Вас вітає Квасилівський ЗДО
(ясла-садок)

Оптимальний руховий режим дошкільника. Групова консультація для батьків.

Щиро вітаю Вас, шанувальників здорового способу життя. Сьогодні мова піде про руховий режим дошкільника.

Обсяг рухової активності - величина індивідуальна і постійна для кожної дитини, що відбувається під впливом генетичної програми і середовища. Надмірно висока або низька рухова активність однаково несприятливі для розвитку дитини. Тому уважно вивчаймо потребу наших малюків у рухах. Надзвичайно рухливих   слід зацікавлювати іншими видами діяльності, щоб відбувалося чергування активного стану організму і стану відпочинку,  а малорухливих - намагатися розворушити. Проте, чим би не займалася наша дитина, нам потрібно створити оптимальні умови успішного розвитку малюка. «Золоте правило» - створіть такі умови, щоб емоційний стан дитини був позитивним, піднесеним, викликаний інтересом до даного виду діяльності. Не можна примушувати дитину робити щось проти її волі, а тому дорослим потрібно викликати у неї інтерес до рухової діяльності. Найяскравіший тому приклад - ранкова гімнастика. В нашому садочку ранкова гімнастика проходить активно, під веселу музику, з яскравими атрибутами, це: кольорові стрічки, малі і великі м'ячі, прапорці, гімнастичні палиці хустинки тощо. Інколи ранкову гімнастику чергуємо з ритмічною гімнастикою чи «горизонтальним пластичним балетом» за методикою М.Єфименка.  

Мета ранкової гімнастики - «розбудити» дитячий організм, підготувати його до активної діяльності протягом дня, привести в порядок всі системи: дихальну,  серцево-судинну, м'язеву,  опірно-рухову. Для виконання основних рухів дітьми у ранкові години варто забезпечити відповідні умови: створення бадьорого емоційного настрою, організація спільної діяльності, наявність яскравої атрибутики, плавне введення дошкільника у суспільне життя.  

 Комплекси ранкової гімнастики добираємо так, щоб різні  загальнорозвивальні вправи поступово охоплювали всі види великих і дрібних м'язів, а напруга в них поступово збільшувалась, створюючи в організмі оптимальні навантаження. Якість виконання вправ значною мірою залежить від фізичної підготовленості малюка, а ще від того, наскільки регулярно дитина відвідує дитячий садок і ранкову гімнастику, яка організовується для старших дошкільників о 08.00-08.10 год, для середніх - о 08.10-08.18 год, для молодших дошкільників -  о 08.18 - 08.24 год ранку. Приблизно в цей час варто проводити ранкову гімнастику з тими дітьми, які не відвідують дитячий садок.

У руховому режимі дошкільника немає нічого зайвого, всі складові однаково важливі. Дитина, яка не зробила ранкову гімнастику, не готова сприймати важливу інформацію, у неї поганий апетит, вона менш успішна, як її однолітки, і ми іноді не розуміємо, чому наші діти вередують, виявляють незадоволення. Відповідь  очевидна - дорослі не зуміли забезпечити оптимальний руховий режим малюка.

Найефективнішою формою оптимізації рухового режиму є фізкультурне заняття, вступною частиною якого є виконання комплексу вправ ранкової гімнастики. Тому ті малюки, які роблять вранці зарядку, на фізкультурному занятті почуваються впевненіше, вони бадьорі, готові до виконання більш складних завдань.

  В основній частині занять з фізкультури навчаємо дітей техніці виконання основних рухів - вчимо стрибати і бігати, лазити і метати, формуємо поставу під час ходьби на рівновагу, проводимо вправи на профілактику плоскостопості, захворювань серцево-судинної та дихальної системи за допомогою різних нетрадиційних методик: дихальної, пальчикової, точкової гімнастики, різних видів масажів, ігор-медитацій, психогімнастик тощо. Ми формуємо навички лазіння по гімнастичній стінці, канату, підвісних гімнастичних драбинах. У спеціальному циклі занять під назвою «Школа м'яча» закладаємо основи навичок різних видів спорту: футболу, баскетболу, волейболу, занять вправами з використанням фітболів, які користуються особливою популярністю сьогодні серед малюків. Подібні заняття радимо проводити і з дітками, які не відвідують дошкільний заклад.

  А ще наші дошкільнята полюбляють спортивні дозвілля, які у садочку проходять у вівторок і в четвер у другу половину дня, під час яких кожен малюк потрапляє в чудовий калейдоскоп вражень, позитивних емоцій. Що може бути краще, ніж спільна перемога у веселій грі, коли всі серця б'ються в унісон від того, що поруч сильний тато, який разом з малюком бере участь у перших спільних перемогах. Ніщо так не формує особистість, як переповнення гордістю за себе, своїх товаришів, свою сім'ю, свою Батьківщину.

Організовуйте і ви всілякі спортивні дозвілля зі своїми малюками і побачите, як поступово буде зміцнюватися організм дитини і хвороби почнуть відступати.

Чи готові ви, дорогі батьки, до співпраці з нами та до здорового способу життя! Тоді запрошуємо до нас на зустрічі та теплі розмови про фізкультуру і спорт. Не втрачайте часу, а займайтеся фізкультурою і спортом вже зараз разом з нами і будете щасливі!

                      Бесіду вела інструктор з фізкультури Момоток Т.Р.

 

 

Версія для друку

Інформація про використання публічних коштів

Корисне