ТЕСТ на освоєння нових рекомендацій про медико-педагогічний контроль на заняттях з фізкультури

Інструктор з фізкультури ____________________________ 

1. Медико-педагогічний контроль - це:

а) система медичних і педагогічних спостережень, аналіз ефективності використання засобів і методів фізичного виховання;

б) система медичних і педагогічних спостережень, аналіз ефективності використання засобів і методів фізичного виховання; визначення шляхів поліпшення здоров'я та фізичного розвитку дошкільників;

в)  система визначення шляхів поліпшення здоров'я та фізичного розвитку дошкільників.

2. За медико-педагогічний контроль відповідають:

а) інструктор з фізкультури та вихователь групи;

б) інструктор з фізкультури та сестра медична;

в) інструктор з фізкультури, вихователь-методист, сестра медична;

г) вихователь-методист, сестра медична;

д) вихователь-методист, сестра медична, інструктор з фізкультури, вихователь групи.

3.  Медико-педагогічний контроль проводять обов'язково:

а) щокварталу;

б) щомісяця;

в) на початку та в кінці навчального року;

г) 1 раз на півріччя.

4. Медико-педагогічний контроль є обов'язковим:

а) у групі раннього віку;

б) у старшій групі;

в) в молодшій групі;

г) у молодшій-старших групах.

5. Медико-педагогічний контроль передбачає:

а) розробку проведення заняття з фізкультури;

б) щорічні обов'язкові профілактичні медичні огляди дітей та працівників;

в) добір фізичних вправ;

г) оцінювання санітарно-гігієнічних умов місця проведення заняття;

д) контроль за навантаженням дітей, які включені за станом здоров'я до основної, підготовчої та спеціальної груп;

е) хронометраж заняття з фізкультури.

6. Для індивідуального медико-педагогічного спостереження під час заняття з фізкультури обирають:

а) 2-3 дітей різної статі та середньої фізичної підготовленості;

б) 1 дитину середньої фізичної підготовленості;

в) всю групу дітей.

7. Основні завдання медико-педагогічного контролю:

а) профілактика травматизму;

б) оцінка санітарно-гігієнічного стану місця проведення заняття з фізкультури;

в) аналіз планів роботи інструктора з фізкультури;

г) аналіз дотримання методики проведення заняття з фізкультури;

д) оцінка стану здоров'я, рівня фізичного розвитку, функціональних можливостей і динаміки формування рухів дітей;

е) забезпечення тісної співпраці педагогів і медичних працівників.

8. Щоб визначити інтенсивність фізичного навантаження, доцільність завдань та змісту заняття з фізкультури, оптимальність рівню фізичної працездатності дітей, потрібно:

а) вчасно розпочати і закінчити заняття;

б) виміряти частоту серцевих скорочень (пульс) дітей на початку заняття;

в) дотримуватися кількості вправ та їх повторень відповідно віку дітей;

г) виміряти частоту серцевих скорочень (пульс) дітей у визначені проміжки та протягом 10 с: до початку заняття, після вступної частини, після виконання комплексу загальнорозвивальних вправ, після рухливої гри, після заключної частини та через 3-5 хв після закінчення заняття.

д) виміряти частоту серцевих скорочень (пульс) дітей до початку заняття, після вступної частини, після виконання комплексу загальнорозвивальних вправ, після рухливої гри, після заключної частини.

 9. Під час фізкультурного заняття слід постійно стежити за:

а) зовнішніми ознаками реакції дітей на загальні навантаження та візуально визначати ступінь (невеликий, середній) їхньої втоми під час фізичного навантаження;

б) дисципліною дітей;

в) температурою тіла дітей.

10. Зовнішніми ознаками втоми дітей є:

а) забарвлення шкіри обличчя та шиї; спітнілість чола, щік, голови, спини;

б) скарги на втому;

в) поява задишки;

г) порушення правил поведінки;

д) веселий і життєрадісний настрій дітей, активне виконання всіх команд.

11.  Під час медико-педагогічного контролю обов'язково оцінюють у кожній віковій групі (а не вибірково) рухову активність дітей протягом заняття, показниками якої є:

а) загальна щільність заняття;

б) моторна щільність заняття;

в) методика проведення заняття;

г) дозування вправ та кількість їх повторень;

д) загальна та моторна щільність заняття.

12. Загальна щільність заняття з фізкультури - це:

а) відношення часу, проведеного дітьми в русі, до всієї тривалості заняття;

б) відношення педагогічно виправданого часу до всієї тривалості заняття;

в) відношення часу на виконання дітьми загальнорозвивальних вправ та основних рухів до всієї тривалості заняття.

13. Якщо у кількох дітей є зовнішні ознаки втоми середнього ступеня, потрібно:

а) зменшити їм навантаження;

б) завершити заняття;

в) подовжити їм тривалість відпочинку;

г) організувати паузи для відпочинку, наприклад, провести з ними дихальну чи пальчикову гімнастику.

14. Моторна щільність заняття з фізкультури - це:

а) кількість рухів за 1 хв;

б) сукупність фізичних, психологічних та емоційних навантажень;

в) відношення педагогічно виправданого часу до тривалості заняття;

г) відношення часу в русі до тривалості заняття.

 15. Норма моторної щільності для дітей віком 5 років становить:

а) 60-65%;

б) 70-80%;

в) 55-60%;

г) 65-70%.

 16. Норма загальної щільності заняття з фізкультури становить:

а) до 80%;

б) до 90%;

в) до 70%;

в) до 100%.

17. Після гострого отиту дитина перебуває у підготовчій групі з фізкультури протягом:

а) 2-3 місяців;

б) 1-2 тижнів;

в) 3-4 тижнів;

г) 1-2 місяців.

18. Після ГРЗ дитина перебуває у підготовчій групі з фізкультури протягом:

а) 2-3 тижнів;

б) 1-3 тижнів;

в) 1 місяця.

19. Після ангіни дитина перебуває у підготовчій групі з фізкультури протягом:

а) 1 місяця;

б) 2-3 тижнів;

в) 2-4 тижнів.

20. Після пневмонії дитина перебуває у підготовчій групі з фізкультури протягом:

а) 2-3 місяців;

б) 1-2 місяці;

в) півроку.

21. Після грипу дитина перебуває у підготовчій групі з фізкультури протягом:

а) 2-4 тижнів;

б) 2-3 місяців;

в) 3-4 тижні.

22. Після перелому кінцівки дитина перебуває у підготовчій групі з фізкультури протягом:

а) 2-3 тижнів;

б) 2-3 місяців;

в) 3 місяців.

23. Після розтягнення м'язів дитина перебуває у підготовчій групі з фізкультури протягом:

а) 2-3 тижнів;

б) 1-2 місяців;

в) 1-2 тижнів.

24. Які особливості фізичного навантаження дітей із захворюваннями серцево-судинної системи:

а)  звільнення від занять з фізкультури;

б) виключення вправ з положення тіла вниз головою: стійки на голові і руках, перекиди, різкі нахили тулуба;

в) фізичні вправи (ходьба, біг та ін.) виконуються у повільному та середньому темпі.

г) загальнорозвивальні вправи проводяться в темпі глибокого ритмічного дихання.

25. Які особливості фізичного навантаження дітей із захворюваннями опорно-рухового апарату:

а) звільнення від занять з фізкультури на 3 місяці;

б) виконання загальнорозвивальних і коригуючих вправ, спрямованих на зміцнення м'язів, які забезпечують компесаторну функцію та покращення рухів;

в) виконання комплексу спеціальних вправ та індивідуальних завдань.

26. Які вимоги до одягу та взуття вихователя та інструктора з фізкультури на занятті з фізкультури:

а) дорослі мають бути одягнені у спортивні костюми та чешки (кросівки);

б) спортивна форма має бути лише в інструктора з фізкультури.

27. Проаналізувати відповідність одягу та взуття дітей на занятті з фізкультури:

а) діти займаються у футболках, шортах і шкарпетках, якщо температура повітря у залі +18...+22 градуси за С;

б) діти займаються у футболках з довгими рукавами, колготах і шортах,  якщо температура повітря у залі +16...+18 градусів за С;

в) і дорослі, і діти взувають чешки;

г) одяг у дітей має бути полегшений і зручний.

 

Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.