Конспект інтегрованого заняття для дітей раннього віку з пріоритетом завдань розвитку художньо-продуктивної діяльностіна тему «Весняні квіточки»
Програмові завдання:
ознайомлення з природним довкіллям: розширити знання дітей про пори року, ознайомлювати з ознаками весни;
мовленнєве спілкування: продовжувати вчити відповідати на запитання реченнями; розвивати виразність мови; заохочувати дітей до слухання віршів про квіти, бджілок; відтворювати вірш, виразно вимовляючи всі звуки;
зображувальна діяльність: формувати вміння створювати малюнки, залишаючи відбитки долоньок на папері; формувати елементарні технічні навички образотворення; вчити віднаходити схожість форми долоньки з квіткою; закріплювати назви кольорів.
Розвивати інтерес до естетичних та художніх об'єктів природного довкілля.
Виховувати естетичні почуття, зацікавленість зображувальною діяльністю.
Матеріал: муляжі квітів, іграшкова бджілка, шапочки-наголівники бджілок; доріжки із слідами, гуашеві фарби, папір, вологі серветки.
Хід заняття
Вихователь. - Дітки, ви любите подорожувати? (Відповіді дітей)
- Сьогодні я вас запрошую у подорож. Ми з вами помандруємо на чарівну галявину. Хочете помандрувати?
Рухлива гра «По доріжці, по слідочках»
Діти разом з вихователем мандрують по доріжці зі слідочків та потрапляють на «квіткову галявину».
Вихователь. - А ось і чарівна галявина. Прийшла весна і на галявині розквітли перші квіти. Розгляньте їх і помилуйтеся, які вони гарні.
- Скільки квітів на галявині? (Багато)
- Якого кольору квіти? (Червоні, сині, жовті)
- Які квіти за величиною? (Великі і малі)
Вихователь. - Ой, а хто це літає серед квітів? (Бджілка)
Бджілка весело літає,
Квітам очки розтуляє.
Каже: «Квіти, годі спати,
Я прийшла медок збирати!».
- Що бджілка хоче робити? (Бджілка хоче збирати медок)
- Ось яка бджілка-трудівниця на чарівній галявині. А давайте і ми, діти, перетворимося зараз на бджілок і весело пограємося. Хочете?
Вихователь одягає дітям шапочки-наголівники бджілок.
Вихователь. - На кого перетворилися наші діти? (На бджілок)
Весною квіти розцвітають,
На казку схожим все стає,
Метелики навкруг літають,
Бджола між квітами снує.
- Скільки стало бджілок? (Бджілок стало багато)
- Давайте, «діти-бджілки», візьмемо в руки ці чудові весняні квіточки і весело потанцюємо з ними.
Діти виконують танцювальні рухи під музику
А. Сабчук «Бджілка і квіточка»
Вихователь. - Молодці, як гарно ви танцювали. А тепер, будь ласка, присядьте на стільчики і відпочиньте трішки.
- Бджілка щось говорить мені на вушко. А сказала вона, що дуже рада, що завітала до нас сьогодні і побачила ці чудові квіти. Діти, у нашої бджілки є багато подружок-бджілок і вона хоче їм показати такі красиві весняні квіти. Давайте ми також порадуємо наших бджілок, намалюємо їм гарні весняні різнокольорові квіти і подаруємо їх. Згідні?
- Що ми будемо малювати? (Квіти)
- Якого кольору квіти ми намалюємо? (Червоного, синього, жовтого)
- Кому подаруємо свої квіти? (Квіти подаруємо бджілкам)
Вихователь. - Дітки, ми вже вміємо малювати пензликом, пальчиком, а сьогодні давайте спробуємо малювати квіточки долоньками. Хочете спробувати?
- Тоді дивіться, діти, і ти, бджілко, дивись, як потрібно малювати.
Вихователь демонструє техніку «малювання долонькою»:
- Акуратно вмочаємо долоньку у фарбу (колір на вибір) і прикладаємо її посередині аркуша. Ось яка гарна квіточка вийшла. Якого кольору вийшла квіточка?
- Після цього потрібно руку витерти вологою серветкою, щоб була чиста.
- Дітки, а що ще потрібно намалювати біля квіточки? (Стебло)
- Якого кольору стебло у квіточки? (Стебло зеленого кольору)
- Давайте стебло спробуємо малювати пальчиком, як ми це вже робили. Хто хоче нам показати, як потрібно малювати стебло квіточки?
Вихователь пропонує дитині намалювати згори донизу рівненьке стебло зеленого кольору
- Ось яка гарна квіточка вийшла, і стебло у неї рівненьке. Бджілці теж подобається квіточка, яку ми намалювали. А вам подобається?
- Що я намалювала? (Квіточку)
- Якого кольору квіточка? (Квіточка червоного кольору)
- На яку квітку схожа моя квіточка? (На тюльпан, мак)
- Я намалювала квіточку червоного кольору. А ти (звертається до дитини), яким кольором будеш малювати свою квіточку?
- А стебельце в усіх квіточок буде якого кольору? (Зеленого)
- Покажіть, чим ви будете малювати квіточку?
Діти піднімають свої долоньки.
- Але давайте ми спочатку розбудимо, розворушимо наші пальчики на долоньках, щоб малюнки вийшли гарні, а квіточки - веселі.
Пальчикова гімнастика
Наші ручки - як квіточки,
Пальчики - як пелюсточки,
Сонце прокидається,
Квіточки розкриваються,
Бджілко, бджілко, покружляй,
З квіток меду назбирай!
Вихователь. - Ось тепер ви справді готові до малювання. Діти, зверніть, будь ласка, увагу: на кожному столі стоїть фарба різного кольору. Якого кольору ці фарби? (Діти називають)
- Давайте закотимо акуратно рукавчики, як ми це завжди робимо перед малюванням. Я з бджілкою запрошую вас підійти до того стола, де знаходиться фарба, якою б ви хотіли малювати.
Діти малюють під тиху і спокійну музику, вихователь допомагає, заохочуючи їх до самостійної роботи.
Вихователь (аналізуючи малюнки дітей). - Що ти намалював? Якого кольору твоя квіточка? На яку квітку схожа твоя квіточка?
- Бджілко, тобі сподобались квіточки дітей? (Бджілка милується)
- Зараз ми з бджілкою покладемо всі малюнки на столик і побачимо, яка у нас вийшла чудова різнокольорова галявина з весняних квітів. Скільки квіточок на галявині? (Багато) Якого кольору квіти? (Квіти червоного, синього, жовтого кольору) Кому ми подаруємо наші квіти? (Квіти подаруємо бджілкам)
Вихователь. - Молодці, діти! А бджілка має для вас сюрприз: за те, що ви так гарно і старанно малювали квіти для її подружок, вона хоче вас пригостити смачними цукерочками, які так і називаються «Бджілка». Тож ходімо, помиємо ручки з милом і поласуємо цукерками. А бджілці що скажемо за гостинці? (Дякуємо) А що скажемо на прощання? (До побачення, прилітай до нас ще!)
Підготувала вихователь Гаврильчик О.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів