Інтегроване заняття на тему «Допитливий Смайлик» (старша група) + ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Програмові завдання:

ознайомлення з природою: ознайомити дітей з утворенням веселки; вчити милуватися її кольорами; розвивати вміння аналізувати позитивний та негативний вплив природи на людину;

безпека життєдіяльності: узагальнити знання дітей про стихійні лиха в природі та закріплювати правила поведінки під час них;

логіка: удосконалювати вміння працювати самостійно зі схематичними картками, використовуючи набуті знання; продовжувати вчити складати ціле з частин. мовленнєве спілкування: продовжувати закріплювати слова-назви стихійних лих; вправляти у складанні речень за змістом зображеного на картинці (слайді).

Прищеплювати любов до природи, уміння милуватися нею.

Матеріал: 2 хмаринки, ліхтарик, бубон, сонечко, сюжетні картинки про пожежу (12 штук), пазли з вулканом (12 штук), тканина синього кольору для утворення цунамі, сніжинки 24 штуки, дидактичні ігри: "По порядку","Поділи на склади","Визнач настрій","Склади пазл","Хто уважний?","Де заховалась помилка?"; рухливі ігри: "Хвиля росте","Сніжинки і вітер"; гра-імітація "Все з маленької  краплинки".

                                      Хід заняття

Вихователь. - Сьогодні, діти, ми зустрінемось зі Смайликом, який дуже любить  подорожувати, щоб дізнаватись щось нове. Він запрошує  і нас. Хочете? Але подорож буде  небезпечна, тому треба бути  уважним  і використовувати всі знання і вміння, які у нас є.

1 . Розгляд слайду  «Гроза»

- Чому блискавка влучила у найвищий будинок? (бо до нього ближче, а блискавка влучає в усе найвище). Тому люди встановлюють громовідводи. (Вихователь просить повторити нове слово і запам'ятати його).

- Чи слід купатися у річці під час грози? Чому ви так думаєте? (блискавка любить воду і може принести шкоду людині, яка купається).

- Куди слід ховатися від грози? (міркування дітей). Чи слід ховатися від грози поблизу металевих предметів? (блискавка любить металеві предмети та мобільні телефони, тому біля металевих предметів ховатися небезпечно).      

- Отже, ми бачимо, що пожежу спричинила блискавка, а не люди.  Але ми знаємо правила поведінки під час грози і це нам стане у пригоді.              

Дидактична гра "По порядку"

(Хронологія подій: сонце, 2 хмаринки, ліхтарик, бубон).

Вихователь. - Заховалось сонце (дитина - сонечко сідає на місце);

- Нависли хмари (дитина - хмаринка доторкається до іншої дитини - хмаринки);

- Від зіткнення утворюється блискавка (дитина - блискавка вмикає ліхтарик);

- Гримить грім (дитина - грім  б'є в бубон).

- Гроза застала нас у лісі, де ми заховаємось?

- Чому не слід ховатися під деревами?(може влучити грім та розколоти де-

рево;вдарити блискавка та запалити його і принести шкоду людині).

2. Розгляд слайду «Пожежа»

-  Що може статися  з тваринами під час пожежі в лісі? (загинуть дитинчата; згорять домівки; загинуть кущі та дерева; не буде їжі для тварин).                 

Дидактична гра "Визнач настрій" (небезпечні місця під час пожежі в лісі позначити сумним Смайлом, безпечні - веселим).

 Індивідуальна робота парами за столами з сюжетними картинками.

- Ми знаємо правила поведінки під час пожежі в лісі і швидко прийшли на допомогу Смайлику.

3 . Розгляд слайду «Землетрус»

-  Яку шкоду приносить землетрус для людей? (руйнує дороги, будинки).

- Так, землетрус ділить усе на маленькі частинки, а я пропоную вам поділити слова на склади і це принесе лише користь, а не шкоду.

Дидактична гра "Поділи слова на склади" (дощ, сніг, вогонь, пожежа, гроза, крапля...)

Фізкультхвилинка:

Крапля раз, крапля два,

Дощик тихо накрапа.

Дощик дуже накрапа.

Ось вже краплі поспішають,

Одна одну підганяють: крап, крап, крап.

4 . Розгляд слайду "Вулкан"    

- Яку шкоду приносить вулкан? (його пил пошкоджує двигуни у літаків, дим пошкоджує легені людям, лава спалює усе на своєму шляху , після чого рослини

довгий час не ростуть).

Дидактична гра "Склади пазл" (щоб вийшов вулкан). Індивідуальна робота за столами.

5 . Розгляд слайду "Цунамі"

-  Ви впоралися із завданням, і ми можемо подорожувати далі.

-  Чим загрожує  сильна морська хвиля? (руйнує будинки, розмиє дороги...).                    

Рухлива гра "Хвиля росте" (присідання, виконання команд)  Роздаються шапочки з краплинкою на кожну дитину або тканина синього кольору для утворення цунамі (діти, присівши і тримаючи тканину синього кольору, поступово піднімаються і накривають макети будинків та автомобілі тканиною-хвилею - це "цунамі".

6 . Розгляд слайду "Торнадо"

-  Чим шкодить торнадо? (смерч закручує усе, що потрапляє йому на дорозі, і має таку силу, що може перенести усю воду з невеличкого озера або автомобіль і людину в інше місце).

- Торнадо страшний і тим, що ніхто не знає, куди він направляється.

- Де найкраще заховатися від торнадо, як ви думаєте? (у підвалі,погребі).

- За те, що ми розповіли Смайлику правила поведінки під час торнадо, він приніс цікаву гру.     

Дидактична гра "Хто уважний?"

- Висока хвиля води - це пожежа (цунамі).

- Блискає і гримить - це заметіль (гроза).

- Викидає лаву - це цунамі( вулкан).

- Труситься земля, пошкоджені дороги, будинки - це пожежа (землетрус).

- Дороги замело снігом - це торнадо (заметіль).

- Дим, вогонь - це землетрус (пожежа).

7 . Розгляд слайду "Заметіль"

-  Яку шкоду приносить заметіль? (замітає дороги, будинки, псуються лініі електропередач, аварії на дорогах через погану видимість).

Рухлива гра "Сніжинки і вітер" (кружляють, присідають)

Кожна дитина має по дві сніжинки в руках.

Ми сніжинки-веселинки  літаєм-кружляєм,

Високі кучугури снігу людям намітаєм.

Ми вкриваєм все навколо в зимовіі шати,

Не даємо людям виходити з хати.

-  Ми знаємо про шкоду заметілі і будемо уважними на дорозі, не будемо близько ходити біля ліній електропередач, будемо прочищати сніг та ходити повільно, щоб не послизнутися і не травмуватися.

8 . Розгляд слайду "Град"

- Чим небезпечний град, як ви думаєте? (травмує людей, пошкоджує врожай, псує будинки).

Гра-імітація "Все з маленької  краплинки"(діти на стільчиках)

Дидактична гра "Де заховалась помилка?"

Індивідуальна робота з картками-схемами  з навмисними помилками. Діти домальовують те, що забув Смайлик.

- Діти, за нашу допомогу Смайлик дарує нам веселку.

9 . Розгляд слайду "Веселка"

Подарунок від Смайлика (хвилинка-милування).

- Чи знаєте ви, як утворюється веселка? Після дощу у повітрі залишаються дуже маленькі краплинки води, які виблискують різними кольорами тоді, коли на них світить яскраве сонечко.     

- Який настрій викликає веселка?

- Що доброго вам хочеться зробити?

- Природа, яка нас оточує,  може приносити не лише сум, а й задоволення.

Підсумок заняття

-  Діти, про що ми сьогодні з вами дізналися?

-  Які ви знаєте і запам'ятали стихійні лиха?

-  Що ми порадимо нашому Смайлику?

Дякую всім за старання і гарні відповіді на занятті.

Дивитися презентацію

Вихователь Квасилівського ЗДО (ясла-садок) Новосад Т.В.