АКТУАЛЬНА ТЕМАТИКА САМООСВІТИ для педагогічних працівників ЗДО

Самоосвіта - обов’язкова складова професійного розвитку педагога. Адже педагогічна наука не стоїть на місці: з’являються нові напрями і технології освітньої діяльності, удосконалюються форми і методи роботи з дітьми. І педагог, який прагне досягти успіхів у своїй професії, не може залишатися осторонь, а систематично займатися самоосвітньою діяльністю. Головне завдання самоосвіти - удосконалити професійні навички педагога та поліпшити освітній процес у ЗДО. Зазвичай, педагог обирає тему самоосвіти на навчальний рік і працює над нею відповідно складеного Плану роботи над темою самоосвіти на _______ навчальний рік та веде відповідний Щоденник із підвищення професійного рівня.

Орієнтовна структура Плану роботи над темою самоосвіти:

 

  • Пріоритетні завдання ЗДО на навчальний рік.
  • Розділ 1. Вивчення нормативних документів, психологічної, педагогічної, методичної та спеціальної літератури (перелік)
  • Розділ 2. Вивчення та впровадження ППД згідно з індивідуальною темою самоосвіти (вказати автора та назву)
  • Розділ 3. Інноваційно-професійна діяльність: вивчення та впровадження сучасних педтехнологій; створення власних методичних розробок; відкриті покази роботи з дітьми; колективні перегляди занять; розробка консультацій для педагогів та батьків тощо; публікації у фахових виданнях та на сайті ЗДО; узагальнення досвіду роботи - створення презентації, портфоліо, методичного посібника тощо (перелік конкретних заходів)
  • Розділ 4. Створення навчальних та ігрових посібників, дидактичних матеріалів 

 

Орієнтовна тематика самоосвіти для педагогів ЗДО

1.    Педагогічна діагностика рівнів розвитку дошкільників як важлива складова моніторингу якості дошкільної освіти.

2.    Розвиток пошуково-дослідницької діяльності дошкільників засобами експериментування.

3.    Розвиток математичних здібностей дошкільників засобами ігрових технологій..

4.    Національно-патріотичне виховання дошкільників засобами художньо-продуктивних видів діяльності.

5.  Національно-патріотичне виховання дошкільників у контексті парціальної програми «Україна - моя Батьківщина» за наук. редакцією О. Рейпольської.

6.    Духовно-моральне виховання дошкільників на засадах Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України-2022.

7.    Формування соціально-громадянської компетентності дошкільників засобами пріоритетних форм роботи.

8.    Морально-духовне виховання дошкільників на християнських цінностях.

9.    Формування предметно-практичної, технологічної компетентності дошкільників через пріоритетні види діяльності.

10.  Формування логіко-математичної компетентності дошкільників засобами LEGO-технологій.

11.  Розвиток інженерного і творчого мислення дошкільників засобами гри з LEGO-конструктором.

12.  Формування особистісної компетентності дошкільників з питань безпеки життєдіяльності у контексті сьогодення.

13.  Формування у дошкільників навичок безпечної поведінки засобами соціального, предметного та природного довкілля.

14.  Формування природничо-екологічної компетентності дошкільників засобами інноваційних технологій.

15.  Формування екологічної культури дошкільників засобами ознайомлення з природою рідного краю.

16.  Ігрова компетентність дошкільників як домінанта освітнього напряму «Гра дитини».

17.  Формування мовленнєвої компетентності дошкільників засобами пріоритетних видів діяльності.

18.  Розвиток культури мовлення дітей засобами дидактичних ігор.

19.  Комплексний підхід до реалізації завдань мовленнєвого розвитку як умова формування мовленнєвої компетентності дошкільників.

20.  Формування художньо-мовленнєвої компетентності дошкільників засобами художньої літератури.

21.  Літературний проєкт як засіб підвищення культури мовлення дошкільників.

22.  Особливості роботи з казкою у різних вікових групах з використанням різних видів занять та нетрадиційних методів і прийомів.

23.  Формування зв'язного мовлення дошкільників засобами інноваційних форм роботи.

24.  Організація освітнього процесу з дітьми з ООП засобами ігрових технологій.

25.  Інтегрований підхід як умова ефективної корекційної роботи з дітьми з ООП.

26.  Особливості ігрової діяльності дітей з розладами аутичного спектра.

27.  Особливості корекційно-розвиткової роботи з дітьми з порушеннями мовлення.

28.  Особливості формування мовлення у дітей дошкільного віку з особливостями розвитку.

29.  Навчання дошкільників елементів грамоти засобами інтерактивної наочності.

30.  Інтегрований підхід як умова у вирішенні завдань з навчання дошкільників елементів грамоти.

31.  Формування у дошкільників основ екологічної свідомості в контексті стратегії сталого розвитку.

32.  Формування соціально-фінансової грамотності дошкільників засобами ігрових технологій.

33.   Ігрове ранкове коло у дитячому садку як умова ефективної соціалізації дітей та введення у тему дня.

34.  Стенд-музей як інноваційний освітній засіб у ЗДО.

35.  Організація сенсорно збагаченого середовища у групі дітей раннього віку за шкалою ECERS-R.

36.  STREAM-освіта як напрямок інтегрованого навчання та виховання дошкільників.

37.  Використання здоров'язбережувальних технологій на музичних заняттях.

38.  Сучасне музично-предметне середовище в ЗДО як умова ефективної реалізації завдань музичного розвитку дошкільників.

39.  Моральне виховання дошкільників у контексті парціальної програми «Скарбниця моралі» Л. Лохвицької.

40.  Сюжетно-рольова гра як засіб соціалізації дітей дошкільного віку.

41.  Розвиток творчого мислення дошкільників засобами ейдетики.

42.  Педагогічне партнерство ЗДО з батьками вихованців засобами дистанційних форм роботи.

43.  Дошкілля в умовах воєнного часу: форми взаємодії з дітьми та батьками.

Підготувала вихователь-методист Раїса СЕМЕНЮК