Створення умов для самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня: обмін досвідом
Ігрова діяльність - найприродніша й водночас найважливіша діяльність дитини, у дошкільному віці вона є ефективним виховним засобом. Вихователь, який працює з дітьми, має подбати про те, щоб створити умови для гри.
Перша і найнеобхідніша умова розвитку ігрової діяльності - наявність у дітей потрібних знань та вмінь. Тож першочергове завдання вихователя- допомогти дітям набути доступні знання і вміння, надавши процесові певного емоційного спрямування.
Важливою умовою успішного перебігу та розвитку самостійних ігор дітей є іграшка. Конче потрібно забезпечити у групі достатню кількість іграшок та різних ігрових атрибутів для всіх дітей, адже саме вони залучають малюків до гри.
Ще однією умовою для кращого розгортання самостійних ігор дітей є прямий або непрямий вплив вихователя на розгортання того чи іншого виду гри. Педагог може прямо впливати на зміст і хід гри, що більше стосується молодших дітей, які ще не вміють повноцінно гратися й тому більше за старших потребують допомоги. Вихователь може запропонувати й тему гри, але тільки коли впевнений, що діти знають правила, сюжет гри і він їх цікавить. Найдоречніші способи безпосередньої допомоги дитині: гра вихователя з дитиною, порада дитині, навідні запитання, нагадування про попередні ігри, спеціальні заняття. Усі ці способи можна використовувати як для індивідуального впливу на окремих дітей, так і на весь колектив. Вдаючись до непрямих способів впливу на самостійні ігри дітей, вихователь тільки готує умови для розгортання цінної за змістом гри.
Отже, як бачимо, гра - не ізольоване стихійне явище, її успішний розвиток можливий тільки за умови великої підготовчої роботи педагога з дітьми.
Робота з батьками:
- проведення бесіди на тему «Ігри дітей вдома»;
- виготовлення та ознайомлення з пам'яткою для батьків «Гра - провідний вид діяльності дітей 4-го року життя»;
- консультація «Яка іграшка потрібна вашій дитині».
Проблеми з теми перевірки:
- опрацювати методичні рекомендації для вихователів «Організація та планування ігрової діяльності в ДНЗ»
- поповнити знання, вміння та навички дітей потрібними для використання у самостійних іграх;
- виготовити атрибути (маски) козенят, лелеки та ведмедика;
- збагатити матеріальну базу настільно-друкованими іграми.
Підготувала вихователь Давидова О. В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів