Інтегроване заняття для молодшої групи на тему «Віночок для Катрусі»

Програмові завдання:

українознавство: закріплювати знання дітей про Батьківщину, яка називається Україною, про її народ - українців; вдосконалювати знання про предмет українського національного вбрання - віночок зі стрічками; формувати стійкий інтерес та повагу до українських звичаїв і традицій - плетіння віночка, символічного значення квітів та стрічок у віночку;

мовленнєве спілкування: розвивати зв'язне мовлення дітей; вчити вживати слова-назви державних та народних символів (Герб, Прапор, Гімн, віночок, рушник, калина та ін.), слова-ознаки (велика, багата, єдина, рідна тощо);

художньо-мовленнєва діяльність: вправляти в умінні виразно читати вірші про Україну і українців та розуміти їх зміст;

образотворча діяльність: вправляти дітей в умінні складати квіти у віночку з готових форм, працювати в парі та разом милуватися своїми роботами.

Виховувати любов і повагу до України, інтерес до національних символів та оберегів, почуття національної гордості за свою країну та її народ.

Матеріал: дидактичні ігри: «А що таке Україна?», «Яка Україна?»; мікрофон, вірші про Україну та українців (на вибір) та мнемотаблиці до них; зображення державних та народних символів; лялька Катруся; вінок зі стрічками; українська народна гра «Віночок»; танець-руханка «Якщо весело живеться».

Хід заняття 

Психогімнастика

Добрий день, добрий день!

Пальчики сказали.

Ми сьогодні всіх гостей

Хочем привітати:

- Доброго ранку, привіт усім, доброго здоров'я,

доброго дня, посміхайтеся щодня!

Вихователь. -   Ми ідем, ідем, ідем,

Дружно в коло всі стаєм.

Стелиться доріжка

Прямо нам під ніжки.

Діти йдуть вздовж килимка.

Вихователь. - Станьте діти, станьте в круг (2 р.)

                     Ти мій друг і я твій друг

                     Разом ми всі друзі.(кажуть діти)

Вихователь. - А де живуть друзі? (В садочку, в Квасилові, в Україні)

Дидактична гра «А що таке Україна?»

Вихователь. - А що таке Україна? Україна - це наша держава!

Інтерактивна гра «Мікрофон» 

(Діти відповідають у мікрофон)

Діти (по черзі):  

 -Україна - це наш край;

- Це зелений гай;

- Це степи і діброви;

- Це високі гори;

- Це пшеничне поле;

- Це широке море;

- Це сонце золоте, це небо голубе;

- Це ти і я, це наша земля.

Вихователь. - А якби не було України?

Інтерактивна вправа «А якби не було України?»

Діти.- Не було б мови, нас українців, нашого рідного краю, нашої Батьківщини, нашого прапора, нашої землі.

Вихователь. - А як називають людей, що живуть в Україні? Може англійці, американці, поляки? (Ні). (Прийом «Навмисна помилка» або «Педагогічна провокація») А хто ми?

Діти. - Ми - українці.

Вихователь. - А ти хто? (Звернення до дівчинки)

Дівчинка. - Українка я маленька,

Українці тато й ненька.

І бабуся, й братик милий

В Україні народились.

Вихователь. - А ти хто? (Звернення до хлопчика)

Хлопчик. - Українець я маленький

І росту швиденько,

Як у дощ грибок.

Україна моя ненька,

Я - її синок.

Вихователь запрошує дітей сісти.

Вихователь. - Ми всі українці і живем в нашій славній Україні. А яка вона?

Дидактична гра «Яка Україна?»

 (Відповіді говорять для "диво-квітки", яку передають з рук в руки)

Діти. - Україна велика, рідна, одна-єдина, багата, міцна, сильна, сонячна, квітуча, неозора, гарна, найкраща ( слова-ознаки).

Вихователь. - Про нашу рідну Україну сьогодні знає весь світ. З повагою до нас відносяться всі країни, а ми дуже любимо свою країну, свою Батьківщину. Про свою любов до своєї України ми зараз розкажемо.

Діти читають вірші з використанням мнемотаблиць

  • «Ми любимо свій рідний край» (М. Познанська)
  • «Рідний край» ( П.Тичина)
  • «Це моя Україна» ( А. Камінчук)

Вихователь. - Наша рідна Україна, як і кожна держава, має свої державні символи. (Показ прапора, герба)

- А що ви знаєте про прапор, герб?

Дитина 1. - Синій, як небо,

             Як день золотий.

             З неба і сонця

             Наш прапор ясний.

 Дитина 2.- Наш герб - тризуб,

             Це воля, сила, слава!

Вихователь. - А третій символ - це урочиста пісня, яку виконують на святі - це Гімн.

Вихователь показує народні символи і запитує: - А це що за символи?

Діти. - Це народні символи: рушник, вінок, калина.

Розповідь вихователя про віночок «Цікаво знати»

Вихователь. - Цікаво знати, що в нашій країні, віночок дуже полюбляють дівчата. Його плетуть з квітів, він дуже гарний, з яскравими різнокольоровими стрічками. Він є не тільки народним символом, а й оберегом. В народі кажуть: «Віночок - оберіг дівочий», «Віночок на голові - це здоров'я» ( прислів'я)

Сюрпризний момент. Прихід Катрусі (лялька)

Вихователь. - Діти, до нас знову завітала лялька... Катруся. Вона - українка і була вже у нас в гостях. У неї гарний український одяг, взуття. Але щось не вистачає в неї. Як ви думаєте, чого не вистачає у Катрусі?

Діти. - Віночка.

Вихователь. - Давайте запитаємо, де її віночок? Лялька Катя трохи сумна, бо віддала свій віночок подрузі.

- Дітки, давайте допоможемо Катрусі і сплетемо їй новий віночок. Ви згідні?

Практичне вправляння в плетінні віночка

 Вихователь. - Ось у мене є  квіточка, це - мак. Це квітка пам'яті, печалі і любові.

Дівчинка: - Візьміть, будь ласка, і мою квіточку - ромашку, квіточку - світла і добра...  (квіточку соняшника - квіточку тепла; квіточку волошку - квіточку життя).

Вихователь.- А що ще не вистачає у нашого віночка?

Діти. - Стрічок (хлопчики пропонують свої стрічки):

- червону - стрічку пам'яті;

- жовту - стрічку сонечка;

- голубу - стрічку неба і води;

- зелену - стрічку життя;

- світло-коричневу - стрічку землі-матінки.

Вихователь. - Гарний віночок, він запрошує нас всіх у гру.

Українська народна гра «Віночок»

-         Ти віночку чарівний, ти віночку золотий

Ти по колу пройдись, біля (ім'я дитини) зупинись!

Всі діти. - Ось тобі віночок, затанцюй таночок!

Дитина виходить на середину кола і танцює, а діти плескають у долоні.

Вихователь. - Наша Катруся стала дуже весела, вона рада, що ми їй сплели віночок. А щоб вона більше нікому його не дарувала, давайте зробимо (зліпимо) її подружкам інші віночки.

Ліплення квітів з кольорового пластиліну (готові форми кульок) для віночка (робота в парах)

Музикотерапія.

Вихователь. - А що не вистачає нашим віночкам?

Діти.- Стрічок.

Вихователь. - Стрічки для наших віночків подарують наші гості!

Запрошені вихователі прикріплюють стрічки до дитячих віночків.

Підсумок заняття.

Вихователь. - Діти, ви задоволені тим, що допомогли Катрусі і її друзям? Вам сподобалось заняття? Ми всі дуже задоволені, нам весело і радісно на душі, і разом з Катрусею та гостями хочемо повеселитись. Давайте створимо живий віночок і затанцюємо веселий таночок!

Танець-руханка «Якщо весело живеться»

-         До побачення, Катрусю!

Підготувала вихователь Шум М.М.