Причини дитячих пустощів. Пам'ятка для вихователя-початківця
Нерідко молоді вихователі скаржаться на неадекватну поведінку дітей на занятті та у вільний від занять час. Їм важко організувати дітей на різні види діяльності. Не всі діти їх слухають, шумлять тощо.
Спробуємо розібратися у причинах таких дитячих пустощів. Можливо це знадобиться у професійній діяльності вихователя-початківця і допоможе йому знайти "золоту середину" у спілкуванні з вихованцями.
1. Дитині не цікаво.
2. Дитині нічого робити.
3. Дитина засиділася.
4. Дитина бездіяльна і потребує активності.
5. Дитина хоче привернути до себе увагу.
6. Дитині більше докоряють і забороняють, ніж дозволяють.
7. Дитина багато часу проводить наодинці.
8. З дитиною недостатньо спілкуються.
9. Дитині мало читають.
10. З дитиною мало грають у рухливі, інтелектуальні ігри, ігри-змагання тощо.
11. Самостійна ігрова діяльність дитини переважає над спеціально організованою навчально-пізнавальною.
12. Одноманітність діяльності дитини. («Дитина стомлюється не від діяльності, а від її одноманітності» В.Сухомлинський).
13. Відсутність елементів новизни у проживанні дня дитини.
14. Відсутність захоплюючих вражень у дитини.
15. Одноманітність розвивального середовища (ПІРС), у якому перебуває дитина.
16. Не одностайність вимог дорослих до дитини.
17. Відсутність вимог щодо дотримання єдиних для всіх дітей правил (дорослий не наполягає на дотриманні єдиних правил групового співжиття).
18. Надмірна опіка дитини. (Не робити «ведмежих» послуг дитині).
19. Недовіра та ігнорування дитини, її задумів.
20. Незалучення дитини до посильної допомоги, праці, трудових доручень.
21. Відсутність мотивації дитини до активної діяльності (рухової, мовленнєвої, художньо-продуктивної, логіко-математичної, музичної, театральної тощо).
22. Дитину мало хвалять та заохочують та їн.
Отже, пустощі - це нова, хоча й незвична, форма спілкування дитини з дорослими та однолітками.
Підготувала вихователь-методист Семенюк Р.Ф.
за результатами спостережень за роботою молодих вихователів
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів