навичок та фізичних якостей. Щоденно у кожній віковій групі планувалися рухливі ігри на удосконалення різних основних рухів. Планувалася рухова діяльність дітей та інші форми доступної фізкультурно-оздоровчої роботи в укритті (за потребою).  

Упродовж літа особлива увага приділялася нетрадиційним формам оздоровлення дітей. Це: використання дихальної гімнастики та точкового масажу перед обідом (по 5 хвилин), пальчикова гімнастика - 5 хвилин перед полуденком, масажування долонь - 2-га половина дня, оздоровчі хвилинки впродовж дня; ходьба по ребристій дошці, килимках з нашитими ґудзиками, масажних доріжках та інше. Обладнання для оздоровчих процедур добиралося таке, яке легко миється та обробляється дезінфікуючими засобами.

Систематично проводилися наскрізні провітрювання приміщень, прогулянки на свіжому повітрі, різноманітні форми фізкультурно-оздоровчої роботи. Найбільш результативними у плані літнього оздоровлення дітей вихователі вважають такі оздоровчі технології: пальчикова гімнастика, дихальна гімнастика, фітотерапія, музикотерапія, точковий массаж, вітамінотерапія, загартування повітрям, сонцем, водою, ходьба босоніж, ходьба по «доріжці здоров'я».

Поєднання фізичних вправ із засобами загартування сприяло поліпшенню фізичного та психічного здоров'я вихованців. Аналіз антропометричних показників дав можливість стверджувати, що в середньому за літній період вага кожної дитини збільшується на 0.5-0.7 кг, зріст на 1-2 см, що відповідає нормі. Лікувально-оздоровча та профілактична робота проводилася під керівництвом сестри медичної старшої Решетнік Олії.

Однією з умов збереження та зміцнення здоров'я дитини, підвищення опору її організму до хвороб є повноцінне харчування. Організація харчування дітей здійснювалася відповідно до постанови КМУ № 305 від 24.03. 2021 "Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку", принципів НАССР, чинних санітарних норм та правил.

У закладі було встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски (про денне меню), графіки видачі їжі, добові проби, призначені відповідальні особи за організацію харчування. Медперсоналом та адміністрацією закладу проводився оперативний контроль за дотриманням правил організації харчування.

Було дотримано вимог чинного законодавства щодо встановлення батьківської плати за харчування дітей у ЗДО. Кожен день о 10 годині ранку діти отримували фруктові соки, а під час обіду їх харчовий раціон доповнювався свіжими овочами. Збереження та зміцнення здоров'я дітей неможливе без валеологічної освіти дошкільнят та навчання їх поводження у надзвичайних ситуаціях. Робота педагогічного колективу у літній період була спрямована також на формування у дітей елементарних уявлень, понять і знань про складові здоров'я людини та вплив довкілля на його зміцнення, формування практичних умінь і навичок для зміцнення здоров'я, виховання у дітей інтересу до здорового способу життя та безпеки. Ці завдання вирішувалися у процесі різних видів діяльності: заняття, ігрова діяльність, бесіди, спостереження, трудова та дослідно-пошукова діяльність тощо.

Ефективність оздоровчої роботи визначається правильно спрямованою роботою з батьками з даного питання. Під час онлайн-консультацій, через вайбер-групи, оформлення батьківських куточків, папок-пересувок вихователі інформували родини про їх вплив на формування фізичного здоров'я дітей. Санбюлетні, консультації та рекомендації для батьків регулярно змінювалися у відповідності до запитів батьків. Проводилися дистанційні збори для батьків, діти яких вперше поступають у дитячий садок, з метою поширення інформації про ЗДО, його режим роботи в умовах воєнного стану та оздоровчу спрямованість освітнього процесу, з наданням методичних порад щодо особливостей перебігу адаптації дітей до умов ЗДО тощо.

 
Прикріплені файли