Конспект сюжетно-рольової гри «Поліклініка» («Аптека») для дітей середньої групи
Мета: розкривати значення медичного персоналу; формувати вміння творчо розвивати сюжет гри. Виховувати почуття поваги до професії лікаря. Вчити дітей вміло спілкуватися з однолітками та дорослими під час гри, застосовувати в грі знання про різні способи лікування, добирати атрибути та предмети-замінники; закріплювати назви медичних інструментів.
Ігровий матеріал: білі халати, білі шапочки для лікаря і медсестри; іграшкове обладнання медичного кабінету: термометр, шприц, вата бинт, карточки, рецепти, штамп, ляльки, коробки з під ліків для аптеки.
Попередня робота: екскурсія до поліклініки, екскурсія до медичного кабінету в дитячому садку; читання та обговорення творів К. І. Чуковського «Лікар Айболить».
Хід гри
Діти разом з вихователем заходять до групової кімнати, на стільчиках сидять ляльки.
Вихователь. - Малята, напевно наші ляльки захворіли. Подивіться, які вони сумні. (В однієї ляльки замотане горло, в іншої подряпина на руці). Що треба порадити лялькам в їхньому стані? (звернутися до лікаря).
- Що робить лікар? (оглядає хворого, виписує рецепт на ліки).
- Хто допомагає лікарю? (медична сестра).
- Що робить медична сестра? (міряє температуру, робить укол, дає пігулку від живота).
- Де хворі купують ліки? (в аптеці).
- А в яку гру ми можемо погратись?
- Давайте визначимо, хто буде лікарем?
- А хто медсестрою?
- Хто буде продавати ліки в аптеці?
- Займайте, будь ласка, свої місця.
Діти одягають халати, дитина - аптекар розкладає ліки.
Вихователь. - Малята, наші ляльки зовсім маленькі і вони не можуть самі відвідати лікаря, тому давайте пограємося - будете їхніми батьками - мамою або татом. (Діти беруть ляльки). Кожного дня на прийом до дитячого лікаря приходять батьки з хворими дітьми, вони чекають в коридорі. (Сідають на стільчики).
(Медсестра роздає карточки і говорить, що через декілька хвилин лікар розпочне прийом).
Медсестра. - Хто перший, заходьте будь ласка, лікар чекає.
Мама з дочкою вітаються.
Лікар. - Добрий день! Що Вас турбує?
Мама. - У моєї доньки болить горло, а ще вона кашляє.
Лікар. - Давайте я її огляну. Відкрий, будь ласка, рота. Так, горло дійсно червоне. Треба полоскати горло содою, сіллю, відваром ромашки. Зараз я Вам випишу рецепт на ліки, які Ви купите в аптеці. Мар'яно, (звертається до
медсестри) дай дитині мікстуру від горла.
Пацієнт. - Дякую і до побачення.
Медсестра. - Наступний, будь ласка.
Тато з дитиною вітаються.
Лікар. - Що Вас турбує?
Тато. - У моєї дитини дуже болить живіт і вона плаче.
Медсестра. - Як звуть Вашу дитину?
Тато. - Оленка.
Медсестра. - Не плач, Оленко, зараз лікар тебе огляне і обов'язково вилікує.
Лікар. - Що їла Оленка? Чому в неї болить живіт?
Тато. - Оленка не помила рук перед їжею і з'їла немите яблуко.
Лікар. - Ось чому у неї болить живіт, бо саме на немитих фруктах є мікроби. Я призначаю Оленці лікування - пити чай із звіробою. А Ви, Мар'яно,
негайно дайте мікстуру від живота.
Медсестра. (Дає мікстуру). - Оленко, треба випити мікстуру і в тебе одразу
перестане боліти живіт.
Лікар. - Ось рецепт на ліки. Ви їх купите в аптеці. А ще раджу покласти Оленку в ліжко і поставити на живіт компрес. До побачення!
Медсестра. - Наступний, будь ласка.
На прийом до лікаря приходять дві сестрички, вітаються.
Лікар. - Що Вас турбує?
Дівчатка. - Ми гралися на вулиці і моя сестричка впала і збила коліно.
Лікар. - Зараз я огляну збите коліно. (Потім звертається до медсестри). Мар'яно, протріть, будь ласка, рану перекисем водню, змажте зеленкою і перев'яжіть бинтом.
(Медсестра виконує призначення лікаря).
Дівчатка прощаються з лікарем.
Медсестра. - Наступний, будь ласка!
На прийом до лікаря приходить сім'я - мама, тато і маленька дитина.
Лікар. - Що болить у Вашої дитини?
Мама. - Наша дитина плаче, вередує, у неї висока температура.
Лікар (звертається до медсестри). - Маряно, зміряйте, буль ласка, дитині температуру.
Медсестра. - Давайте я зміряю Вашій дитині температуру. Я термометр струшу і покладу під руку. Тепер трохи почекаємо і подивимось.
Лікар. - Яка температура?
Медсестра. - Температура висока.
Лікар. - Давайте я послухаю Вашу дитину, чи немає хрипів. (Слухає).
Лікар (до медсестри). - Зараз я випишу рецепт і призначу лікування, а Ви
зробіть дитині укол. (Медсестра робить укол).
Лікар. - Ось рецепт. В аптеці купите необхідні ліки. Якщо температура спаде, поставите гірчичники. Чекаю Вас у поліклініці через три дні. До побачення.
(Мама і тато садовлять дитину у візок і везуть її додому. Мама вкладає дитину у ліжко, а тато іде до аптеки купувати ліки. Тато приносить ліки з аптеки, мама починає лікувати дитину, а тато побалакавши по телефону іде зустрічати бабусю і дідуся).
Бабуся. - Де ж це наша внучка?
Мама. - Вона захворіла.
Бабуся. - Щоб наша Маша швидше одужала, ми з дідусем привезли варення із малини, смородини, меду ( викладають на стіл баночки). Мама торкаючись чола ляльки: - Ну нарешті температура спала і Маша заснула. Пішли на кухню обідати!
(Сім'я обідає. Пізніше бабуся з дідусем їдуть додому).
Мама (телефонує до поліклініки). - Добрий день! Це поліклініка? Сьогодні приймає дитячий лікар? О котрій годині можна прийти?
(Мама і тато садовлять дитину у візок та везуть до поліклініки. Зайшовши до лікаря в кабінет вітаються).
Мама. - Наша дитина вже здорова. Ми хочемо взяти довідку, щоб іти до дитячого садка.
Лікар. - Давайте я Вас огляну. Дихай глибше, Машо. Так, добре. Тепер покажи горло, воно вже не червоне. Я випишу Вашій дитині довідку (виписує та ставить штамп).
Мама. - До побачення, лікарю.
Лікар. - До побачення.
«Аптека»
На початку гри «аптекар» одягає халат, розставляє ліки на прилавок. Прийшовши до аптеки, діти вітаються з аптекарем та віддають йому рецепт. Аптекар удає, ніби читає рецепт, потім знаходить необхідні ліки, кладе їх в пакет, вибиває чек і віддає покупцеві.
Дитина. - Добрий день!
Аптекар. - Добрий день!
Дитина. - Ось за цим рецептом мені необхідно придбати ліки для моєї дитини. У неї дуже болить живіт.
Аптекар. - Ось Вам трава звіробою, а також пігулки від живота.
Дитина. - Дякую. До побачення!
Аптекар. - Будьте здорові!
Підготувала вихователь Вернюк С.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів