Інтегроване заняття з пріоритетом соціально-економічних завдань на тему «Професії батьків. Що потрібно для роботи? Сімейний бюджет»
Середня група
Програмові завдання
- ознайомлення з довкіллям, економічне виховання: розширити і конкретизувати знання дітей про різні професії (учитель, водій, швачка, перукар, будівельник, продавець та ін.) та про працю як джерело добробуту; ознайомлювати з грошовою одиницею України; формувати уявлення про товари й товарно-грошові відносини (за гроші купують товари, продукти харчування, грошима оплачують послуги тощо); формувати основи економічної компетентності дошкільників;
- математика: закріплювати вміння лічити в межах семи; продовжувати вчити співвідносити число і цифру, працювати з логічними картками-схемами;
- мовленнєве спілкування: вправляти дітей у складанні складнопідрядних речень під час розповідей про працю батьків та їхні професії; удосконалювати вміння утворювати дієслова від іменників - назв професій; збагачувати словниковий запас словами-назвами професій та інструментів - знарядь праці; активізувати словник рідковживаними словами: товар, гроші, сімейний бюджет, банкомат, комунальні послуги.
Виховувати у дошкільників повагу до різних професій, ощадливе ставлення до людської праці.
Хід заняття
Організаційний момент
Вихователь. - Йдіть, мої любі, під ноги дивіться,
Гостям нашим любим щиро всміхніться.
Хай усмішка буде у кожній долоньці,
Мов проміння весняного сонця.
А наша гра хай цікавою стане,
Про неї розкажете тату і мамі.
- Діти, подивіться, хто на нас чекає? Давайте привітаємося з Марійкою.
Діти вітаються.
Вихователь. - Марійка знайшла якісь папірці, але не знає, що це.
Вихователь просить дітей усе пояснити.
- Що таке гроші? (Універсальний і зручний засіб обміну: товар - гроші -товар).
- Навіщо вони потрібні? Що можна купити за гроші? (За гроші можна купити хліб, молоко, яблука, цукерки, іграшки...)
- Діти, ви мабуть чули слова «сімейний бюджет». Давайте повторимо і запам'ятаємо їх. (Діти повторюють нові слова).
- Як ви вважаєте, що означає «сімейний бюджет»? (Міркування дітей)
Вихователь. - Так, діти. Ви міркуєте правильно. Сімейний бюджет - це усі грошові доходи вашої сім'ї.
- Чи розумно витрачати гроші лише на одні іграшки? Якими можуть бути наслідки?
(Не залишається грошей на продукти харчування, на овочі і фрукти, на ліки та вітаміни, на оплату комунальних послуг, на оплату за дитячий садок тощо)
- Що не можна купити за гроші? (Здоров'я, сонце, повітря).
- Звідки беруться гроші? Хто їх заробляє?
- Діти, а ви знаєте, ким працюють ваші мами і тати? Чим займаються на роботі? Чим важлива їх праця?
Д/г «Найважливіша професія»
Вихователь пропонує дітям скласти розповідь про професії своїх батьків за запитаннями:
1. Ким працює мама (тато)?
2. Чому ця професія важлива?
Приклади відповідей дітей:
- Моя мама учитель. Її професія найважливіша, тому що вона навчає дітей української мови.
- Моя мама лікар. Її професія важлива, тому що вона лікує людей.
- Моя мама продавець. Її професія важлива, тому що вона продає людям продукти, які їм потрібні для життя (хліб, молоко, сир, сметану, крупи, овочі).
Моя мама продавець,
Продає вона хлібець,
Сир, сметану, шоколад,
І цукерки й мармелад.
- З вантажем ідуть машини
Із країни до країни,
І вже декілька ночей
Не змикав водій очей.
Він доставив в строк вантаж
Далекобійник тато наш.
Мій тато водій-далекобійник. Його професія дуже важлива, тому що він перевозить різні вантажі на далекі відстані.
- Мій тато поліцейський. Його професія важлива, тому що він захищає нас від небезпеки, слідкує за порядком, стежить, щоб водії і пішоходи дотримувались правил дорожнього руху.
- Наша мама швачка. Це важлива професія, тому що мама шиє потрібний одяг - чоловічий, жіночий, дитячий, зимовий, літній. Одяг захищає людину від холоду, спеки.
Швачка кроїть, ріже, шиє -
Любить гарно всіх вдягати.
Будь-яку модель пошиє
І для мами, і для тата.
Вихователь. - Молодці, ви знаєте, ким працюють ваші батьки. А поки ваші батьки працюють, я пропоную піти до магазину і купити продукти, щоб зварити їм обід.
- Що потрібно зробити перш, ніж вирушити в магазин? (Йдучи до магазину, потрібно скласти список покупок, щоб не накупити зайвого і зекономити сімейний бюджет). Як ви розумієте, що таке сімейний бюджет? (Це всі гроші, зароблені членами сім'ї). Для чого потрібно економити сімейний бюджет? (Відповіді дітей)
- Ось вам конверти з грошима зі «списком продуктів», які вам необхідно купити.
Д\г «Підбери тканину»
Завдання: потрібно купити тканину на плаття для дівчаток та на сорочки для хлопчиків за певну вартість.
Вихователь пояснює правила гри: кожен хлопчик і дівчинка мають по 1 гривні. Якщо є 5 хлопчиків, то вони можуть купити тканину вартістю у 5 гривень. Якщо є 6 дівчаток, то вони можуть купити тканину вартістю у 6 гривень.
Діти виконують завдання.
Вихователь звертає увагу на шолом будівельника.
Вихователь. - А як ви гадаєте, чиїх батьків ми відвідаємо тепер? У кого тато працює будівельником?
Батько в мене будівельник,
Він новий будує дім,
І садок новий будує,
Щоб жилося добре в нім.
- Чи може одна людина побудувати будинок?
- Люди яких професій працюють на будівництві?
- Архітектор складає план будинку.
- Водій підвозить пісок, цеглу, бетон.
- Муляр мурує стіни.
- Столяр вставляє вікна, двері.
- Маляр фарбує стіни.
- Який має бути будинок? (Теплий, просторий, міцний, гарний).
Вихователь. - Уявімо себе будівельниками.
Гра «Будівельник» (фізкультхвилинка)
Дитсадок побудували для дітей і внуків,
Працьовиті та невтомні роботящі руки.
Муляр цеглу клав майстерно, швидко та уміло,
Поки звів такі рівненькі та красиві стіни.
Столяр виготовив двері та віконні рами,
Щоби затишно і тепло тут було нам з вами.
Маляр фарбував підлогу, стіни, вікна, стелю,
Щоб красиво виглядала діточок оселя.
Всі сумлінно працювали, щоб в садочку діти
Гарно жити мали змогу, гратись і радіти.
Вихователь. - А щоб затишно, cвітло, тепло було у будинку, мами залишили вам конверт із грошима і попросили піти у банк та заплатити за комунальні послуги: газ, тепло, воду, світло, інтернет, поповнити телефон, а також заплатити за дитячий садок.
Сюжетна гра «В банку»
Діти платять за комунальні послуги, використовуючи картки-схеми та гривневі купюри (робота в парах).
Вихователь. - До нас завітали журналісти. Я пропоную пограти в інтерв'ю «Хто що робить?».
Інтерактивна гра «Інтерв'ю»
- Що робить лікар? (Лікар лікує).
- Що робить учитель? (Учитель учить).
- Що робить продавець? (Продавець продає).
- Що робить водій? (Водій водить).
- Що робить садівник? (Садівник саджає).
- Що робить будівельник? (Будівельник будує).
- Що робить швачка? (Швачка шиє).
- Що робить співак? (Співає).
- Що робить вихователь? (Виховує).
- Що робить столяр? (Столярує).
- Що робить праля? (Пере).
- А фотограф? (Фотографує).
Д/г «Бюро знахідок»
Ми йдемо, йдемо, йдемо,
Хто згубив що - знайдемо.
На столах - картки із зображенням професій. Діти називають знаряддя праці, необхідні для тієї чи іншої професії.
Вправа «Вгадай професію» (робота трійками)
- Ваги, прилавок, товар. (Продавець)
- Кермо, колеса, мотор.(Водій)
- Цеглина, цемент, цегла. (Будівельник)
- Ножиці, фен, гребінець. (Перукар)
- Шприц, пігулки, фонендоскоп. (Лікар)
Підсумок.
- Сьогодні ми багато говорили про професії, гроші. Адже щоб мати гроші, щоб купувати необхідні речі, продукти, необхідно багато працювати. Недаремно в народі кажуть: «Щоб всього доволі мати, треба добре працювати».
А як би ви хотіли заробляти гроші? Ким хочете стати, як виростете? (Відповіді-міркування дітей)
Вихователь. - Ви хоч маленькі, але сьогодні були хорошими помічниками своїм мамам і татам. На що ми сьогодні витрачали гроші? (Відповіді дітей)
- Чому потрібно заощаджувати сімейний бюджет? (Відповіді дітей)
-Давайте подивимось, чи залишилися у нас ще гроші у конвертах? Пропоную залишок грошей також заощадити і покласти в скарбничку для того, щоб у майбутньому купити те, про що ви мрієте.
Діти кладуть гроші у скарбничку для здійснення майбутніх задумів.
Підготувала вихователь Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) Малютіна О.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів