Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань на тему «Українська кухня. Середня група
Програмові завдання:
математика: закріплювати назви цифр у межах 5; вправляти у кількісній і порядковій лічбі в межах 5; в порівнянні двох множин; в умінні співвідносити число з кількістю предметів; продовжувати вчити розрізняти та називати площинні геометричні фігури (круг, квадрат, прямокутник, трикутник, овал); пори року та їх ознаки; складати ціле з частин; закріплювати назви кольорів;
логіка: вчити дітей працювати за карткою-схемою (планувати дії подумки; порівнювати геометричні фігури за формою, кольором і розміром); розвивати логічне мислення дітей;
українознавство: продовжити знайомити дітей з національними українськими стравами; закріплювати їх назви (борщ, суп, каша, компот, пиріг тощо);
мовленнєве спілкування: вчити будувати речення із сполучником тому що; вправляти в узгодженні іменників з числівниками; утворенні прикметників від іменників (компот з яблук - яблучний компот і т.д.).
Розвивати активне мовлення, логічне мислення дітей, пам'ять та увагу.
Матеріал: лялька, дидактичні ігри: «Впізнай на дотик цифру», «Пори року», «Загадка без слів», «Утвори словосполучення», «Звари борщ», «Тарілка з кашею», «Компот», «Зацукруй компот», «Пиріг».
Хід заняття
Пальчикова гімнастика
Вихователь. - Діти, ми з вами вже вивчили деякі цифри. Головна над усіма цифрами - принцеса Циферка. Запрошую вас сьогодні відправитися у подорож до принцеси Циферки. Ви згідні?
В Україні є звичай: перед дорогою треба присісти і посидіти для того, щоб дорога була успішною. А в дорогу давайте з собою візьмемо у праву кишеню - радість, щоб було веселіше йти; у ліву кишеню - увагу, бо під час подорожі треба бути дуже уважним; а в груди - добре серце, бо дорога легка з добрими людьми.
- Яка зараз пора року?
- Чому ви так вирішили? (Міркування дітей)
- Що одягають взимку на руки?
- Пропоную вам взяти по рукавичці і відгадати на дотик, яка цифра всередині заховалась? (Спочатку дівчатка виконують завдання, а хлопчики перевіряють; потім міняються місцями)
Д/г « Впізнай на дотик цифру» (на килимку)
Вихователь. - Наша подорож продовжується.
Щоб пройти далі, нам треба назвати пори року за своєю сюжетною картинкою.
Д/г» «Пори року» (на килимку)
Діти. - Ми всі йдемо, йдемо, йдемо - пору року назвемо.
(Дівчатка виконують завдання першими, а потім - хлопчики). Діти складають речення зі сполучником тому що за сюжетною картинкою. Наприклад: «У мене пора року весна, тому що цвітуть дерева».
Вихователь. - Щоб зайти в дім до принцеси Циферки, треба відгадати загадку, яка зашифрована на картці.
Д/г» Загадка без слів» (на килимку)
Дитина має вибрати геометричну фігуру за такими ознаками, як: форма, колір, величина, товщина, де:
в першій клітинці зазначено відповідну геометричну фігуру, наприклад,
в другій клітинці - пляму, яка означає колір,
в третій клітинці - чоловічок (тонкий чи товстий), який означає товщину,
в четвертій клітинці - будиночок з одним віконечком, що означає малий предмет, будиночок з двома віконечками - великий предмет.
Робота з логічними блоками Дьєнеша
Зразок картки-схеми:
|
|
Вихователь. - Ось ми і прийшли до принцеси. Що їй скажемо? (Діти вітаються).
- Принцеса запрошує вас до будинку.
- Які перші страви полюбляють українці? (Відповіді дітей)
Д/в «Утвори словосполучення» (робота на килимку)
- Суп з риби - рибний суп. А суп з гороху який? (гороховий суп);
- суп з рису - рисовий суп;
- борщ зі щавлю - щавлевий борщ;
- борщ з червоного буряка - червоний борщ...
Вихователь. - Принцеса хоче пригостити нас червоним борщем, бо це улюблена смачна страва українців з української кухні.
Д/г «Звари борщ»
(робота за карткою-схемою на килимку виконується трійками)
Діти у відповідності до індивідуальної картки-схеми (рецепту борщу) добирають овочі і закладають у каструлю.
Вихователь. - Борщем нас пригостила принцеса. Дякуємо її. Ще наша принцеса Циферка хоче пригостити нас кашею на ваш вибір.
Д/г «Тарілка з кашею» (робота за столами)
Вихователь. - Каша з гречки - гречана каша, а каша з рису...- рисова каша;
- каша з пшениці - пшенична каша;
- каша з манки - манна каша тощо.
Далі діти вправляються в порядковій лічбі.
- Першою є гречана каша, а рисова каша, якою є по порядку? (Рисова каша є третьою);
- Другою є пшенична каша, а манна каша, якою є по порядку? (Манна каша є четвертою)
- Третьою є рисова каша, а гречана каша, якою є по порядку? (Гречана каша є першою по порядку).
Вихователь. - Кашею ми пригостилися. А ще принцеса Циферка хоче пригостити нас смачним компотом. Діти, давайте допоможемо принцесі приготувати компот.
Д/в « Компот» (за столами в парі)
- Компот з груш - грушевий компот;
- Компот з яблук... - яблучний компот;
- Компот зі слив... - сливовий компот;
- Компот із абрикосів... - абрикосовий компот.
Вихователь. - Готові на зиму компоти зберігають у банках. Щоб напитися компоту, спочатку потрібно з банки дістати яблука та груші і порівняти, чого більше було у компоті - яблук чи груш?
Порівняйте, будь ласка, фрукти за допомогою знаків «більше», «менше».
Діти порівнюють множини. Вихователь перевіряє виконання завдання.
Д/г « Зацукруй компот» (завдання на килимку)
Вихователь. - Щоб напитися компоту, нам потрібен посуд, який? (чашка). На кожній нашій чашці є цифра. Виберіть, будь ласка, собі чашку, яка вам подобається. І покладіть у чашку стільки шматочків цукру, скільки означає цифра на вашій чашці (цифри в межах 5 і більше)
(Вихователь використовує ускладнені завдання для дітей з вищим рівнем розвитку).
Вихователь. - Ми щиро дякуємо принцесі Циферці за гостину і пропоную приготувати смачний пиріг і також пригостити ним принцесу.
Д/г « Пиріг» (завдання на килимку)
Діти складають ціле (пиріг) з частин у тому порядку, яка цифра зображена на частині (шматочку пирога). Дівчатка виконують завдання першими, а потім хлопчики.
Діти пригощають принцесу і прощаються з нею.
Підсумок.
- Чи сподобалась вам наша подорож?
- Що найбільше запам'яталося?
Я щиро дякую вам за старання та за успішне виконання всіх складних завдань.
Підготувала і провела вихователь Новосад Т.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів