ЗАВДАННЯ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ У СВІТЛІ ВИМОГ ОНОВЛЕНОЇ ПРОГРАМИ «Я У СВІТІ»

Групова консультація для вихователів

Ранній вік (2-й рік життя)

Дорослий усвідомлює, що у такому віці дитині притаманне освоєння звуків довкілля - посуд на кухні, «голоси» дерев'яних кубиків, меблів, шурхотіння паперу. Найбільше дитина в цей період любить слухати пісні (забавлянки, потішки). Увага її триває 3-4 хв. Дитина може повторювати «люлі-люлі», «ля-ля» (плескає в долоні, притупує однією ніжкою, робить повороти кистями рук «ліхтарики»). З музичних інструментів, це: дзвоник, брязкальця, барабан, трикутник.

Ранній вік (3-й рік життя)

Дитина вже вслухається у шум вітру, грому, дзюркотіння води, шарудіння листя, крапель дощу. За допомогою дорослого дитина слухає музичні казки, музику з мультфільмів, може виконати простий ритмічний малюнок на ударних і шумових музичних інструментах.

Завдання  музичного виховання у цьому віці:

- навчати дитину диференціювати звуки побутові, людських голосів, природи;

- розрізняти звучання бубна, брязкальця, барабану, дудки;

- привчати уважно слухати музичні п'єси від початку до кінця;

- навчати пов'язувати рухи з музикою в іграх, вправах, таночках;

- плекати інтерес до музики і музичних звуків.

Молодший і середній дошкільний вік (4-5-й рік життя)

Дитина вже самостійно сприймає музику, співає, ритмічно рухається під музичний супровід, танцює, музикує на музичних дитячих інструментах, диференціює характер музики за допомогою дорослого, емоційно чутлива до ритму, звуків різної висоти. Увага її 5-7 хв. На кінець 5-го року життя дитина вловлює не лише голосні шуми та звуки довкілля, а й досить тихі цокання годинника, звуки обережно відчинених дверей, капання води, емоційно впізнає та називає відомі музичні твори за мелодією, розрізняє темп і динаміку музики. Дитина співає під музичний супровід та без нього.

Завдання музичного виховання  у цьому віці:

- розвивати можливості голосу: спів, говір, крик, шепіт, скандування;

- передавати у вільних рухах настрій, темп, динаміку, форму та зміст твору;

-  запам'ятовувати та відтворювати на слух простий ритмічний рисунок;

- навчати використовувати жести - клацання язиком, плескання в долоні, плескання по колінах, притупи;

- розрізняти звучання голосів (соло, хор);

- розрізняти твори за настроєм (радісний, сумний), динамікою (голосно, помірно, тихо);

- танцювати хороводні, парні танці (кружляння по одному, в парах, підскоки, притупи, виставлення носочка);

- заохочувати бажання імпровізувати в різних видах музичної діяльності, іграх, концертах, ранках.

Старший дошкільний вік (6-7-й рік життя)

Дитина самостійно виконує пісні, музично-ритмічні рухи, танці, ігри, музикує, виконує музичні композиції на дитячих музичних інструментах, бере участь у іграх, іграх-драматизаціях, святкових ранках. Голосовий апарат вже досить міцний. Уміє охарактеризувати музичний твір, визначити настрій музичного твору, висловлює враження від нього, керує силою звуку, емоційно передає характер мелодії, інсценує зміст пісень, орієнтується в просторі, створює пластичний художній образ, реагує на звукові стимули, імпровізує своїм голосом, підпорядковує свої дії задуму дорослого і т.д.

Завдання музичного виховання у цьому віці:

- розвивати співацький голос дитини відповідно до індивідуального діапазону;

- розвивати на слух прості мелодії на інструментах;

- розвивати тембральний і динамічний  слух під час гри на дитячих музичних інструментах;

-  розширювати знання  про історію виникнення музики, музичних інструментів (труба, акордеон, гітара, арфа, сопілка, бандура);

- ознайомлювати з професіями: музикант, композитор, співак, диригент, хореограф;

- знати поняття «жанр»;

- розвивати музичну пам'ять, рухи (ходьба, ритмічний біг, підскоки, бічний та прямий галоп, крок польки, перемінний крок, притуп, напівприсідання);

- працювати над голосом, виконувати нескладні твори в ансамблі чи оркестрі;

- виховувати любов до музики, танцю;

- засобами музики виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.

         Підготувала музкерівник  Ревер О.Є.