Конспект сюжетно-рольової гри «Магазин»
Мета: визначити ставлення до конкретної життєвої ситуації, набути досвіду шляхом гри; сприяти розвитку уяви, навичок критичного мислення, пам'яті, уваги та адаптації в житті; уточнити і розширити уявлення дітей про назви овочів, фруктів та призначення овочевого магазину, його працівників, особливості їх роботи (ввічливість, доброзичливе ставлення до покупців, знання товару); виховувати повагу до праці дорослих, ввічливість; активізувати словник дітей.
Обладнання: предметні картинки овочів та фруктів, вага, гроші.
Словник: продавець, покупець, вага, прилавок, каса, чек.
Хід гри
(Заздалегідь вихователь пропонує дітям та батькам разом відвідати магазин).
І. Вступна бесіда
Вихователь: - В яких магазинах ви бували з батьками (продовольчі товари, промислові товари, електротовари, меблевий)?
- Що купували?
- Хто відпускав товар?
- Що при цьому говорив продавець?
- Що відповідали покупці?
Пригадати правила поведінки в магазині:
- перш, ніж купити товар, треба дізнатися про його ціну;
- заплатити в касу гроші;
- взяти чек і одержати покупку в продавця;
- з касиром і продавцем треба розмовляти ввічливо і спокійно.
II. Основна частина
Вихователь пропонує дітям за товаром (предметними картками овочів та фруктів) у вітрині сказати, в якому магазині вони будуть працювати, що продавати.
- Що ви бачите у магазині?
- Хто продає овочі і фрукти людям?
- Як називають людей, що купують щось у магазині?
Спільно з дітьми вихователь визначає кількісний склад учасників рольової гри (один продавець, один касир, решта діти-покупці. Продавець буде той, хто більше відгадає загадок.
Вихователь пропонує дітям відгадати загадки.
Сидить баба на грядках
Вся закутана в хустках. (Капуста)
Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
Кругле, жовте і солодке.
Воно на дереві росте.
Людям здоров'я додає. (Яблуко)
Жовте, кисле, на дереві висне. (Лимон)
(Заохочування нерішучих дітей до співпраці у грі та надання інформації, як буде проходити гра).
Конкурс на кращого касира
Касиром буде той, хто дасть правильні відповіді:
- Які купюри грошей ви бачили?
- Якої вартості є монети?
- Скільки копійок має одна гривня?
1. Правила гри:
- чітко дотримуватись своєї ролі;
- намагатись слухати партнерів та вихователя;
- не коментувати діяльність інших, перебуваючи у ролі;
- намагатись поставитися до своєї ролі, як до реальної життєвої ситуації, в яку ви потрапили.
2. Гра
Для проведення гри треба переставити меблі, зробити прилавок, касу. Вивісити таблички: МАГАЗИН, КАСА, ПРОДАВЕЦЬ, ПОКУПЕЦЬ, ВАГА, ПРИЛАВОК, ЧЕК, назви овочів і фруктів та ціни на них.
Вихователь першою підходить до продавця, звертається до нього з проханням щось продати, платить гроші у касу, бере покупку у продавця, дякує за послугу. Після цього пропонує дітям купити овочі та фрукти, які їм потрібні. Стежить за правильністю виконання рольових дій і звертань, у ході гри продавці і покупці міняються ролями.
3. Аналіз гри
Закінчивши гру, діти разом з вихователем визначають найкращих: продавця, касира і покупця.
- Що роблять у магазині продавці?
- На чому вони зважують овочі?
- Чи точно зважують?
- Як розраховуються покупці за те, що купили?
- Чи правильно дає здачу касир?
- Як спілкується продавець з покупцями?
Підготувала вихователь Вернюк С.В.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів