Поняття та принципи академічної доброчесності у ЗДО. Консультація для педагогічних працівників

 Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися усі учасники освітнього процесу під час навчання, виховання, викладання та провадження науково-педагогічної (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів освітнього процесу, та\або наукових (творчих) досягнень.  

Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками Квасилівського ЗДО передбачає:

  • повагу до здобувачів освіти, їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров'я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявноїсудимості, а також інших обставин;
  • дотримання загальноприйнятих етичних норм, положень Конституції України, норм законодавства України, локальних нормативних актів закладу дошкільної освіти;
  • незалежність професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, методичних розробок, тверджень, відомостей, написання\узагальнення досвіду роботи, творчих робіт, розпорядчих документів;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
  • надання якісних освітніх послуг з використанням у практичній професійній діяльності інноваційних технологій у галузі дошкільної освіти, сучасних методів навчання;
  • обов'язкову присутність та активну участь на засіданнях педагогічної ради, колегіальну відповідальність за прийняті рішення;
  • дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;
  • дотримання законодавства із запобігання корупції та хабарництва;
  • збереження, поліпшення та раціонального використання навчально-матеріальної бази закладу;
  • об'єктивне та неупереджене оцінювання результатів розвитку, навчання і виховання здобувачів освіти за результатами педагогічної діагностики та моніторингу;
  • ефективне виконання педагогічними працівниками своїх посадових обов'язків;
  • постійну самоосвіту, участь у програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання, самовдосконалення;
  • не розголошування конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства у сфері інформації та звернень громадян;
  • несення відповідальності за порушення академічної доброчесності.

Підготувала вихователь-методист Раїса СЕМЕНЮК