Інтегроване заняття з пріоритетом завдань соціально-правового виховання на тему «Дитина має право на щасливу сім'ю»
Програмові завдання:
правове виховання: продовжувати знайомити дітей з їхніми правами, які проголошені в декларації, а саме з правом на щасливу сім'ю; ознайомити з родовим деревом та правилами розміщення родичів на ньому; продовжувати оцінювати поведінку людей, висловлювати свою думку;
мовленнєве спілкування: вчити зв'язно та послідовно висловлювати свої думки, стимулювати до відповідей повними реченнями; утворювати пестливі слова від слів-назв імен та назв членів родини; збагачувати словник словами- прикметниками (добрий, чуйний, чемний);
образотворча діяльність: продовжувати закріплювати вміння правильно тримати олівець, заштриховувати силует родового дерева, самостійно добираючи кольори, заштриховування проводити в одному напрямку.
Матеріал: сюжетні картини: « Родове дерево», «Ми повинні берегти один одного»; дидактичні ігри: «Оціни вчинок», «Добре серце»; інтерактивні ігри: «Мікрофон», «Закінчи речення»; схематичний знак, що позначає право на щасливу сім ю; силуети родового дерева на кожну дитину; кольорові олівці; магнітофон.
Хід заняття
Пальчикова гімнастика
Ось цей пальчик - наш дідусь,
А цей пальчик - баба,
Ось цей пальчик - наш татусь,
А цей пальчик - мама,
А оцей ось - хлопчик наш
І ім я його - Тарас.
Вихователь. - Як можна назвати усіх цих людей одним словом? (родичі)
- Що означає слово родина?
Розгляд сюжетної картини «Родове дерево»
Вихователь. - Що ви бачите на картині?
- Кого ви бачите на картині?
- Чому вона має назву «Родове дерево»?
- Чим ця родина відрізняється від вашої?
Вихователь. - Давайте назвемо кожного члена цієї родини. Подумайте, чому люди похилого віку розташовані внизу, біля коріння дерева, а діти - на самісінькій верхівці?
Інтерактивна гра «Мікрофон»
Вихователь. - Діти, ми у своїй родині повинні берегти один одного. А як ви допомагаєте членам своєї родини? (Розповіді дітей у «мікрофон»)
Інтерактивна гра «Закінчи речення»
Я допомагаю мамі...
Коли мама хвора, то я...
Свої іграшки я ...
Коли бабуся пече пиріжки, то я...
Кожного вечора я...
Фізкультхвилинка «Доброго ранку, сонце привітне»
Розгляд сюжетної картини «Ми повинні берегти один одного»
Вихователь. - Хто зображений на картинці? Дайте імена героям картини.
- Що трапилось з матусею?
- Хто виявляє увагу до неї?
- Як він це робить?
- Чому дочка неуважна?
- Як би ви вчинили у такій ситуації? Дайте поради для дочки.
Дидактична гра «Оціни вчинок»
Діти оцінюють поведінку героїв сюжетних картинок та обирають колір квітки. Жовта означає гуманний вчинок, а чорна - жорстокий.
(Ознайомлення дітей зі знаком, який означає «Кожна дитина має право на щасливу сім ю»).
Вихователь. - Як ви вважаєте, що означає вираз «щаслива сім я»?
Ми в нашій групі теж рахуємось великою і дружною сім'єю, бо ми знаємо й інші права дітей, які записані в декларації.
- То які ще права дітей ви знаєте і ними користуєтесь? (Право на дружбу).
- Про кого так говорять: «Нас не розлити водою?» (Про друзів)
- Які вчинки ваших друзів ви пам'ятаєте?
Дидактична гра «Добре серце»
Діти розповідають про вчинок друга і дарують йому сердечко (чорне чи червоне). Колір сердечка залежить від доброго чи поганого вчинку дитини.
Вихователь. - Тож як слід поводитись кожному члену сім ї, щоб вона була щасливою? (Міркування дітей)
Вихователь. - А зараз я пропоную вам заштрихувати родове дерево своєї родини, добираючи кольори і не виходячи за контури.
Під спокійну мелодію діти виконують завдання.
Підготувала вихователь Новосад Т.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів