Вас вітає Квасилівський ЗДО
(ясла-садок)

Про стан організації харчування дітей у 2017 році

 

 

Про стан організації харчування дітей у 2017 році

                  Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 15.08.2006 №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006 року № 289/227, був проведений аналіз харчування дітей в закладі за 2017 рік.

               Результати вивчення свідчать, що організація харчування дітей у ДНЗ  здійснюється відповідно до норм, затверджених Постановою КМ України від 22.11.2005 р. № 1591 «Про затвердження норм харчування в навчальних та оздоровчих закладах».

                       Плату за харчування дітей у дошкільному навчальному закладі для батьків або осіб, які їх замінюють було встановлено в розмірі до 60 відсотків від вартості харчування на один день (за кожне відвідування): для дітей віком до 3-х років - 20 грн  3 роки і старше -24 грн  в 2017 році.
 Безкоштовним харчуванням за рахунок бюджетних коштів на кінець року забезпечено 20 дітей( 12 -АТО , 3 - діти з інвалідністю , 4 - малозабезпечені , 1- позбавлена батьківського піклування )  56 дітей з багатодітних сімей встановлена батьківська плата 50% , згідно  з Порядком встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах, затвердженим наказом МОН України від 21.11.2002.

                 Постачання  продукції у  заклад  здійснюється   на   підставі рішень тендерної  комісії  закладу відповідно до  укладених договорів з  такими організаціями  як  П .П  Балас А.В, ПАВ  «Поліссяхліб» , ТЗВО «Радивилівмолоко» , ТДВ «Рівнехолод» , П.П Лук'янчук А.В., Рівненський заготівельно -  виробничо - збутовий  комбінат. Необхідно зазначити, що продукти харчування, продовольча сировина надходить із супровідними документами, які свідчать про їх походження та безпечність. Якість продуктів у день надходження та якість готової їжі щодня перевіряється і оцінюється бракеражною комісією, про що свідчать записи у відповідних журналах. Набір продуктів за основними групами та видами, а також терміни реалізації дотримуються відповідно до діючих вимог. З метою контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестрою медичною з дієтичного харчування  ведеться журнал обліку виконання норм харчування, дотримання яких здійснюється у межах відповідних бюджетних призначень . В середньому виконання норм за рік становить 71 %

  

                   2016                                                                                                   2017

1

Хліб житній-

101%

 

1

Хліб житній

    100%

 

 

2

Хліб пшеничний

71%

 

3

Борошно

99%

 

4

Крупи, бобові, макарони

118%

 

5

Картопля

103%

 

6

Овочі різні

57%

 

7

Фрукти сушені

81%

 

8

Фрукти свіжі, цитрусові

32%

 

9

Соки

39%

 

10

Кондитерські вироби

70%

 

11

Цукор

88%

 

12

Масло вершкове

99%

 

13

Олія

96%

 

14

Яйця шт

60%

 

15

Молоко

68%

 

16

Сметана

66%

 

17

Сир

59%

 

18

Сир твердий

84%

 

19

М'ясо

81%

 

20

Риба і рибопродукти

74%

2

Хліб пшеничний- 

72%

3

Борошно

103%

4

Крупи, бобові, макарони

115%

5

Картопля

105%

6

Овочі різні

54%

7

Фрукти сушені

76%

8

Фрукти свіжі, цитрусові

28%

9

Соки

25%

10

Кондитерські вироби

73%

11

Цукор

91%

12

Масло вершкове

100%

13

Олія

104%

14

Яйця шт

60%

15

Молоко

77%

16

Сметана

62%

17

Сир

48%

18

Сир твердий

55%

19

М'ясо

81%

20

Риба і рибопродукти

47%

                    72%                                                               71%                   

            Аналіз виконання норм   за  2017 рік показав , що харчування дітей було наближено до норм   . Високі ціни на продукти  які постійно зростають , та граничний рівень цін не дають можливості виконати всі норми на 100% , тому є необхідність переглянути вартість харчування на 2018 рік .

                     В закладі організоване триразове харчування, розроблені примірні двотижневі меню на зимово-весняний і літньо-осінній періоди, погоджені в Управлінні державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненському районі. Щоденно складаються меню-розклади з урахуванням двотижневого меню, відповідно до розробленої і затвердженої   завідувачем картотеки страв. З метою посилення контролю за організацію харчування в дошкільному навчальному закладі створена постійно діюча  рада по харчуванню , до складу якої входять батьки. Біля харчоблоків розміщені затверджені графіки видачі їжі, меню-вивіски із зазначенням об'єму кожної страви окремо для кожної категорії дітей затверджені завідувачем. Графіки видачі й прийому їжі складені без порушень режиму дня та організації освітньо-виховного процесу. Кухарі дотримуються технології приготування їжі відповідно до технологічних карт. У разі відсутності основних продуктів харчування використовувалися продукти-замінники. Порушень у технології приготування страв за минулий рік не виявлено. Добір чи відбір продуктів проводився своєчасно, відповідно до кількості дітей закладу. Необхідна заміна продуктів у разі виникнення проводилась згідно із нормативною таблицею. На харчоблоці щоденно, своєчасно відбираються кухарями, в присутності медичної сестри , добові проби кожної страви раціону, в об'ємі порції для дітей молодшої вікової групи (від 1 до 3-х років) та зберігаються 1 добу при відповідній температурі із зазначенням дати та часу відбору. Під час літньо-оздоровчого періоду в закладі забезпечувався додатковий прийом їжі -  соки. В осінньо-зимовий період до першого блюда додається часник, цибуля.

             При  підготовці  до нового  навчального  року  в  2017  році в  харчоблоці проведено поточний ремонт приміщень  , овочесховища  ,  ремонт плит закуплені  2 столи , всього на суму 5 тисяч грн, перевірено стан електрообладнання , але потребують заміни світильники та  ремонт комори для збереження продуктів . Харчоблок  забезпечений  холодною та  гарячою  водою , дезінфікуючими  та  миючими  засобами . Щорічно  проводиться  робота  щодо заміни  та  придбання нового  технологічного обладнання.. Технологічне та холодильне обладнання знаходиться в робочому стані. В закладі створені умови для зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини , у коморі дотримані санітарні норми і правила товарного сусідства продовольчих товарів, температурний режим.

                Контроль за якістю харчування здійснювався управлінням освіти , лабораторним центром. За висновками актів значних порушень у роботі працівників, які беруть участь ворганізації харчування не виявлено. Питання організації харчування у дошкільному закладі заслуховується на батьківських зборах, виробничих        нарадах , раді закладу , щоквартально подаються звіти про виконання норм харчування у відділ освіти, висвітлюються в  батьківських куточках (  щоденні меню , консультації для батьків ). Організація харчування в групах організовується  на належному рівні. Посуд якісно обробляється після прийому їжі, є в достатній кількості. і відповідає санітарно - гігієнічним вимогам.  Педагогами приділяється належна увага вихованню у дітей культурно-гігієнічних навичок. З родинами  вихованців     проводиться санітарно-просвітницька робота з питань профілактики харчових отруєнь. Персонал закладу проходить обов'язкові медичні огляди відповідно до  термінів. Отже, організація харчування дітей ДНЗ у 2017 році вважається задовільною.

              З метою   забезпечення якісного раціонального харчування в  2018 році ,запобігання харчових отруєнь  та виконання санітарно - гігієнічних норм   необхідно  відповідальним особам посилити контроль за дотриманням законодавства з питань харчування  :

-         за приймання збереження і  видачу продуктів - комірник .

-         За продукти харчуванн, які знаходяться на харчоблоці - кухарів

-         За санітарно - гігієнічний стан приміщення харчоблоку - підсобного робітника

Сестам медичним :

-         здійснювати контроль за санітарно - гігієнічним станом харчоблоку умовами зберігання і  реалізації продуктів якістю готових страв - постійно

-         Координувати свою діяльність із комірником за стан забезпечення закладу  продуктами харчування - постійно

-         Своєчасно проводити бракераж сирої та готової продукції, вести відповідну документацію по харчуванню згідно номенклатури справ.( постійно)

-         Розробляти щоденне меню згідно технологічних карток страв з урахуванням технології приготування страв, норм харчування, наявності продуктів та строків їх використання.- постійно

-         Проводити контроль готових страв, підраховувати натуральні норми основних

продуктів.      - щоденно

-         Дозволяти видачу готових страв після зняття проби та запису в журналі «Бракераж готової продукції» - постійно

 

-         Виконувати норми харчування , забезпечувати калорійність їжі відповідно до віку дітей.

-         збільшити в раціоні дітей відсоток споживання соків , фруктів свіжих ,овочі

-         Проводити санітарно - просвітницьку роботу серед працівників та батьків щодо раціонального харчування , здійснювати наступність у харчуванні дітей у дошкільному навчальному закладі й сім'ї - згідно плану

-         Контролювати дотримання правил особистої гігієни персоналом, наявність гнійничкових захворювань, відмічати у журналі здоров'я працівників харчоблоку, своєчасне проходження медичного огляду - постійно

Комірнику:

-            забезпечувати постачання харчоблоку доброякісними продуктами харчування і їх правильне зберігання. - постійно

-         Приймати продукти тільки при наявності сертифіката якості або посвідчення про якість продуктів - постійно

-         Підтримувати санітарний стан складських приміщень. - постійно

-         Витримувати вимоги до приймання умов і терміну зберігання харчових продуктів, правил їх доставки. - постійно

-         Вести облік отримання і видачі продуктів у журналах- постійно

-         Брати участь у складанні меню.- постійно

-         Стежити за справністю вагових приладів та своєчасною їх перевіркою, наявністю мірної тари,роботою холодильного обладнання, вентиляції. - постійно

Кухарям:

-         Відповідати за закладку та вихід страв - постійно

-         Відповідати за якість та своєчасність приготування страв, дотримання технології- постійно

-         Зберігати добові проби страв у розмірі порції до роздачі їжі дітям холодильнику.- постійно

-         Щоденно відмічати в журналі здоров'я відомості про стан особистого здоров'я - постійно

Помічникам вихователів:

-         Роздавати їжу відповідно до норм - постійно

-         Дотримуватись правил сервіровки столу відповідно до меню - постійно

-         Підтримувати санітарно - гігієнічний стан груп - постійно

Вихователям:

-         Систематично працювати над формуванням культурно - гігієнічних  навичок дітей , та етикету прийому їжі. - постійно

-         Висвітлювати питання харчування дітей  під час проведення батьківських зборів, 'у індивідуальних консультацій, заповнювати в батьківських куточках стенд «Меню». - постійно.

Батькам:

-         Дотримуватись рекомендацій  ДНЗ щодо харчування дітей в  сімї  та режиму харчування  в вихідні дні.

-         Співпрацювати з  працівниками закладу з  метою покращення організації харчування дітей

-         Сприяти зміцненню матеріально - технічної бази для організації харчування

-         Формувати культурно - гігієнічні навички у процесі приймання їжі та навички культури поведінки за столом в сімї

 

 

 

 

Версія для друку

Інформація про використання публічних коштів

Корисне