Інтегроване заняття з пріоритетом завдань соціально-правового виховання на тему «Дитина має право на щасливу сім'ю»

Програмові завдання:

правове виховання: продовжувати знайомити дітей з їхніми правами, які проголошені в декларації, а саме з правом на щасливу сім'ю; ознайомити з родовим деревом та правилами розміщення родичів на ньому; продовжувати оцінювати поведінку людей, висловлювати свою думку;

мовленнєве спілкування: вчити зв'язно та послідовно висловлювати свої думки, стимулювати до відповідей повними реченнями; утворювати пестливі слова від слів-назв імен та назв членів родини; збагачувати словник словами- прикметниками (добрий, чуйний, чемний);

образотворча діяльність: продовжувати  закріплювати вміння правильно тримати олівець, заштриховувати силует родового дерева, самостійно добираючи кольори, заштриховування проводити в одному напрямку.

Матеріал: сюжетні картини: « Родове дерево», «Ми повинні берегти один одного»; дидактичні ігри: «Оціни вчинок», «Добре серце»; інтерактивні ігри: «Мікрофон», «Закінчи речення»; схематичний знак, що позначає право на щасливу сім ю; силуети родового дерева на кожну дитину; кольорові олівці; магнітофон.

Хід заняття

Пальчикова гімнастика

Ось цей пальчик - наш дідусь,

А цей пальчик - баба,

Ось цей пальчик - наш татусь,

А цей пальчик - мама,

А оцей ось - хлопчик наш

І ім я його - Тарас.

Вихователь. - Як можна  назвати  усіх цих людей одним словом? (родичі)

- Що означає слово родина?

Розгляд сюжетної картини «Родове дерево»

Вихователь. - Що ви бачите на картині?

- Кого ви бачите на картині?

- Чому вона має назву «Родове дерево»?

- Чим ця родина відрізняється від вашої?

Вихователь. - Давайте назвемо кожного члена цієї родини. Подумайте, чому люди похилого віку розташовані внизу, біля коріння дерева, а діти - на самісінькій верхівці?

Інтерактивна гра «Мікрофон»

Вихователь. - Діти, ми у своїй родині повинні берегти один одного. А як ви допомагаєте членам своєї родини? (Розповіді дітей у «мікрофон»)

Інтерактивна гра «Закінчи речення»

Я допомагаю мамі...

Коли мама хвора, то я...

Свої іграшки я ...

Коли бабуся пече пиріжки, то я...

Кожного вечора я...

Фізкультхвилинка «Доброго ранку, сонце привітне»

Розгляд сюжетної картини «Ми повинні берегти один одного»

Вихователь. - Хто зображений на картинці? Дайте імена героям картини.

- Що трапилось з матусею?

- Хто виявляє увагу до неї?

- Як він це робить?

- Чому дочка неуважна?

- Як би ви вчинили у такій ситуації? Дайте поради для дочки.

Дидактична гра «Оціни вчинок»

Діти оцінюють поведінку героїв сюжетних картинок та обирають колір квітки. Жовта означає гуманний вчинок, а чорна - жорстокий.

(Ознайомлення дітей зі знаком, який означає «Кожна дитина має право на щасливу сім ю»).

Вихователь. - Як ви вважаєте, що означає вираз «щаслива сім я»?

Ми в нашій групі теж рахуємось великою і дружною сім'єю, бо ми знаємо й інші права дітей, які записані в декларації.

- То які ще права дітей ви знаєте і ними користуєтесь? (Право на дружбу).

- Про кого так говорять: «Нас не розлити водою?» (Про друзів)

- Які вчинки ваших друзів ви пам'ятаєте?

Дидактична гра «Добре серце»

Діти розповідають про вчинок друга і дарують йому сердечко (чорне чи червоне). Колір сердечка залежить від доброго чи поганого вчинку дитини.

Вихователь. - Тож як слід поводитись кожному члену сім ї, щоб вона була щасливою? (Міркування дітей)

Вихователь. - А зараз я пропоную вам заштрихувати родове дерево своєї  родини, добираючи кольори і не виходячи за контури.

Під спокійну мелодію діти виконують завдання.

 

Підготувала вихователь Новосад Т.В.