Інтегроване заняття з використанням ІКТ на тему «Пісня весняного струмочка. Повінь» для середнього дошкільного віку

Програмові завдання:

мовленнєве спілкування: вправляти дітей  в умінні складати повні речення, закріплювати вміння відповідати на запитання вихователя за змістом сюжетної картини; утворювати іменники в пестливій формі; закріплювати вміння утворювати словосполучення іменників з прикметниками та іменників з дієсловами; збагачувати словниковий запас дітей словами-ознаками весни;

0знайомлення з природним довкіллям, БЖД: закріплювати знання дітей про весняні явища та ознаки весни; ознайомити дітей із таким стихійним лихом як повінь, та небезпекою, яку вона несе із собою; закріпити правила поведінки під час повені;

аплікація: продовжувати вчити дітей виконувати колективну аплікацію спільно з вихователем та іншими дітьми; створювати нескладні сюжетні композиції (з готових форм); розміщувати зображення по всьому аркуші паперу; формувати бажання складати колективну аплікацію; виховувати естетичний смак, охайність у роботі.

Розвивати креативне мислення дітей засобами логічних ігор та інтерактивних вправ; навички активного спілкування та зв'язного мовлення дошкільників. Виховувати інтерес до занять, культуру спілкування, любов до природи рідного краю.

Обладнання та матеріали: Дівчина-весна (лялька); мікрофон, аудіозапис звуку струмка, відеозапис фізкультхвилинки; ноутбук; дидактичні ігри: «Ознаки зесни», «Ознаки зими», «Склади картину»; лист від Весни; сонечко (без промінчиків), сонячні промінчики (із завданнями); інтерактивна вправа "Добре - погано"; струмочок, міст; весняне дерево, кошик з квітами; ватман з весняним фоном, готові форми на весняну тематику; клей, пензлики для клею, клейонка, паперові та вологі серветки.

Хід заняття

Привітання

- Як живеш?

- Ось так! (Показують «клас»)

- Як пливеш?

- Ось так! (Імітація плавання)

- Як біжиш?

- Ось так! (Біг на місці)

- Як в даль дивишся?

- Ось так! (Виглядати)

- Як чекаєш обід?

- Ось так! (Гладять по животику)

- Як спиш?

- Ось так! (Імітація сну)

- Як махаєш привіт?

- Ось так! (Махають один одному рукою)

Вступна частина

Вихователь: - Ну що, трішки попустували? А ми ж навіть і не помітили, як до нас у віконечко заглянуло сонечко і запрошує в гості до Весни. Але Зима ніяк не хоче відступати і затримала в дорозі Весну. Та вона надіслала нам листа. Давайте я вам його прочитаю. Хочете послухати?

Лист від Весни

«Любі діти! Мене затримала у дорозі люта Зима. Допоможіть мені, будь ласка. Виконайте усі завдання, і тоді я швидше прибуду».

Вихователь: - Дітки, допоможемо Весні? (Відповіді дітей).

Вихователь: - Чи хочете ви з нею зустрітися? (Відповіді дітей). Чому? (Міркування дітей)

Вихователь: - А ось разом з листом і завдання. Але подивіться, вони не

звичайні, а у вигляді чого?

Діти: - Сонячних промінчиків.

Вихователь: - Так, це промінчики сонечка. Якщо ми виконаємо усі завдання, то повернемо сонечку його промінчики, воно буде гріти сильніше і ми тоді зможемо швидше зустрітися з Весною. Ну що, готові?

Діти: - Так!

Основна частина

Вихователь: - Отже , щоб повернути ось цей промінчик, нам потрібно

пригадати ознаки Весни. Але Зима не сиділа тихенько, а все наплутала. Тепер не розібрати, де тут пелюсточки Чарівної квітки Весни. Давайте спробуємо віднайти ті, які відповідають саме Весні.

Дидактична гра «Ознаки весни/зими»

Серед картинок, де зображені ознаки вести та зими, дітям пропонується обрати саме весняні, та коротко про них розповісти.

- Навесні з'являються перші квіти.

- Небо блакитне, по ньому пливуть білі хмаринки.

- Надворі стає тепліше і тане сніг.

- Повертаються з теплих країв птахи.

- Ночі стають коротші а дні - довші.

- Прокидаються із зимової сплячки тварини.

Вихователь: - Молодці малята, ось і перший промінчик повернувся до

сонечка. Діти, як ви гадаєте, яке тепер сонечко стало?

Діти: - Сонечко стало світліше та тепліше.

Вихователь: - Так, з цим промінчиком і справді стало світліше та тепліше. Ну що, готові до наступного завдання?

Діти: - Так!

Вихователь: - Тоді слухайте уважно... На галявині художник малював картину «Прихід весни». І коли він її закінчив, то здійнявся сильний вітер, та розірвав полотно на шматки. Він дуже засмутився і просить нас допомогти відновити зіпсований малюнок. Діти, допоможемо художнику?

Діти: - Так!

Дидактична гра «Склади картину»

Діти складають картину з окремих вирізаних частин. Коли завдання виконали, вихователь по сюжету задає кілька питань:

Вихователь: - Що художник зобразив на картині?

Діти: - Художник намалював весну.

Вихователь: - Як ви гадаєте, який настрій у картини?

Діти: - У картини настрій веселий.

Вихователь: - Що роблять діти на картині?

Діти: - Хлопчик з дівчинкою садять деревце. Хлопчик запускає кораблик по струмочку.

Вихователь: - А що ви можете сказати про птахів на картині?

Діти: - Птахи повертаються з теплих країв.

Вихователь: - Хто прокинувся від зимової сплячки?

Діти: - Від зимової сплячки прокинувся ведмідь.

Вихователь: - Чудово, які ж ви молодці. Художник дуже зрадів та дякує вам і пішов малювати нову картину. А ми з вами можемо повернути ще один промінчик. Тепер не лише стало тепліше, а й веселіше. А коли у нас хороший настрій, то ми залюбки даруємо приємні слова один одному. І ось наше наступне завдання звучить так: «Порадуйте нашу Весноньку, щоб вона не сумувала, та подаруйте для неї ласкаві слова»

Мовна гра «Назви лагідно»

Із запропонованих слів потрібно утворити слова у пестливій формі: сонце - сонечко; крапля - крапелька; лист - листочок; калюжа - калюжка; дерево - деревце; хмара - хмаринка; дощ - дощик; струмок - струмочок; весна - веснонька; пташка - пташечка; квітка - квіточка; трава - травичка; річка - річечка.

Вихователь: - Молодці, діти. Я думаю, що після таких лагідних слів Весна зрадіє і ми дуже скоро з нею зустрінемось. А тепер давайте і ми трішки порадіємо та відпочинемо.

Фізкультхвилинка «Раз, два, три»

Вихователь: - Ось і ще один промінчик потрапив додому. Розім'яли наші ніжки та ручки, відпочили трішки. Скажіть, чи готові ви до наступних завдань?

Діти: - Так!

Вихователь: - Слухайте уважно. Весна дуже полюбляє пісеньки та віршики. Коли вона гуляє у своєму чарівному лісі, то всі мешканці з захопленням слухають її спів. Допоможіть Весні скласти нову весняночку.

Мовна гра «Слово називай - риму добирай»

До запропонованих слів потрібно підібрати риму: весна - красна; весна - запашна; сонечко - віконечко; бурульки - бульки; квіточки - діточки; деревце - стебельце; пташка - комашка; пташка - ромашка.

Вихователь: - Чудово малята, ви дуже добре впоралися з цим завданням. Я впевнена що вийде гарна пісня. Ось наступний промінчик приєднався до своїх братиків. Тепер наше сонечко ще яскравіше світить та зігріває землю.

- Ой, що це? Чуєте щось шумить?

Аудіозапис звуку струмка

Вихователь: - Дітки, як ви гадаєте, що це?

Діти: - Річка, струмок.

Вихователь: - Так, це струмочок. А ось де він протікає... Тут і місточок є, щоб через нього перейти та не намочити ніжки. Але щоб місточок нас пропустив, нам потрібно розповісти про струмок: який він буває, та що робить.

Мовна гра «Розкажи про струмочок»

- Струмок який? (швидкий, весняний, веселий, маленький, вузький, дзвінкий, радісний, холодний, синій).

- Струмок що робить? (тече, біжить, дзюркотить, співає, несеться).

Вихователь: - Молодці. Ви стільки слів знаєте про струмок. Але, на жаль, струмочки не завжди приносять радість та добро. Інколи вони можуть принести і велику біду.

Розповідь вихователя про повінь(з демонстрацією слайдів)

Вихователь: - Навесні на річках починається льодохід: лід розколюється, крижини пливуть по річці. Під теплими весняними променями сніг та лід швидко тане. На річках відбувається швидкий підйом води, і вона виходить з берегів. Так починається грізне явище природи - повінь (велика вода), яка приносить людям багато бід.

Інтерактивна вправа «Добре - погано»

Повінь - погано: вода затоплює будинки, поля, ліси; повінь затоплює села і міста; велика вода затоплює підвали з консервацією; повінь часто руйнує мости; не можна доїхати до іншого міста чи села, до магазину.

 Сильна повінь буває небезпечною і для звірів. Як ви гадаєте чому? (Міркування дітей)

Вихователь: - Так, діти! Звірів у лісі оточує вода, затоплює їхні нори, дитинчат, вони рятуються від неї, шукаючи пагорби, дерева тощо.

Вихователь: - Як слід поводити себе під час повені, як ви гадаєте? (Міркування дітей)

Орієнтовні відповіді дітей:

- Не наближатися до великої води.

- Не гратися біля великої води.

- Бути завжди разом із дорослими.

- Разом з дорослими піднятися на горбок чи на дах і там пересидіти біду.

Вихователь: - Але коли повінь відходить і  вода спадає, то земля поступово починає відроджуватись.  

Коли вода навесні - це добре: оживають дерева та кущі; проростають перші квіти; і рослини, і тварини п'ють воду; висівають у ґрунт насіння і воно проростає тощо.

Вихователь: - Молодці, діти, гарно міркуєте про воду. Ось і ще один промінчик ми повернули. І для зустрічі з Весною я пропоную зробити для неї подарунок. А що ми могли б для неї підготувати? (Відповіді дітей)

Колективна аплікація «Весна прийшла»(колаж із готових форм)

Музикотерапія. На великому ватмані діти викладають готові форми, силуети, зображення весняної тематики і наклеюють їх.

Вихователь: - Дуже гарний вийшов подарунок. Тепер, мабуть, ми можемо зустрітися із Весною.

Заходить Дівчинка-Весна(лялька) із кошиком весняних квітів.

Вихователь: - Ой, погляньте, вона для вас приготувала також подарунок - ось цей чудовий кошик з квітами. Давайте подякуємо Весні за чудові квіти, які будуть довго цвісти у нашій групі, тішити нас і милувати око.

Заключна частина

Вихователь: - Малята, вам сподобалася наша подорож? (Відповіді дітей).

- Що найбільше вам сподобалось? (Відповіді дітей)

- Який настрій у вас зараз? (Відповіді дітей)

- А щоб настрій таким залишався надовго, я дарую вам ось такі веселі смайлики!

Вручення дітям веселих смайликів

Підготувала вихователь Інна УКРАЇНЕЦЬ