Вас вітає Квасилівський ЗДО
(ясла-садок)

Організація роботи в закладі дошкільної освіти у літній період

Консультація для педагогічних працівників

Літо є найбільш сприятливим періодом для укріплення здоров'я, загартування та всебічного розвитку дітей. Для забезпечення успішного літнього відпочинку та оздоровлення дітей в умовах дошкільного закладу необхідно визначити завдання роботи на літо та провести відповідну підготовчу роботу, яка передбачає:

  • поповнення, поновлення матеріалів на теми, наприклад: «Сонячні ванни для загартування дитини», «Особливості харчування дітей влітку», «Загартування та зміцнення здоров'я дошкільників у літній період», «Дитина сонці: будьмо обережні» тощо;
  • забезпечення груп дидактичними іграми для занять з дітьми на вулиці;
  • забезпечення груп іграшками для ігор з вітром, піском, водою;
  • інструктаж з питань безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки, охорони праці працівників закладу;
  • поновлення та фарбування обладнання на ігрових і спортивному майданчиках;
  • заміна або завезення піску в пісочниці тощо.

Згідно до  визначених завдань роботи дошкільного закладу на літній оздоровчий період складений  план роботи ЗДО на літній період, який схвалений педагогічною радою закладу й затверджений наказом завідувача   (План роботи додається).

Працівникам дошкільного закладу необхідно організувати цілоденне перебування дітей на свіжому повітрі, відповідну віку тривалість сну і різних видів відпочинку, тому що повітря, сонце, вода, підвищення рухової активності дітей, збагачення їхнього харчування свіжими фруктами, овочами, ягодами - усе це забезпечує позитивний вплив на стан здоров'я дошкільників. При цьому необхідно пам'ятати про наявність відповідних температурному режиму та стану погоди одягу, взуття та головних уборів у дітей, забезпечення протягом дня повітряного та водного режиму дітей дошкільного віку.

Виключенням є такі несприятливі умови як:

- сильний вітер;

- температура повітря більше +35о С у затінку;

- злива, гроза;

- підвищений радіаційний фон тощо.

Основна мета роботи вихователя в літні місяці полягає у забезпеченні оздоровлення, збереження життя дітей та організації активної, змістовної, різноманітної та цікавої для них діяльності,  під час якої формується дитячий колектив, засвоюються правила та виховуються позитивні навички культурної поведінки, накопичуються уявлення про навколишній світ та оточуюче середовище.

Робота з дітьми в літній оздоровчій період здійснюється вихователями відповідно до перспективного плану роботи на місяць, який передбачає:

- організацію життєдіяльності дітей протягом дня (режим дня додається),

- проведення організаційно-педагогічної роботи,

- проведення загартувальних заходів з дітьми на тиждень/місяць,  

- роботу з батьками тощо.

Форма календарного плану роботи з дітьми на щодень обирається педагогами закладу та схвалюється педагогічною радою (за режимними моментами, видами діяльності, графічна, текстова, текстово-графічна та ін.).

Дорослому необхідно забезпечити чергування спокійної та рухливої діяльності дітей, правильний розподіл фізичного навантаження протягом усього дня при умові дотримання наступної примірної структури: спокійна самостійна ігрова, пізнавальна діяльність дітей (заняття, спостереження, досліди), бесіди, екскурсії, організовані рухливі ігри, ігри з елементами спорту, спортивні розваги, спокійна самостійна ігрова діяльність, праця, самосійна художня діяльність.

Ранковий прийом дітей є найбільш сприятливим часом для введення дітей у загальний ритм життя дошкільного закладу, створення життєрадісного настрою. У ранковий час доцільно передбачити: індивідуальну роботу, організацію ігрової діяльності, бесіди з невеликою групою дітей та окремими малюками, спостереження за об'єктами та явищами природи, трудові доручення (чергування), організацію різноманітної самостійної діяльності тощо.

Плануючи індивідуальну роботу з дітьми, необхідно вказати конкретні імена вихованців та її мету, матеріал (за потребою). Чергування дітей не фіксуються у плані щоденно (один раз на два-три дні, тиждень). Разом з тим, планується ведення нового виду чергування, ускладнення в обов'язках чергового або зміни умов чергування. Обов'язково у плані відображається робота вихователя з питань виховання в дітей культурно-гігієнічних навичок.

Вихователь планує та організовує різноманітну самостійну діяльність дітей за їхнім вибором: образотворчу діяльність з використанням пластиліну, олівців; розфарбовування; конструювання з будівельного матеріалу, паперу, природного матеріалу тощо.

В ранкові години з дітьми організовують навчально-пізнавальну діяльність (заняття):

- з фізичного розвитку - щоденно;

- з пізнавального розвитку:

         природничий напрямок - 1 раз на тиждень;

         загально пізнавальний напрямок - 1 раз на тиждень;

- з художньо-естетичного розвитку

музика - 2 рази на тиждень;

малювання - 1 раз на тиждень;

ліплення (або аплікація) - 1 раз на тиждень.

У ті дні, коли плануються екскурсія в природу чи пішохідний перехід заняття з фізкультури не проводиться (розклад занять додається).

Протягом дня з дошкільниками  організовують:

- ігри (з правилами, творчі, з природними матеріалами);

- різні види праці;

- спостереження;

- самостійна художня діяльність (музична, образотворча, театралізована, конструктивна);

- самостійна пізнавальна діяльність;

- самостійна ігрова діяльність.

Також з дітьми проводиться різноманітна трудова діяльність:

-  прибирання групової кімнати;

- ремонт книг, посібників, настільно-друкованих ігор;

- прання лялькової білизни, носовичків, стрічок;

- виготовлення іграшок-саморобок;

- праця в природі.

Оздоровчий вплив перебування на свіжому повітрі залежить від правильно організованої рухової активності дошкільників, яка в організованих формах діяльності повинна складати не менш ніж 50% всього об'єму добової рухової активності. В цей час з ними проводять рухливі/ спортивні ігри та розваги, у яких беруть участь усі діти групи. Тому їм пропонуються вже знайомі ігри. Нові вводяться та розучуються на фізкультурних заняттях. У календарному плані вихователь визначає атрибути та іграшки, що потрібні для певної гри. Опосередковане керівництво такими іграми доцільно здійснювати шляхом читання художніх творів та бесід за їхнім змістом. Вихователю необхідно пам'ятати, що непримусова активна участь дітей у такій грі створює у них радісний настрій та забезпечує її педагогічний, оздоровчій ефект. Для забезпечення оптимальної рухової активності дітей старшого дошкільного віку педагогам доцільно використовувати різні організовані форми занять фізичними вправами: рухливі ігри, спортивні вправи з елементами змагань, а також пішохідні прогулянки, екскурсії, прогулянки по маршруту (туризм).

Проведення загартувальних заходів, вправ та ігор доцільно здійснювати на майданчиках, використовуючи наявне обладнання та простір. Тематика ігор повинна відповідати сезону.

Основне місце у другу половину дня займає різноманітна ігрова діяльність дітей. Планування роботи з організації сюжетно-рольових ігор з дітьми молодшого дошкільного віку має певні особливості: у календарному плані вихователь молодшої та середньої групи відображає не тільки створення умови для розгортання сюжетно-рольових ігор, але й прийоми навчання дітей діям з іграшками, показ певних ігрових дій, власну участь в іграх дітей. А вихователь дітей старшого дошкільного віку занотовує у плані прийоми, що стимулюють дітей до самостійності: вибір теми гри, розподіл ролей, встановлення позитивних дружніх взаємин тощо.

Доцільними будуть розваги, які можна провести на свіжому повітрі: ляльковий, настільний театр; дитячі концерти; спортивні, музичні, літературні дозвілля; читання художньої літератури з подовженням, розповідання казок та ін.

Зміст вечірніх прогулянок потрібно планувати з врахуванням усієї діяльності дітей протягом дня. Плануються спостереження, ігри, праця, фізичні вправи та рухливі ігри малої рухливості (План роботи закладу на літній період додається).

Консультувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.

 

Версія для друку

Інформація про використання публічних коштів

Корисне