Обираємо іграшки для дітей. Пам'ятка для дорослих
- Іграшки, призначені для дошкільників мають бути безпечними і відповідати віковим потребам дитини.
- Іграшки та ігри мають сприяти гармонійному розвитку дітей і забезпеченню для них оптимальних умов життєдіяльності.
- Щоб убезпечити дітей від травмування і нещасних випадків під час гри, обираючи для дитини ігри та іграшки, слід зважати на таке:
- іграшки та ігри, призначені для складання цілого з частин, виконання різних ігрових функцій, повинні мати інструкції, схеми користування, надруковані на упаковці, окремому аркуші або у вигляді брошури;
- в інструкції (керівництві, схемі щодо користування іграшками, іграми) або на споживчій упаковці мають бути вказані правила та види оброблення іграшок (ігор) - миття, чищення, дезінфекція та їх утилізація за потреби;
- декоративне та захисне покриття іграшок та ігор має бути стійким до дії слини, поту та вологої обробки із застосуванням нейтрального мила - дитячого або господарчого;
- іграшки та ігри не повинні мати відчутного запаху;
- збірно-розбірні ігри для дітей до трьох років (піраміди, набори кілець, кульки на стержнях тощо) не повинні мати деталей, розміром менше від 30 мм;
- іграшки варто зберігати на низьких стелажах, у пересувних ящиках на колесах, у контейнерах (коробках), щоб діти могли їх вільно брати.
- Іграшки мають бути зручними у використанні, тобто такими, які діти можуть легко тримати в руках і гратися ними без допомоги дорослих.
- Обираючи іграшку, необхідно дотримуватися принципу відповідності віку дітей. Адже у дошкільному віці відбувається поступовий перехід від предметної діяльності (у 2-3 роки) до рольової (у 3-5 років) та режисерської (у 5-6 років) гри з власним сюжетом.
- Дітей молодшого дошкільного віку, які тільки-но оволодівають спільною грою, слід забезпечити більшою кількістю однакових іграшок. Образи мають бути досить умовними, з акцентом на окремих характерних деталях (піднімається кузов самоскида, відкриваються дверцята плити тощо). Розмір іграшок має бути досить великий, найближчий до розміру реальних речей. Ляльки повинні мати максимум рухливих деталей, щоб «уміти» сидіти, лежати, ходити за руку з дитиною.
- Для дітей старшого дошкільного вікуварто обирати менші іграшки: середнього
(10-30см) та дрібного (5-10см) розмірів, що дає дітям змогу розгортати режисерські ігри. Великої цінності набувають ігрові набори різної тематики, що сприяють розвитку ігрових інтересів дітей. - У всіх вікових групах мають бути поліфункціональні ігрові матеріали (надувні та м'яконабивні модулі, елементи будівельних наборів, конструкторів), які дають дітям змогу самостійно модифікувати ігровий простір.
- Категорично недоцільно обирати для дітей іграшки, що провокують жорстокість, насилля, ранні сексуальні прояви, цинічне ставлення до людського життя.
- Добираючи іграшки, необхідно враховувати індивідуальні особливості дітей. Іграшки мають відповідати потребам хлопчиків і дівчаток, рівню розвитку дітей, їхнім уподобанням.
- Виважений підхід до добору іграшок (їхнього змісту, зовнішніх характеристик) дає змогу захистити дітей від потенційно шкідливої продукції.
Підготували: вихователь-методист Семенюк Р.Ф., медична сестра старша Ковтун Л.М.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів