Структура заняття в закладі дошкільної освіти. Пам'ятка для молодого вихователя

Сучасна методика рекомендує гнучко й творчо підходити до побудови будь-якого заняття. Але педагогу слід мати на увазі, що, вибудовуючи заняття, все ж слід пам'ятати  про такі  важливі вимоги щодо його структури:

У першій, вступній частині заняття слід налаштувати дітей,зацікавити, підготувати до подальшої роботи: проводиться організація дітей, мотивація подальшої діяльності,зацікавлення через певні сюрпризні моменти (прихід іграшки, літературного героя, приніс листа чи телеграми, поява гостя чи  запрошення до подорожі тощо)

 Аби занурити дитину в тему заняття, можна організувати вступну коротку бесіду, читаннях художнього твору, загадування загадки, показ картини тощо.

У другій, основній частині заняття, виділяють дві фази: фазу актуалізації опорних знань та фазу усвідомлення основного змісту заняття. Спочатку педагогу слід актуалізувати вже наявні знання дітей через різновиди діяльності, далі іде засвоєння нових знань через включення дітей в активну пізнавальну та практичну діяльність з використанням всього арсеналу сучасних методів та прийомів, інтерактивних ігор та вправ.

 Ця частина заняття може виглядати настільки різноманітно, може бути настільки несхожою від заняття до заняття, що годі й давати рекомендації щодо змісту цієї частини.

Нові знання, які були подані дітям в основній частині, слід закріпити через використання ігрових методів та прийомів, через організацію практичної діяльності дітей (дидактичні ігри, інтерактивні ігри та вправи).

У третій, заключній частині заняття, слід коротко проаналізувати заняття, його «основні цікавинки» для дітей, подякувати за старання та підвести його підсумок (аналітико-рефлексивний  етап).