Інтегроване заняття для дітей старшої групи на тему «Київ - серце України. Наші друзі за кордоном»
Програмові завдання:
ознайомлення з довкіллям, українознавство: розширити уявлення дітей про Україну, її столицю, державні символи; знайомити дітей з пам'ятними місцями Києва, вчити впізнавати їх та описувати за ілюстраціями (або слайдами); вчити розуміти поняття «народ», «нація»; збагатити знання про те, що всі народи світу хочуть жити в мирі і мати щасливе життя;
мовленнєве спілкування: продовжувати вчити дітей вживати синоніми, прикметники найвищого ступеня порівняння, слова різної складності; будувати прості, складні, складнопідрядні речення; відповідати на запитання та звертатися із запитанням; переказувати знайомий текст;
художньо-мовленнєва діяльність: продовжити знайомити дітей з кращими зразками поезії, малими фольклорними формами; заохочувати запам'ятовувати віршовані тексти та виразно їх розповідати;
образотворча діяльність: продовжити вчити дітей працювати у техніці «оригамі»; закріпити вміння виготовляти голуба з паперу квадратної форми; розвивати в дітей посидючість, творчі здібності; виховувати дружні відносини та формувати почуття дружби.
Матеріал: слайди до теми заняття, бутафорний лелека, карта України, велика пір'їна, футбольний м'яч, білий та голубий папір квадратної форми, кольорові султанчики для композиції.
Хід заняття
Діти заходять в групу і стають гуртом біля вихователя.
Вправо, вліво повернись
І до друзів посміхнись.
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, планета Земля!
Щастя і здоров'я вам, люди, бажаємо,
Зранку в садочку всіх щиро вітаємо.
Вихователь. Малята, сьогодні на нас чекає надзвичайно цікава подорож. От якби можна було стати маленькими і полетіти на міцних крилах ось цієї лелеки. (Вихователь підводить дітей до бутафорного лелеки, який стоїть на бережку озерця). А може сьогодні день чудес? Ми станемо маленькими і нас лелека понесе у мандрівку? Хочете помандрувати? Давайте попросимо лелеку, щоб нас поніс у цікаву мандрівку рідним краєм.
Діти. Лелеко, лелеко, понеси нас, будь ласка, у мандрівку.
Вихователь. Та лелека хоче, діти, щоб ви йому спочатку розповіли про наш рідний край.
Біля крила лелеки діти знаходять конверт із запитаннями. Діти сідають півколом на стільчики.
Вихователь. Малята, лелека хоче дізнатися про те, що таке Батьківщина?
Діти. Батьківщина - це рідний край, де ми народились і живемо. Це широкі поля, високі гори, зелені ліси, голубі ріки та озера, тепле море, квітучі сади.
Вихователь. А як називається наша Батьківщина?
Діти. Наша Батьківщина називається Україна.
Показ слайду №1 «Україна - моя Батьківщина»
Вихователь. Як називається народ, що живе в Україні?
Діти. Український народ.
Дидактична вправа «Яка наша Україна?»
(Україна - велика, багата, щедра, мальовнича, квітуча, співуча, рідна тощо)
Вихователь. Якою мовою розмовляє наш український народ?
Діти. Українською мовою.
Вихователь. Діти, хто з вас знає вірш про рідний край?
Дитина читає вірш.
На білому світі є різні країни,
Де ріки, ліси і лани.
Та тільки одна на землі Україна,
А ми її доньки й сини.
Усюди є небо і зорі скрізь сяють,
І квіти усюди ростуть
Та тільки одну Батьківщину ми знаєм,
Її Україною звуть.
Вихователь. У кожної країни є свої державні символи, які вважаються оберегом Батьківщини. Які ви знаєте державні символи України?
Діти. Прапор, Герб, Гімн - символи України.
Показ слайду №2 «Державний Прапор»
Вихователь. Подивіться на прапор. Які кольори ви бачите на ньому?
Діти. Синій та жовтий.
Вихователь Що означають ці кольори?
Діти. Синій - колір неба великого та вільного над рідною землею, а жовтий - колір сонця та пшеничного поля.
Коротка розповідь вихователя про Прапор України.
Дидактична гра «Україна - це...»
Україна - це ліси і поля, широкі степи, високі гори, дрімучі ліси, безкраї моря, голубі озера, широкі річки;
Україна - це щедрий край, відважний і працьовитий народ;
Україна - це багатолюдні міста і мальовничі села;
Україна - це наша милозвучна мова, народна пісня, мудра казка;
Україна - це наші символи - герб, синьо-жовтий прапор, державний гімн.
Показ слайду №3 «Державний Герб»
Вихователь. Як називається Державний герб України? (Тризуб). Він складається з трьох зубців, число 3 є казковим, чарівним. Хто пам'ятає, що означає цей знак?
Діти. Цей знак означає триєдність життя: батько - мати - дитя; віра - надія - любов; сила - слава - воля; повітря - земля - вода;
Вихователь. Придивіться уважно і скажіть мені, будь ласка, що вам нагадує наш Герб? (Сокола, який летить униз; крилатого птаха, який оберігає родину від кривдників; зброю, якою захищали рідний край; лук зі стрілою).
Вихователь. Тризуб - найдавніший державний знак. Він був на печатках київських князів, його носили на поясах воїни, він зображений на речах.
Показ слайду №4 «Державний Гімн»
Вихователь. Діти, пригадайте, будь ласка, якими словами починається наш Державний гімн? (Ще не вмерла України ні слава, ні воля).
Вихователь. Що можна сказати про цю пісню, яка вона? (Це урочиста, велична, хвилююча пісня). Коли вона звучить, кладуть праву руку на серце. Так ми виявляємо пошану, повагу та гордість за свою державу.
Психоемоційна вправа «Прислухайся до свого серця»
Діти встають.
Вихователь. Діти, покладіть, будь ласка, свою праву долоньку на серце і відчуйте, що воно говорить про нашу Батьківщину. Ось у мене серце каже, що Україна не просто рідна, а найрідніша. В Насті серденько каже, що Україна не просто мила, а наймиліша.
Дидактична вправа «Най, най...»
Україна гарна - найгарніша;
Україна дорога - найдорожча;
Україна світла - найсвітліша;
Україна багата - найбагатша;
Україна щедра - найщедріша.
Вихователь. Такі гарні і теплі слова сказані про Україну Діти, ми завжди маємо її любити і оберігати. Молодці, малята, ви дуже багато розповідали лелеці про свій рідний край, що називається Україною.
Дитина читає вірш «Мій край» (або за вибором)
Вихователь. Лелека дуже задоволений, тому зараз запрошує вас далі у політ.
Психоемоційна гімнастика
Вихователь. Летимо високо над прекрасним українським краєм. Чудові квітучі луги, де стільки метеликів літає, зелені ліси, в яких птахи співають, мальовничі села і ось ми пролітаємо над містом. Давайте приземлимось і побачимо, що це за місто. Послухайте вірш - загадку і спробуйте її відгадати.
Воно відоме в світі
Каштани в ньому квітнуть,
Будинки тут високі,
Дніпро тече широкий.
Ворота золотії,
Стоять, мов чародії,
Віддавна ця столиця,
Столиця - білолиця,
Ну хто з вас здогадається,
Як місто називається? (Київ)
Показ слайду №5 «Київ - серце України»
Вихователь. Молодці, діти, відразу здогадалися. А чому Київ називають серцем України, хто знає?
Діти. Тому що воно головне місто.
Вихователь. А як ще називають головне місто нашої держави?
Діти. Столиця.
Вихователь. Хто зображений на фото, хто впізнав? Де працює наш президент, який управляє державою? (в Києві).
Вихователь. Діти, уявіть себе на місці президента України. Уявили? Давайте поміркуємо, що б ви зробили для себе, нас чи держави, якби стали президентом?
Дидактична вправа «Якби я став президентом...»
(Наприклад: - Я побудував би гарні дороги;
- Я збудував би новий дитячий садок;
- Я б відкрив нові фабрики і заводи;
- Я б побудував у нас нову лікарню;
- Я дав би людям велику зарплату;
- Я заборонив би вирубувати ліси тощо.
Показ слайду №7 «Будинок Верховної ради України»
Вихователь. Що ви бачите на фотографії?
Діти. Будинок Верховної ради.
Вихователь. Хто працює у Верховній раді? (Народні депутати)
Вихователь. У Верховній раді засідають народні депутати, які ухвалюють важливі для України і її народу закони.
Показ слайду №8 «Будівля Кабінету міністрів України»
Вихователь. В Києві знаходиться також будівля Кабінету міністрів. Хто тут працює, як ви думаєте?
Діти: Тут працюють міністри.
Вихователь. Так, у нас багато міністрів, які дбають про наші школи, садочки, лікарні, фабрики і заводи. Як бачите, Київ - велике головне місто України. Давайте помандруємо ним далі. Лелеко, неси нас, будь ласка, далі над містом. Як тут гарно довкола! Діти, що ви бачите? (Річку Дніпро)
Показ слайду №9 « Дніпро - одна з найбільших річок України»
Вихователь. Річка Дніпро - одна з найбільших річок України. На її берегах побудований наш Київ. Що можна сказати про цю річку? (Вона дуже широка, глибока і могуча). Раніше ця річка мала ще одну назву - Славутич. А давайте відпочинемо з бусликом на березі Дніпра.
Фізкультхвилинка (повторити 2 рази)
Лелеки летять, крилами лопочуть
Прогнулись над водою - качають головою,
Прямо та гордо шию тримають,
Тихо - тихо на воду сідають.
Діти сідають на стільчики.
Показ слайду №10 «Існує легенда про заснування Києва.
Пам'ятник Кию, Щеку, Хориву та сестрі Либідь»
Вихователь. Подивіться на зображення пам'ятника засновникам Києва. Нещодавно ми читали легенду про те як виникло місто. Давайте пригадаємо її. Хто хоче нам переказати легенду про Київ?
Переказ легенди дітьми
Показ слайду №11 «Хрещатик - головна вулиця Києва»
Вихователь. Ось ми прилетіли з бусликом на головну вулицю міста Києва.
Хто знає, як вона називається? (Хрещатик) Що можна сказати про головну вулицю Києва, яка вона? (довга, широка, багатолюдна, шумна, квітуча).
Що ви бачите на вулиці? Давайте спробуємо розповісти лелеці.
Розповідь дітей за запитаннями вихователя
Показ слайду №12 «Золоті ворота»
Вихователь. Ой, зверніть увагу, куди ж це зараз нас приніс буслик? (До Золотих воріт) Може хто знає, чому ці ворота називаються «золоті»? (Відповіді дітей).
Вихователь. Золоті ворота - це головні ворота. В давнину можна було потрапити до міста лише через ці ворота, бо все місто було огороджене муром, щоб зберегти його від ворогів.
Діти, лелеці дуже подобається наша мандрівка по Києву і він запрошує вас погратися біля Золотих воріт з його золотою пір'їнкою. Хочете погратися?
Народна рухлива гра «Пір'їнка» (повторити 3 рази)
Вихователь. Пропоную за допомогою лічилки вибрати двох ведучих дітей. Одна дитина буде носити пір'їнку, а друга має відгадати, у кого знаходиться ця пір'їнка.
Після вибору ведучих діти стають у коло і промовляють слова:
Поза колом я гуляю,
Пір'ячко в руці тримаю,
А кому я покладу,
Вам про це я не скажу.
(Дитина підходить ззаду і кладе пір'їнку в руки комусь із дітей).
Всі разом: «В кого пір'ячко, вгадай, і хутчій відповідай!».
(Друга дитина відгадує).
Показ слайду №13 « Софіївський собор»
Вихователь. Київ славиться своїми храмами та соборами, яких є досить багато. Золотом церковних куполів вітає нас ось цей собор? Хто здогадався, як він називається? (Святої Софії, Софіївський собор)
Вихователь. У далекому минулому на Київ нападали вороги - печеніги, але Київський князь Ярослав Мудрий вийшов проти них і розбив ворогів. Там, де відбувався цей бій, князь наказав побудувати велику церкву - Софіївський собор. Якого кольору куполи в Софіївському соборі? (зеленого)
В Києві побудовані й інші святині, і ще одна з найбільших - Михайлівський собор.
Показ слайду №14 «Михайлівський собор»
Вихователь. Скажіть, будь ласка, якого кольору куполи у Миколаївського собору? (золотого, жовтогарячого). Часто куполи Миколаївського собору ще називають «золотоверхі».
Показ слайду №15 «Володимирський собор»
Вихователь. Зверніть, будь ласка, увагу ще на одну святиню Києва - Володимирський собор. Якого кольору куполи у цього собору? (синього). Діти, давайте уявимо, що ми зайшли в цей собор всередину. Про що б ви склали свою молитву, про що попросили б у Бога?
Молитва за Україну
Показ слайду №16 «Багатоповерхівки Києва»
Вихователь. Діти, зверніть, будь ласка, увагу на ці високі і красиві будинки. Їх у Києві дуже багато, як і людей, що їх заселяють.
Дидактична гра «Утвори нове слово»
Вихователь. В будинку багато поверхів. Як можна сказати одним словом? Будинок який? (багатоповерховий). В будинку багато квартир - багато-квартирний; багато людей - багатолюдний; багато націй - багатонаціональний. Лелека далі з нами помандрує.
Показ слайду №17 «Євро - 2012 у Києві»
Вихователь. Діти, а хто пригадає, яка важлива подія відбулась влітку 2012 року в Києві?
Діти. Євро-2012 - футбольний турнір. Так, з усіх куточків нашої планети з'їхалися спортсмени на змагання.
Вихователь. Діти, хто з вас дивився футбольні матчі і пригадує, що було цікавого, який рахунок?
Естафета з м'ячем «Хто швидше передасть м'яч?» (над головою, між ногами)
Діти поділяються на дві команди. Гра повторюється 2 рази.
Показ слайду №18 «Пам'ятник Т. Г. Шевченку у Києві»
Вихователь. Летимо далі над Києвом. На спогад про минуле в Києві встановлено дуже багато пам'ятників. Серед них пам'ятник ... Може підкажете кому? (Т. Г. Шевченку)
Вихователь. А хто такий Шевченко? (Великий український поет, письменник, художник).
Показ слайду №19 «Пам'ятник Лесі Українці у Києві»
Вихователь. Подивіться уважно, чий це пам'ятник?
Діти: Лесі Українки.
Вихователь: Хто така Леся Українка?
Діти. Українська письменниця і поетеса, вона писала для дітей також казки.
Показ слайду №20 «Пам'ятник І. Франку у Києві»
Вихователь. А ще в Києві є пам'ятник великому українському поету І. Франку. З його творами ми ще будемо знайомитися.
Показ слайду №21 «Пам'ятник Богданові Хмельницькому»
Вихователь: Неподалік Михайлівського собору ми бачимо пам'ятник славному гетьману українського народу Богдану Хмельницькому.
Показ слайду №22 «Пам'ятник Володимиру Великому»
Вихователь. Ми бачимо пам'ятник Володимиру Великому. Він стоїть з хрестом у руці і дивиться на Дніпро. Це він охрестив наших предків у православну віру, об'єднав землі в одну державу.
Показ слайду №23 «Пам'ятник українській писанці»
Вихователь. А це дуже цікавий пам'ятник українській писанці, який знаходиться біля Софіївського собору. Це - чудо-писанка, розміром 3 на 4 метри. Вона налічує 250 тисяч різноманітних писанок.
Показ слайду №24- 25 «Багатонаціональний Київ»
Вихователь. Наш Київ - столиця України - багатонаціональний, багатолюдний. З різних країн із-за кордону приїжджають у місто люди на екскурсію, на роботу і навіть, щоб проживати. Кияни їх гостинно приймають.
Вихователь: Діти, а зараз посміхніться своїм друзям сусідам. Ви раді, що у вас є друзі поряд.
Показ слайду №26 «Карта України»
І наша рідна Україна (діти підходять до карти України) теж має друзів за кордоном - своїх сусідів. Тільки її друзі - це інші країни. Хто пам'ятає і назве наші країни-сусіди? (Білорусь, Росія, Молдова, Румунія, Польща, Словаччина, Угорщина).
Дидактична гра «Назви правильно»
Вихователь. В Україні живуть українці; а в Росії - росіяни; в Молдові - молдавани; в Польщі - поляки; в Словаччині - словаки; в Румунії - румуни; в Угорщині - угорці; в Турції - турки. В Україні розмовляють мовою українською, а в Росії? (російською). В Білорусі? (білоруською). В Польщі? (польською) і т.д.
Хто з вас перший відшукає на карті України місто Київ? (дитина показує)
Дидактична гра «Закінчи речення»
- У Києві багато...чого? (вулиць, майданів, парканів, будинків, пам'ятників); У Києві знаходиться...що? (Верховна рада, народні депутати, Президент України, кабінет Міністрів, міністри, стадіон, річка Дніпро).
Вихователь. Діти, скажіть, будь ласка, як ви розумієте прислів'я «В дружбі жити - не тужити»? (Міркування дітей). Наприклад:
- Хто дружить, той щасливий;
- Друзі захистять від біди;
- В кого є друзі, той радісний і веселий;
- Друзі допомагають один одному;
- В кого багато друзів, тому легше живеться та ін.
Показ слайду №27 «В дружбі жити - не тужити»
Вихователь. Напередодні нашого заняття-мандрівки ми з вами змайстрували голубів і давайте зараз разом з нашим бусликом їх розмістимо навколо усіх наших країн - сусідів за кордоном, щоб у них завжди панувала дружба і мир. Адже голуби є символом дружби і миру між усіма народами.
Діти виставляють голубів навколо карти України.
Вихователь. Діти, що ми побажаємо нашій Україні і її столиці?
Діти. Добра, процвітання, дружби і миру.
Діти виконують музичну композицію «Київ - колиска творіння» (під фонограму пісні «Київ»)
Вихователь Квасилівського ДНЗ (ясла-садок) Меланчук Лариса Михайлівна
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів