Інтегроване заняття на тему «У моєї мами - вихідний день» для дітей раннього віку

Програмові завдання:

українознавство: формувати уявлення дітей про сім'ю; закріпити знання про трудові дії дорослих, за якими дитина спостерігає у побуті.

мовленнєве спілкування: розвивати зв'язне діалогічне мовлення; вчити відповідати на запитання вихователя певними реченнями з 3-5 слів; активізувати словник словами на позначення родинних стосунків; розвивати мовний апарат;

ліплення: продовжувати знайомити діток з солоним тістом і його властивостями; закріпити вміння розкачувати тісто на столі, вирізати печиво за допомогою формочок; заохочувати самостійність, розвивати творчість та дрібну моторику.

Виховувати працелюбність, турботливе ставлення до близьких, любов, щирість.

Матеріал: ляльковий будиночок, набір ляльок «Сім'я», демонстраційний матеріал «Сімейні обов'язки», дидактична гра «Кольорове прання», дидактична гра «Залатаємо фартухи», солоне тісто, формочки для печива, народна рухлива гра «Жили у бабусі».

Хід заняття

І. Закличка до початку заняття

Привітання

Я усіх дітей гукаю!

Та до себе закликаю!

Будемо ми разом грати

Заняття час вже починати.

Вихователь: - Дітки, давайте з вами привітаємось.

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Доброго дня.

Бажаємо вам ми здоров'я й добра!

ІІ. Основна частина

Вихователь: - Дітки, погляньте, що це за будиночок з'явився у нашій групі? Як ви думаєте, хто у ньому живе? (Роздуми дітей).

-  Заглянемо у віконечко і подивимось, хто там є?

-  Тут живе справжня сім'я.

Вихователь: - Дітки, як ви думаєте, що таке «сім'я?» (Відповіді дітей)

-  Як звати твою маму? А твою? (Відповіді дітей)

Дидактична вправа «Яка моя мама?»

Вихователь: - Моя мама щедра. А яка твоя матуся? (Відповіді дітей)

Вихователь: - Чим займається мама вдома? (Відповіді дітей)

-  За що ви любите свою матусю?

Дидактична вправа «Скажемо лагідно»

Вихователь: - Дітки, як ми лагідно можемо сказати на маму? (Матуся, мамуля, мамочка, мамуся, ненечка)

-  Тато, а лагідно... ? (татусь)

-  Баба, а лагідно...? (бабуся)

-  Дід, а як скажемо лагідно...? (дідусь)

-  Брат, а лагідно...? (братик)

-  Сестра, а лагідно...? (сестричка)

Фізкультхвилинка «У нашій сім'ї працьовиті усі»

У нашій сім'ї працьовиті ми всі (стоять прямо, руки на поясі)

Ось так ми витрушуємо килими (імітаційні рухи)

Ось так ми збирали опеньки в гаю!

Ось так ми підмітаємо хату свою!

Ось так ми покупки в руках несемо!

Ось так подушки ми всі переб'ємо!

А так ми навшпиньках будем ходить,

Коли хтось в родині захоче спочить!

Вихователь: - Дітки, ви знаєте, що мама постійно працює і має багато роботи.

В нашої мами нема вихідних

Чом це ніхто не подумав про них?

Будень чи свято, вівторок, субота -

Завжди знайдеться в матусі робота.

Вихователь: - Дітки, а давайте зробимо нашим матусям сьогодні вихідний. Як ми можемо допомогти своїй мамі? (Відповіді дітей)

-  Що зазвичай роблять наші матусі? (готують їсти, прибирають у хаті, миють посуд, перуть білизну та одяг...)

-  Давайте допоможемо мамі попрати речі і пограємо у цікаву гру.

Дидактична гра «Кольорове прання»

Завдання гри: закріпити знання дітьми кольорів; розвивати кольорові відчуття, пам'ять, логічне мислення, мовлення, дрібну моторику руки; виховувати посидючість.

Хід гри. На столі розкладені предметні картинки із зображенням предметів одягу. Діти мають вибрати кольоровий одяг відповідно до кольору пральної машини.

Вихователь: - Ось як багато речей ви попрали і ви з цією роботою вправно справились. Молодці! Мама вами буде дуже задоволена. А поки наші мами відпочивають, давайте сьогодні побудемо ще справжніми кухарями і напечемо смачного печива для наших матусь. Ви згідні?

-  Дітки, щоб працювати на кухні, що нам потрібно одягнути? (фартушки). Але наші фартушки з дірочками, їх потрібно залатати.

Дидактична гра «Залатаємо фартушки»

Мета: закріплювати вміння дітей співвідносити предмети за формою, кольором та добирати до відповідних отворів; розвивати увагу, уяву; виховувати дбайливе ставлення до одягу.

Хід гри. Вихователь звертає увагу на фартушки, у яких бракує декілька клаптиків. Дітям потрібно дібрати клаптики до фартушків згідно із кольором та геометричною формою.

Вихователь: - Молодці, вже наші фартушки без дірочок і ми можемо мити ручки, одягати фартушки і випікати наші смаколики.

Діти миють руки.

Вихователь: -Тож давайте станемо кухарями і підготуємо наші пальчики до роботи.

Пальчикова вправа «Щоби кухарями стати»

        Щоби кухарями стати,

        Треба пальці розім'яти.

        Тісто розминаємо,

        На столику качаємо.

Вихователь: - Подивіться, тісто яке? (м'яке, пухке)

-  Як будемо розкачувати тісто?

-  А щоб вийшло печиво, потрібно використати формочки.

Вихователь показує формочки і дії з ними.

Вихователь: - А тепер візьмемо тісто і приступимо до роботи.

Самостійна робота дітей

Діти видавлюють печиво за допомогою формочок і викладають на дечку.

Вихователь: - Ось і виліпили смачне печиво. Давайте поставимо його у піч, щоб пеклося. А поки наші смаколики печуться, давайте пограємо у цікаву гру.

Рухлива гра «Жили у бабусі»

Вихователь: - А для того, щоб наші мами, і всі хто з нами живе, були здоровенькі, давайте разом помолимось.

О, Боже мій дорогенький,

До тебе я ручки зношу:

Для тата, для мами, здоров'ячка прошу.

Для діда, для баби, для всієї родини.

Послухай мій, Боже, малої дитини.

Вихователь: - Діти, пригадайте, будь ласка, як ми сьогодні допомагали нашим матусям? (Відповіді дітей)

-  Я думаю, що наше печиво уже спеклося і ми можемо посмакувати ним.

ІІІ. Підсумок заняття

- Наше заняття закінчується, ви сьогодні були справжніми помічниками для своїх матусь і вони вам за це дуже дякують.

Пригощання дітей печивом.

Підготувала вихователь Рудяк Т.М.