Портрет ідеального першокласника. Батьківський всеобуч

1. Педагогічна готовність:

  • навички читання;
  • навички лічби і розв'язування простих задач;
  • навички малювання;
  • уміння розгорнуто відповідати на запитання;
  • великий словниковий запас;
  • загальна обізнаність.

2. Інтелектуальна готовність:

  • розвинена уява; добра пам'ять;
  • уміння орієнтуватись у просторі та часі;
  • розвинене наочно-образне мислення (уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх, бачити їхню подібність і відмінність);
  • розвинена дрібна моторика (володіння олівцем, ручкою, ножицями, навички малювання);
  • передумови абстрактно-логічного мислення (здатність розуміти символи та формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки).

3. Мотиваційна готовність:

  • намагання засвоїти роль школяра (бажання ходити до школи), прийняття системи вимог, які ставлять школа та вчитель.

4. Емоційно-вольова готовність:

  • уміння керувати своєю поведінкою;
  • збереження працездатності протягом одного уроку і протягом навчального дня;
  • емоційна стійкість (регуляція емоцій);
  • уміння стримувати свої імпульси (наприклад, не перебивати інших під час розмови);
  • уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля.

5. Комунікативна готовність:

  • бажання спілкуватися з дорослими та дітьми;
  • уміння встановлювати контакти з учителем; збереження відчуття дистанції;
  • здатність до особистісного контакту з дорослим (на противагу ситуативному);
  • уміння встановлювати контакт з однолітками;
  • уміння увійти в дитячий колектив і знайти своє місце в ньому;
  • уміння виконувати роботу разом.