Підсумкове заняття з математики у старшій групі на тему «В гості до лісових звірят»

Програмові завдання: виявити рівень знань та умінь дітей за напрямками:

- кількісна та порядкова лічба в межах 10 (20);

- пряма та зворотна лічба в межах 10 (20), лічба парами;

- склад числа з двох менших;

- порівняння кількості предметів, встановлення рівності-нерівності;

- суміжні числа;

- геометричні фігури та їх обстеження;

- розв'язання задач на віднімання і додавання;

- вимірювання умовною міркою та за допомогою лінійки;

- орієнтація на аркуші паперу та у просторі (ліворуч, праворуч, вгорі, внизу, посередині, попереду, позаду тощо);

- частини доби, дні тижня, пори року, місяці;

-орієнтування на годиннику - визначення часу з точністю до півгодини.

Матеріал: цифрові картки, картки із зображенням предметів, площинні геометричні фігури, схеми-задачки.

Хід заняття

Вихователь. - Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до лісу, щоб провідати та пригостити  наших лісових друзів. Але, щоб знайти гостинці, нам потрібно пограти ігри та знайти до них дорогу.  Я пропоную полетіти на килимі-літаку. Ой, так він же порвався. Давайте його поремонтуємо.

Дидактична гра «Підбери геометричну фігуру»

Діти підбирають геометричні фігури. Повторюють їх назви та називають їх характеристики.

Вихователь. - Молодці, діти! Килим ми поремонтували, а тепер пропоную стати парами так, як ідемо на прогулянку, зайти на наш літак і вирушаємо. А поки ми будемо летіти, то давайте виконаємо такі завдання (і відразу для кожної пари перше завдання):

-порахуйте, скільки ялиночок росте вздовж стежинки;

-скільки грибочків біля дороги;

-скільки квіточок на галявині;

-скільки пташечок на гілці;

-скільки ягідок на кущику;

-порахуйте парами (через один);

-порахуйте предмети по порядку;

-порахуйте назад від 10 (20) у зворотному порядку.

Вихователь. - Ось ми і прилетіли до лісу. Давайте зійдемо з килима, перешикуємося трійками і роззирнемось навколо. Завдання для кожної трійки:

-поверніться направо і назвіть предмети, які ви бачите;

-поверніться наліво і розкажіть, що ви бачите;

-стійте прямо, назвіть предмети попереду себе (позаду, вгорі, внизу).

Вихователь. - Першою у лісі нас зустрічає Сорока. Вона вихваляється, що все на світі знає. Покажемо їй, діти, що ми теж багато знаємо?    (Діти сідають на стільчики)

Вікторина

-         Скільки всього є місяців у році?

-         Скільки очей у людини?

-         Скільки вогнів у світлофора?

-         Скільки всього  пір року? Назвіть їх.

-         Скільки хвостів у Зайчика?

-         Що приходить після Зими?

-         Який зараз місяць?

-         Який наступний, попередній?

-         Який день узимку?

-         У якої геометричної фігури немає кутів?

-         Яка пора року приходить після весни?

-         Чому квітень так називається?

-         Який день улітку?

-         Скільки ніг у людини? А у тварини?

Гра « Хто знає, той далі називає»

-         Скільки днів має тиждень?

-         Скільки днів вихідних?

-         Скільки днів робочих? Яких більше?

-         Назвіть вихідні дні, робочі.

-         Що допомагає нам визначити, який сьогодні день? (календар)

Дидактична гра «Визнач час»

-         На які частини ділиться доба? Назвіть їх.

-         День, а потім настає...?

-         Що ми робимо ввечері, вдень?

-         Що ми робимо зранку?

-         По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок?

-         На моєму годиннику 10, а на твоєму?

Діти беруть годинники і називають, який час зазначений на них. Вихователь паралельно запитує, що більше година, чи хвилина, хвилина чи секунда?

Вихователь. - Ми заходимо далі вглиб лісу. По дорозі давайте пригадаємо, що в лісі росте?

Фізкультхвилинка «Стали рівно, мов дуби»

Стали рівно, мов дуби.

Потім всі знайшли гриби.

Піднялися, мов смереки,

Потягнулися далеко.

Руки ставимо у боки

І стрибаєм, як сороки.

Ось  прогнулись, мов берізки,

Розчесали свої кіски.

Всі плечима повели -

Втомлені мов й не були.

Вихователь одягає маску лисички дівчинці. Лисичка співає «Я лисичка, я сестричка...»

         Хто це так гарно співає? Всі ви знаєте, що лисичка - хитрунка і пропонує пограти гру «Задачки від Лисички»

 (Діти сідають за столи  і складають задачі за малюнками та викладають їх числовими прикладами).

Вихователь. - Дуже гарно ви склали задачі, але лисичка підготувала нам іще приклади, щоб ви їх попробували розв'язати.  (Діти розв'язують заздалегідь надруковані приклади).

Вихователь. - Молодці, а тепер відгадайте загадку: « Що за диво-непосида із ялинки шишки кида? З гілки скік на гілку. Угадали діти?» (Білка).

 Білочки живуть на деревах, але наша білочка живе у чарівному будиночку і вона пропонує пограти гру «Стрибки з поверху на поверх» (склад числа з двох менших). Будиночки, в яких живе білочка, незвичайні, вони математичні. Пострибайте і ви з поверху на поверх і поміркуйте, як можна по-різному скласти числа, які живуть на даху будинків. Поставте потрібні цифри у віконечка будинків.

         А ще наша білочка дуже хороша господиня, у неї дуже багато припасів, вона хотіла їх записати та заплуталася. Давайте допоможемо їй розставити відповідні знаки ( =, <, >). (Діти виконують завдання на картинках).

Вихователь. - Молодці, допомогли для нашої господиньки-Білочки, а тепер ходімо на квіткову галявину (на килимок)

Гра «Зберемо квіти»

 На пелюстках записані приклади, діти їх вирішують і кладуть цифру-відповідь у серединку.

Вихователь. - А це хто до нас прибіг:

Куций хвостик, довгі вушка,

Шерсть м'якенька, як подушка.

Скаче вгору, наче м'ячик.

Хто це, діти? Сірий...(Зайчик).

-         І наш зайчик пропонує пограти гру з м'ячиком «Числа-сусіди» (гра на закріплення знань про суміжні числа).

Вихователь. - А тим часом:

                         Вовчик на базар ходив,

                         Всім гостинці він купив,

                         І цукерки й шоколад,

                         Дуже вовчик цьому рад.

-  Та біда, розсипались цукерки. Давайте їх складемо у коробки, але не просто так, а у певній послідовності. Роздивіться уважно, як розташовані геометричні фігури і розкладіть так само.

Гра «Знайдіть закономірність» (закріплення знань про геометричні фігури)

Вихователь. - Добре, що ми допомогли Вовчикові, бо до нього гості поспішають. Вовчик прибрав свою домівку повітряними кульками. Я пропоную виміряти довжину ниточки  біля кожної кульки. (Діти вимірюють смужкою, потім лінійкою).

- Наші звірята приготували і нам гостинці, але щоб їх віднайти, потрібно намалювати чарівну карту. Давайте візьмемо свої аркуші паперу і по клітинках попробуємо віднайти наші гостинці.

Графічний диктант

Вихователь. - Ось ми і віднайшли гостинці, які приготували нам звірята. Тож давайте подякуємо їм.

Підготувала вихователь Лазаришина І.В.