Інтегроване заняття з морально-духовного виховання на тему «Працелюбність і турботливість» для молодшої групи

Програмові завдання:

християнська етика: дати дітям поняття про те, що весь світ і людина - це Боже творіння, викликати бажання наслідувати Творця у праці і турботі; виховувати  вдячність Богу, працелюбність, турботливість.

художньо-мовленнєва діяльність: вчити дітей уважно сприймати зміст мультфільму, вести бесіду за його змістом; розвивати зв'язне діалогічне мовлення, вчити складати речення за картинками; збагачувати словник дієсловами;

трудова діяльність: навчати дітей елементарних трудових дій - намащувати  батон варенням; виховувати охайність, викликати почуття  задоволення від праці.

Матеріал: мультфільм «Створення світу», кубики «Створення світу», д/ гра «Хто що робить?», нарізаний багет, тарілочки з варенням, ложечки на кожну дитину, вологі серветки, лялька Юля-вередуля.

Хід заняття

1. Психогімнастика.

Сонечко зранку проміння роздає,

Дякуєм, Господи, що ти у нас є!

Віддамо Богу серденько своє,

Тішиться Господь, що ми в Нього є.

2. Читання вірша «Світ, який ти кольоровий!»

Озирнуся я довкола -

Світ, який ти кольоровий!!!

Хто тобі ці барви дав,

Хто тебе розмалював?

Хто зробив траву зелену,

Квіти хто зростив для мене -

Жовті,сині і червоні -

Ось схилились у поклоні.

Хто дав хмарці білий колір

І пустив її на волю,

Щоб гуляла в небі синім,

Дощ скликала по краплині

Чорну землю напувати?

Наказав хто проростати

Колосочку золотому,

Ну, а сонечку ясному

Хто наказує світити

І дорослим всім, і дітям?

Це небесний наш Отець -

Всього світу він Творець,

Він нас любить, про нас дбає,

Ми йому хвалу складаєм.

- Для кого Бог це все створив? (Для нас)

- Чому? (Бо Він нас любить)

3.  Перегляд мультфільму «Створення світу».

4.  Експеримент «Чи зможе людина прожити без Бога?»

Вихователь. Ось ми подивилися мультфільм, а тепер давайте з допомогою кубиків ще раз пригадаємо, що створив Бог? Для кого Він працював? Чому?

Діти будують пірамідку, в основі якої стоїть кубик із зображенням Бога. Коли піраміда побудована, вихователь виймає нижній кубик - піраміда розсипається.

-  Що станеться з нашим життям, якщо ми з нього заберемо Бога?

5. Фізкультхвилинка.

Пісня з рухами «Ручки для Христа трудитись»

6.  Дид/вправа «Що у нас є і для чого?»

- Для чого  Бог дав нам очки (носик, ротик, вушка, ніжки, ручки)?

7. Підтримання сюжетної лінії заняття.

З'являється лялька Юля-вередуля: Не хочу в садочок, не хочу вдягатися, не хочу іграшки складати, не хочу, не вмію, не буду...

-  Дітки, а чому потрібно трудитися? Бог працював і людям сказав: трудіться, доглядайте за всім, усі на землі працюють: і мама з татом, і бабуся, і дідусь, і  звірі, і рослинки, і, навіть, сонечко і хмарки.

8. Дид/гра «Хто що робить?»

Діти складають речення за картинками

  • Сонечко світить і гріє.
  • Дощик капає, поливає квіточки.
  • Дерева очищають повітря.
  • Калина лікує від кашлю.
  • Пташечка будує гніздечко.
  • Бджілка збирає медок.
  • Собачка стереже дім.

- А що ми вміємо робити?

9. Дид/гра «Що ми вміємо робити?»

Куртку...(одягати)

Іграшки...(прибирати)

Столи...(витирати)

Ліжко...(застеляти)

Посуд...(мити)

Підлогу...(підмітати)

10. Організація полілогу

Для кого Бог трудився? А давайте ми йому подякуємо. Дякуємо Тобі, Боже, за що? (за світло, за землю, за сонце, за дощик, за дерева, за звірів...)

- А тепер давайте попросимо у Бога в молитві, щоб Він нам допоміг бути добрими і старанними.

Святий Боже, глянь на мене,

Зроби добре дитя з мене -

Хороше, слухняне,

Розумне, старанне.

11.   Трудова діяльність

-  Ну що ж, дітки, давайте ми з вами теж трішки попрацюємо, навчимося робити бутерброди з варенням і пригостимо ними один одного і нашу Юлю-вередулю.

На столах стоїть нарізаний багет і тарілочки з варенням. Вихователь показує, як зробити бутерброд. Діти, помивши руки, діляться на дві групки, намащують варенням бутерброди і пригощають один одного. Юля-вередуля дякує діткам за науку і обіцяє ніколи більше не лінуватися.        

Підготувала вихователь Бенюк О.В.