План заходів Квасилівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) з національно-патріотичного виховання дошкільників на 2017-2018 навчальний рік

 ЗАТВЕРДЖЕНО

педагогічною радою 31 серпня 2017 року

                                             Завідувач _______________ О.М. Лисак

№ п\п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка

про виконання

І.

Організаційно-методична робота

1.

Систематизувати нормативно-правові та методичні документи з питань патріотичного виховання.

вересень

завідувач вихователь-методист

 

2.

Забезпечити висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються закладом, на сайті ДНЗ в рубриках: «Новини», «Дитина в соціумі».

протягом року

завідувач вихователь-методист

 

3.

Забезпечити організаційно-методичний супровід модернізації змістового наповнення національних куточків в групах ДНЗ.

вересень-листопад

завідувач вихователь-методист

 

4.

Систематизувати в методичному кабінеті та у вікових групах навчально-методичні посібники,  дитячу художню літературу з питань національно-патріотичного виховання.

вересень-жовтень

вихователь-методист

вихователі

 

5.

Організувати в методичному кабінеті тематичну виставку «Виховуємо патріотів змалку».

жовтень

вихователь-методист

 

6.

Забезпечити з метою самоосвіти педагогів опрацювання методич-них посібників національно-патріотичного спрямування.

протягом року

всі педагоги

 

7.

Забезпечити організаційно-методичний супровід участі педагогічного колективу в   огляді національних куточків та створенні народознавчих міні-музеїв у групових приміщеннях та в ДНЗ.

вересень-листопад

всі педагоги

 

8.

Забезпечити опрацювання авторської програми та системи роботи з українознавства для всіх вікових груп «Нетрадиційні підходи до вирішення завдань з українознавства в ДНЗ»

(Семенюк Р.Ф.);

вересень та протягом року

вихователі всіх вікових груп

 

9.

З метою самоосвіти, підвищення теоретичного та фахового рівня забезпечити дистанційне навчання педагогів. Опрацювання матеріалів доробку «Пласт» - національна скаутська організація України»

Сайт Пласту http://www.plast.org.ua/_new/

грудень

вихователь-методист

 

10.

Розробляти для педагогів змістове наповнення тематичного блоку «Україна - єдина країна» (сценарії, конспекти, дидактичний матеріал тощо)

протягом року

вихователь-методист вихователі

 

11.

 

 

 

 

ІІ.

Робота з педагогами

1.

Провести тематичне вивчення «Інтеграція національно-патріо-тичного виховання в систему роботи ДНЗ».

листопад

завідувач вихователь-методист вихователі: Шевчук Н.С., Левкович С.В. (мол. гр. №4); Яремчук В.В., Максименко О.А. (серед. гр. №12); Верема Г.Ф., Бідюк В.М. (група р. в. №3)

 

2.

Провести групову консультацію-діалог  «Національний куточок в групі: методичні аспекти»

жовтень

вихователь-методист

 

3.

Провести огляд-конкурс на кращий у групі міні-музей (селища та його пам'ятних місць; народної іграшки (з глини, дерева, сиру, тканини, ниток, соломи; іграшкова техніка; порцелянові та пластмасові ляльки; старовинні ялинкові прикраси); хліба та солі; корисних копалин; електрики; писанки; виробів місцевих умільців; ляльок-мотанок; витинанки; вишиванки; національного одягу; української оселі; народних музичних інструментів; видатних громадян селища; виробів умільців (з глини, соломи, лози, тканини, паперу, дерева); природи рідного краю;  фото-зустрічей з учасниками бойових дій; народних символів; з народознавства та історії України та ін.)

Мета міні-музеїв: розширення освітнього простору ДНЗ; залучення педагогів, батьків та дітей до пошукової, краєзнавчої, художньо-естетичної роботи; виховання шаноб-ливого ставлення до традицій, звичаїв та ремесел українського народу; формування потреби не лише зберігати духовні скарби українців, а й примно-жувати їх; виховувати патріотичні почуття та гордість за Україну.

листопад

завідувач

вихователь-методист

комісія

 

4.

Прийняти активну участь в засіданні педагогічної ради з проблеми «Особливості націо-нально-патріотичного виховання дошкільників в контексті «Концепції  національно-патріо-тичного виховання дітей і молоді»

листопад

всі педагоги

 

5.

  •  Провести колективний перегляд інтегрованого заняття з пріоритетом завдань з українознавства на тему «Україна - єдина країна» (середній дошкільний вік).

Мета: закріплення та поглиблення знань дітей про рідний край, українців, Україну; розширення знань про народні символи (верба, калина, криниця); розвиток творчих здібностей дошкільників.

лютий

Храпко С.А.

 

6.

Проведення Тижня рідної мови в ДНЗ.

Мета:  виховання шанобливого ставлення до рідної мови (її поетичного слова, народної пісні та гри, фольклору).

лютий

вихователь-методист

всі педагоги

 

7.

Проведення майстер-класу з писанкарства.

Мета: збагачувати знання педагогів про народні звичаї і традиції українців; вправляти у різних техніках писанкарства; підвищувати теоретичний і професійний рівень педагогів, розвивати їх творчі здібності.

березень

Шевчук Н.С. вихователь-методист

 

8.

Проведення коучингу для педагогів «Патріотичне виховання підростаючого покоління - проблема державної ваги».

Мета: спонукати педагогів до пошуку умов для національно-патріотичного виховання дошкільників та розширення напрямів діяльності з даної проблеми; розвивати творчий потенціал та комунікативні здібності педагогів, навички взаємодії у команді.

березень

завідувач

вихователь-методист

 

9.

Провести групову консультацію «Як організовувати національно-патріотичне виховання в ДНЗ?»

березень

вихователь-методист Козлова М.В.

 

10.

Провести літературне свято-конкурс читців поезії                Т.Г. Шевченка.

березень

вихователі старших груп

 

11.

 

 

Долучитися до волонтерської діяльності у допомозі воїнам, які знаходяться у зоні бойових дій.  

протягом року

за потреою

педагогічний колектив

 

ІІІ.

Робота з дітьми

1.

Провести День знань для дошкільників «Щоб у серці жила Україна».

01.09.

вихователі

 

2.

Проводити бесіди народознавчого змісту в етнографічному (народознавчому) куточку.

протягом року

вихователі

 

3.

Проводити тематичні заняття з національно-патріотичного виховання за навчально-тематичними блоками:

- «Моя сім'я, моя родина» (середні, старші групи);

- «Я в дитячому садку» (середні групи) ;

- «Я і моє рідне селище» (середні групи);

- «Мій рідний край. Стежини і вулиці рідного краю» (старші групи);

- «Моя країна - Україна» (середні групи);

- «Моя країна - Україна. Державні символи і промисли України» (старші групи);

 - «Моя країна - Україна. Народні символи України» (старші групи);

- «Народи Землі. Країни-сусіди України» (старші групи);

- та ін. у відповідності до річного планування НВБ.

протягом року

вихователі

 

4.

Залучати дітей до читання та обговорення творів про Україну, малу Батьківщину.

протягом року

вихователі

 

5.

Проводити екскурсії-огляди та заняття народознавчого спрямування у міні-музеях груп та ДНЗ.

протягом року

вихователі

 

6.

Проводити з дітьми дидактичні ігри національно-патріотичного спрямування, народні рухливі та спортивно-патріотичні ігри.

протягом року

всі педагоги

 

7.

Провести фізкультурне свято у старших групах до Дня захисника Вітчизни «Посвята в козачата».

14.10.

вихователі

інструктор з фіз.-ри

 

8.

Спонукати дітей до участі у розмовах, бесідах про події, які відбуваються в Україні, рідному краї, про визначні місця рідного селища із використанням фотографій, ілюстрацій тощо.

протягом року

вихователі

 

9.

Проводити з дітьми свята і розваги, спрямовані на відродження національних звичаїв і традицій. Залучати дітей до активної участі у національних святах та розвагах.

протягом року

вихователі музкерівники

 

10.

Залучати дітей до активної участі у заходах, приурочених Тижню рідної мови.

лютий

вихователі

музкерівники

 

11.

Провести конкурс дитячих робіт «Сім кольорів дитинства»

2-3 р\рік

вихователі

 

12.

Провести тематичні екскурсії   до природних об'єктів та пам'ятних місць селища.

листопад, квітень

вихователі старших груп

 

13.

Організувати виставку дитячих робіт на тему «Великодні писанки».

квітень

вихователі всіх вікових груп

 

ІV.

Робота з батьками

1.

Провести анкетування з метою виявлення знань батьків щодо національно-патріотичного виховання дітей.                     

листопад

вихователь-методист, вихователі ст. груп

 

2.

Залучати батьків до участі у виставках дитячих робіт, конкурсах, національних святах та розвагах.                            

протягом року

педагогічний колектив

 

3.

Висвітлювати в батьківських куточках питання з національно-патріотичного виховання дітей, розміщувати відповідні поради та рекомендації.

протягом року

педагогічний колектив

 

4.

Провести групові батьківські збори:

-  «Плекаємо паростки добра» (групи раннього віку);

- «Плекаємо патріотів» (групи молодшого дошкільного віку);

- «Патріотизм плекається в родині» (групи середнього дошкільного віку);

- «Основи формування національної самосвідомості дошкільників за спадщиною Василя Сухомлинського» (групи стар-шого дошкільного віку).

квітень

вихователі

 

5.

Провести консультації для батьків:

- «Як привчати дошкільника до праці»;

- Батьківська любов є правильна і «неправильна»;

- «Патріотичне виховання дитини в сім'ї»;

- «Дітям про соціальні конфлікти».      

 

листопад

 лютий

 березень

квітень

 

Малютіна О.В.

 пр. психолог

 Козлова М.В.

вихователь-методист