Конспект інтегрованого заняття на тему «Моя сім’я. Ми - маленькі помічники» для дітей молодшої групи

Програмові завдання:

українознавство: розширювати знання дітей про сім’ю (склад, взаємини); формувати поняття про те, що сім’я – це найближчі люди, які піклуються одне про одного;

мовленнєве спілкування: розвивати зв’язне діалогічне мовлення дітей, вчити відповідати повними реченнями, складати складнопідрядні речення зі сполучником тому що; активізувати словник словами на позначення родинних стосунків; розвивати мовний апарат;

ліплення: вправляти дітей у розкачуванні тіста прямими рухами рук та з’єднувати кінці для отримання кільця (бублика).

Виховувати в дітей працелюбність, турботливе ставлення до близьких, любов, щирість.

Матеріал: мікрофон, картинки-символи членів сім’ї; дидактична гра «Зваримо борщ»; солоне тісто; бублики.

Хід заняття

Вихователь. - Доброго дня, шановні гості! Вас вітає ведуча програми «Поки всі вдома» Марія Козлова. Сьогодні у нас нетрадиційний випуск. У нашу студію ми запросили три сімї одразу. Давайте привітаємо їх оплесками. (Діти заходять у групову кімнату). Привітаймося з глядачами.

Діти. – Доброго ранку, всіх ми вітаємо!

             Доброго ранку, людям бажаємо!

Вихователь. – Малята, поділіться, будь ласка, на сімейки  і займіть місця за столами.

Інтерактивна вправа «Давайте познайомимось»

Вихователь ставить дітям запитання та спонукає до відповідей повними реченнями (у руці тримає іграшковий мікрофон).

Запитання:

- Хто у вас тато?

- Як вас звати?

- Ким ви працюєте?      

- Як звати вашого синочка?

- Як звати вашу маму?

- Як звати вашу донечку?

- Як ніжно ви до неї звертаєтеся?

Вихователь. -Де любить відпочивати ваша сім’я? А ваша? (Орієнтовні відповіді дітей: у лісі, на морі, на річці, у парку, у зоопарку, у горах…)      

Дидактична вправа «Кого ти любиш і за що?»

Вихователь по черзі запитує дітей, кого вони люблять і чому.

Вихователь. - А тепер я пропоную розповісти, хто чим займається у вашій сімї.

Дидактична гра з елементами ейдетики

 «Хто чим займається у вашій сім ї?»

Вихователь показує дітям картинки-символи із зображеннями членів сім’ї (з геометричних фігур) і ставить запитання: Хто це? Що вона (він) робить?

Вихователь. – Я бачу, що ваші родини дружні, працьовиті. Продемонструйте нам, будь ласка, як ви дружно працюєте.

Фізкультхвилинка «У нашій сім’ї працьовиті ми всі»

У нашій сім’ї працьовиті ми всі, (Стоять прямо, руки на поясі)

Ось так ми витрушуємо килими. (Імітаційні рухи)

Ось так ми збирали опеньки в гаю! (Присідають і зображують збирання грибів)

Ось так підмітаємо хату свою! (Імітаційні рухи)

Ось так ми покупки в сумках несемо! (Імітаційні рухи)

Ось так  подушки всі ми перебємо. (Змахують долоньками і виконують нахили тулуба в сторони)

А так ми навшпиньках будем ходить,

Коли хтось в родині захоче спочить! (Обережна ходьба на носочках)

Вихователь. - Продовжуємо нашу передачу. Розкажіть нам, будь ласка, які страви люблять у вашій сімї? (Відповіді дітей)

Вихователь . – Борщ - улюблена страва всіх українських сімей. Недарма борщ – українська національна страва. Давайте зараз усі дружно зваримо борщ.

Дидактична гра «Зваримо борщ»

Діти по черзі вибирають серед розмаїття овочів ті, які потрібні для приготування борщу, чітко називають їх, беруть муляж потрібний овоч (чи картинку) і кладуть у бутафорну каструлю. Вихователь дякує за старання.

Вихователь. – Тепер помішаємо борщик.

Діти. - Вари, вари, горщик,

            Дітям смачний борщик. (Імітація помішування борщу)

            Буде борщик вітамінний, (Плещуть у долоні)

            Буде борщик в нас відмінний! (Показують товстий палець)

Вихователь . - Щоб наш борщ був особливо смачний, давайте додамо до нього трішки свого тепла, доброти, щирості та любові.

Діти притуляють обидві руки до серця, після цього виставляють їх перед собою.

Вихователь. – Ой, і смачний вийшов у нас борщ. Давайте попробуємо язичком. (Діти виставляють свої язички і ховають. Так роблять кілька разів).

-         Гарячий. Давайте подмухаємо на нього. (Діти вдихають носом повітря, затримують його і повільно випускають ротом).

-         А тепер покажемо, який він смачний. (Діти плямкають ротом і гладять свої животики).

Вихователь. - Традицією нашої програми є частування гостей. Чим можна почастувати? (Міркування дітей)

Вихователь. - Я пропоную власноруч приготувати для наших гостей смачні бублики. Ви згідні? Тоді запрошую вас на нашу кухню та побути кухарями, як це доводиться робити щоденно у кожній сім’ї вашим мамам.

Пальчикова гімнастика

Щоби кухарями стати,

Треба пальці розім’яти. (Стискають і розтискають кулачки)

Тісто розминаємо,

У стовпчики скачаємо. (Потерти долоньки одна об одну)

Далі зігнемо у кільця –   (Імітаційні рухи)

Ось і бублик, подивіться! (Скласти кільце з долоньок)

Вихователь. - То як будемо розкачувати тісто? Покажіть, будь ласка!

- А щоб вийшов бублик, що потрібно зробити? (З’єднати кінчики)

- А тепер давайте візьмемо тісто і приступимо до роботи.

Самостійна робота дітей

Вихователь. - Ось і виліпили частування. Тепер поставимо його у піч, щоб спеклося. А поки печуться наші бублики, які ми так старанно і дружно ліпили, давайте покажемо гостям, які ми дружні.

Психогімнастика «Ми всі тут справжні друзі»

(або за вибором вихователя)

Вихователь. - На Україні кажуть: «Міцна родина – міцна країна». Пропоную повторити разом це  чудове прислів’я і запам’ятати.

(Діти повторюють прислів’я, пояснюють його зміст).

Вихователь. - Тож нехай наша країна буде такою ж міцною, як наша родина! Я думаю, що наші бублики уже спеклися. Давайте будемо частувати ними гостей і пригощатися самі.

 (Діти пригощають гостей та пригощаються самі)

Вихователь. – Сьогодні на нашій телепередачі побували зразкові сім’ї, які розповіли нам та На цьому наше шоу добігає кінця. З вами були зразкові українські родини і я, ведуча Марія Козлова.

Підготувала вихователь Козлова М.В.