Положення про портфоліо педагогічного працівника Квасилівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок)

1.                Загальні положення

1.1.         Положення про портфоліо педагогічного працівника розроблено з метою підвищення якості освіти дошкільників і рівня фахової компетентності та професіоналізму педагогічних працівників ДНЗ.

1.2.         Портфоліо - це індивідуальна папка, у якій фіксують, накопичують, зберігають і оцінюють дані щодо:

  • особистих професійних досягнень педагога в освітній діяльності;
  • результатів розвитку, виховання і навчання дошкільників;
  • особистого внеску у розвиток освітнього процесу дошкільного закладу, району за певний період часу.

1.3.         Основні завдання портфоліо:

  • виявлення рівня професіоналізму педагога;
  • проведення самоаналізу педагогом власної освітньої діяльності;
  • об'єктивна оцінка діяльності педагога учасниками освітнього процесу (адміністрацією, педагогічним колективом, вихованцями та їх батьками);
  • узагальнення і систематизація перспективного педагогічного досвіду;
  • визначення напрямків і шляхів професійного росту й розвитку педагога;
  • суспільне визнання досягнень педагога.

2.                Розділи портфоліо

2.1.         У розділі «Загальні відомості» розміщують інформацію про педагога:

-                     фотографія довільних розмірів;

-                     життєве кредо та улюблений вислів;

-                     дата народження;

-                     відомості про освіту (яку освітню установу закінчив і коли, отримані      спеціальність і кваліфікація за дипломом);

-                     загальний трудовий і педагогічний стаж;

-                     кваліфікаційна категорія педагога, звання;

-                     домашня адреса.

В цьому розділі розміщують  також усі наявні у педагога документи (копії), що підтверджують його індивідуальні досягнення, зокрема:

-                      урядові нагороди (грамоти МОН, значки);

-                      грамоти;

-                      подяки;

-                      дипломи лауреата й учасника конкурсів;

-                      сертифікати тощо.

2.2.         У розділі «Відомості про підвищення кваліфікації та професійну підготовку» розміщують інформацію:

-                     про нормативно-правову базу, яка регулює  діяльність педагога;

-                     про проходження педагогом курсів підвищення кваліфікації за останні  5 років; найменування організації, що проводила курси; місце проведення;

-                      тема курсової роботи;

-                     номер і дата видачі посвідчення чи сертифіката;

-                     про професійну перепідготовку або одержання педагогом додаткової освіти.

2.3.         У розділі «Узагальнення і поширення власного педагогічного досвіду» розміщують інформацію:

-                     про наявність власних методичних розробок, пам'яток, публікацій з проблем розвитку, виховання і навчання дошкільників (тема, назва, номер періодичного видання);

-                     про участь у майстер-класах, круглих столах, методичних об'єднаннях, творчих групах, стажуваннях тощо (зазначити тему і стислий звіт);

-                     про розроблення і реалізацію авторських програм чи проектів;

-                     про участь в інноваційній діяльності (форма участі, зміст роботи, результативність).

2.4.         У розділі «Участь у професійних конкурсах» розміщують інформацію про участь педагога у садових, районних (обласних, всеукраїнських) професійних конкурсах, виставках, виставках-ярмарках тощо (назва конкурсу, термін проведення, результат участі).

2.5.         У розділі «Використання сучасних педагогічних технологій в освітньому процесі» висвітлюють:

-                     назву технології, яка використовується;

-                     обґрунтування застосування;

-                     наявний або прогнозований результат.

2.6.         У розділі «Демонстрація позитивної динаміки досягнень дітей» вказують результати освітнього процесу за певний період:

-                     порівняльний аналіз результатів діагностики рівня сформованості компетентності дітей у різних сферах життєдіяльності;

2.7.         У розділі «Робота з батьками» розміщують інформацію:

-          про інноваційні форми взаємодії з батьками;

-          аналіз результативності роботи з батьками.

2.8.  У розділі «Відгуки про педагогічну діяльність педагога та її результати» розміщують:

- характеристики адміністрації;

- відгуки колег та батьків вихованців про роботу педагога;

- методичні бюлетені за підсумками проведених педагогом відкритих заходів (конспекти занять, свят, розваг, інших форм роботи з дітьми);

-  самоаналіз власної педагогічної діяльності, творчі звіти.

3.          Оформлення портфоліо

3.1.    Портфоліо оформлюють у папці-накопичувачі з файлами.

3.2.    Зміст портфоліо має містити повний перелік матеріалів, згрупованих за вищеназваними розділами.

3.3.    Основні вимоги до оформлення портфоліо:

-       матеріали портфоліо мають бути систематизовані в окремій папці, (ширмі, буклеті, альбомі, збірці тощо);

-       яскраве, художньо-естетичне (по можливості і дизайнерське)  творче оформлення титульної сторінки;

-       нове фото з автобіографічними даними на другій сторінці (можливе літературне  віршоване або  прозове представлення особистості педагога; висвітлені життєве кредо, сенс життя, улюблений вислів, мрії, захоплення тощо);

-       акуратність та естетичність оформлення;

-       цілісність і завершеність матеріалів;

-       матеріали портфоліо мають бути викладені у логічній послідовності літературною мовою, вичитані, з чіткими і збільшеними заголовками;

-       наочність представленої інформації; фотоматеріали мають засвідчувати позитивну динаміку роботи з дошкільниками;

-       додатки до портфоліо можуть включати: авторські матеріали (проза, художні твори, пісні, конспекти занять, сценаріїв та інших форм роботи з дошкільниками і батьками, творчі роботи педагога) та творчі роботи дітей тощо.

3.4.         Шрифт текстів - Тіmes New Roman, розмір шрифту - 14. Кожен аркуш матеріалів портфоліо має бути з полями: ліве - 20мм; праве - 10мм; верхнє - 20мм; нижнє - 20мм.

4.                     Презентація портфоліо

4.1.         Мета презентації - показати результати роботи педагога за певний період часу. Презентація може проходити у різній формі:

-                     творчий звіт з виставкою матеріалів портфоліо;

-                     слайд-шоу;

-                     доповідь з посиланням на матеріали портфоліо тощо.

4.2.         Презентацію (публічний захист)  портфоліо проводять:

-                     під час творчого звіту педагога на методичному об'єднанні, засіданні педагогічної  ради;

-                     під час семінару, круглого столу, інших форм методичної роботи;

-                     перед атестацією на присвоєння / підтвердження кваліфікаційної категорії та присвоєння педагогічного звання.

5.                    Аналіз портфоліо

5.1.         Аналіз портфоліо проводиться наприкінці навчального року експертною групою, склад якої визначається наказом завідувача ДНЗ.

5.2.         Підсумкова оцінка портфоліо проводиться на основі картки оцінювання портфоліо педагога.

5.3.         Педагогів, які набрали найбільшу кількість балів за результатами оцінювання портфоліо, нагороджують преміями за сумлінну працю, грамотами та дипломами.

Картка оцінювання портфоліо

Критерії оцінки

Бали

 

  • Оцінювання висвітлення професійної діяльності педагога

 

 

 Позитивна динаміка професійного зростання

 

 Позитивна динаміка рівня сформованості компетентності дітей

 

 Активна участь у методичних заходах

 

 Системність і регулярність самомоніторингу (самоаналізу)

 

 

  • Оцінювання підготовки та оформлення матеріалів

 

 

 Аналітичний та об'єктивний підхід до підготовки матеріалів

 

 Структуризація матеріалів портфоліо за розділами

 

 Логічність та лаконічність викладу матеріалів

 

 Цілісність, тематична завершеність представлених матеріалів

 

 Естетичність оформлення

 

 Наочність і обґрунтованість матеріалів

 

 Змістовність та результативність презентації портфоліо

 

Разом:

 

 

Оцінювання висвітлення професійної діяльності педагога:

  • 5 балів - відповідає критерію повністю;
  • 3 бали - відповідає критерію частково;
  • 0 балів - не відповідає.

Оцінювання підготовки та оформлення матеріалів портфоліо:

  • 2 бали - відповідає критерію повністю;
  • 1бал - відповідає критерію частково;
  • 0 балів - не відповідає.