Заняття-казка із сенсорного виховання на тему «Цікавий день» для дітей раннього віку

Програмові завдання: продовжувати вчити дітей впізнавати та називати геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник); розрізняти величину предметів (великий, менший, найменший) та кольори (червоний, синій, зелений, жовтий, оранжевий, фіолетовий); розуміти поняття «один-багато»; визначати місцезнаходження предметів у просторі (під, біля, за); вправляти дітей у групуванні предметів за кольором, геометричною формою та величиною; активізувати у словнику слова: зайчиха, зайченята, ведмідь, ведмедиця, ведмежа, назви форм та кольорів: ключик, замочок; формувати в малюків вміння виконувати словесні вказівки вихователя.

Розвивати уяву, увагу, сенсорні уявлення про форму та кольори предметів.

Виховувати вміння співчувати, бажання допомагати, позитивне ставлення до спільної діяльності з однолітками та педагогом.

Матеріал: іграшка колобок; бутафорні дерева і хатинка; іграшкові: зайчиха та зайченята, ведмеді (тато, мама і ведмежатко), вовчик та лисичка; дві корзинки з морквою; кольорові паперові чобітки; будиночки із замочками (у вигляді круга квадрата, трикутник); паперові ключі із відповідними геометричними формами; чашечки різного розміру.

Хід заняття

Привітання

Вихователь.      Зазирнуло сонечко

                          У наше віконечко,

До щічки доторкнулося,

Лагідно всміхнулося.

Діточкам зраділо,

Промінцем погладило,

«Не сумуй!» - порадило.

День, що розпочався,

Щоб у тебе вдався!

-   Малята, подивіться, скільки гостей до нас завітало. Давайте ми до них посміхнемось і привітаємось.

Діти вітаються з гостями.

Вихователь. - Діти, я вас сьогодні запрошую у казку. А в яку - ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Згідні?

Загадка.          На сметані замісили,

                        На віконце положили.

                        А він з віконця тільки скік!

                        І до лісу швидко втік...(Колобок)

-  Правильно, діти, це Колобок. Ось він. (Показує іграшку Колобка). Це він запрошує нас до казки. Але казка ця трішки інша, не така, яку ви знаєте.

-  Ну що ж, підемо в гості до нової казочки про Колобка? (Відповіді дітей)

-  Тоді вмощуйтеся зручненько і слухайте казку гарненько.

Діти займають свої місця на килимку.

Вихователь. - Жила собі бабуся. Одного разу баба зліпила ось такого колобка. (Показує квадратного колобка).

- Діти, якої форми баба зліпила колобка? (Квадратної).

- Квадрат може котитися? (Ні). Чому? (Бо йому заважають кутики)

- Тоді баба зліпила ось такого колобка. (Показує трикутника).

- Якої форми баба зліпила колобка?(Трикутної). Може такий колобок котитися по доріжці? (Ні). Чому? ((Бо йому заважають кутики)

- Знову баба зліпила колобка ось такого (Показує круг). Якої він форми? (Круглої). Може такий колобок котитися? (Так) Чому? (Бо він круглий)

Колобок.  Підемо у ліс зимовий,

Таємничий і казковий.

Ми стежинкою йдемо,

Разом не відстаємо.

Ось і ліс таємничий, казковий

Тут живуть малі звірята.

Нумо їм допомагати!

Рухова вправа «Відшукаємо зайчиків»

Діти йдуть по килимках зі слідочками звірів. Зустрічають маму-зайчиху, яка плаче: зайченята розбіглися по ліску і заблукали, мама не може їх знайти.

Вихователь. -  Дітки, давайте допоможемо мамі-Зайчисі відшукати її діток-зайченят. Допоможемо?

 Діти шукають зайченят, називаючи їх місцезнаходження: під (деревом), за (деревом), біля (дерева) тощо.

Вихователь. - Скільки зайчат у мами-зайчихи? (Багато). Які зайченята, великі чи маленькі? (Маленькі). А мама-зайчиха яка? (Велика).

- Молодці, малята. Давайте пригостимо зайченят.

Розвивальна гра «Морква для зайчиків»

Діти пригощають зайченят морквою (велика - у великий кошик для мами, а маленька - у маленький кошик для зайченят).

 Вихователь.  -  Яку моркву ти взяла (Називає ім'я дитини)?

- У який кошик покладеш?

- Для кого?

Мама-зайчиха дякує дітям за допомогу.

Вихователь. - Подякувала мама-зайчиха колобку та діткам. А ми йдемо далі.

Діти зустрічають по дорозі вовка.

Вихователь. - А хто це такий сумний? Та це ж вовчик-братик. Що сталося?

Вовк. - Розумний колобочку, дітки! Мені ніжки замерзли. Я всі свої чобітки переплутав. Допоможіть мені, будь ласка, взути чобітки.

Розвивальна гра «Знайди однакові чоботи» (робота в парах)

Діти добирають пари чобіт за кольором. Вихователь запитує, якого кольору чобітки. Вовчик дякує і дітки йдуть далі.

Колобок. - Діти, а зараз ми ідемо в гості до ведмежої сім'ї.

Фізкультхвилинка «Три ведмеді»

Є у хащі лісовій

Невелика гарна хатка                                   (Крокують на місці)

І живуть ведмеді в ній:

Тато, мама й ведмежатко.                             (Йдуть, як ведмеді)

Тато - велетень кошлатий!                            (Руки вгору)

Менша - ведмедиця -мати,                            (Руки на поясі)

А синок - малятко просто                             (Трішки присідають)

Він малесенького зросту.

Вихователь. - Ведмедики, що у вас трапилось?

Ведмедики кажуть, що переплутали чашки.

Розвивальна гра «Добери чашку для ведмедика»

Вихователь пропонує дітям підібрати чашки за величиною: для тата - більшу, для мами - меншу, для ведмежати - найменшу.

Вихователь. - Яка чашка у тата-ведмедя? (Велика)

- Яка чашка у мами-ведмедиці? (Менша)

- Яка чашка у ведмежати? (Найменша)

Вихователь виставляє чашки в ряд і пропонує назвати їх по порядку: велика, менша, найменша. Діти повторюють за вихователем, а потім називають самі.

Вихователь. - Котиться, котиться колобок, і назустріч йому Лисичка. А Лисичка зовсім не сердита, вона хоче з колобочком дружити.

Лисичка. - Веселий колобочку, дітки! Я не можу потрапити у свою хатку. Допоможіть мені, будь ласка, підібрати ключі до моїх дверей у будиночку.

Розвивальна гра «Доберемо ключики» (робота в парах)

Вихователь звертає увагу дітей на форму замків в будиночках. Запитує, на які геометричні фігури вони схожі, і  просить правильно підібрати до кожного замочка ключ із такою ж геометричною фігурою.

Діти працюють в парах, добираючи ключі до замків з однаковими геометричними фігурами.

Вихователь. - Ми допомогли лисичці потрапити у свою хатинку. Молодці, діти! Лисичка повеселішала і нам дякує. Ось який цікавий день був у нас з вами сьогодні.

- А вам сподобалась наша нова казочка про колобка і лісових звірят?

- Як ми її назвемо? (Відповіді дітей)

- А давайте казочку так і назвемо «Цікавий день». Згідні?

- Вам сподобалося допомагати казковим героям?  

Ви мені теж сподобалися, бо дуже гарно працювали і допомагали лісовим звірятам. Давайте собі поплескаємо дружненько! (Діти плескають у долоньки)

Колобок повернувся до своєї бабусі і розповів їй про всі наші пригоди, і про те, як ви старанно допомагали звірятам. І за це бабуся вирішила пригостити вас смачним печивом.

Бабуся пригощає дітей печивом. Діти дякують.

Підготувала вихователь Бідюк В. М.