Тематичне заняття-мандрівка «Подорож до лісу»
(з використанням соціально орієнтованих ігор)
Програмові завдання:
Соціально-комунікативний розвиток:
- збереження соціального здоров'я дітей через розвиток навичок вільного спілкування з оточуючими;
- створювати умови для накопичення позитивних емоцій і почуттів у дітей;
- розвивати у дітей навички конструктивного спілкування і взаємодії в процесі спільної діяльності з дорослим і однолітками, емпатії, слухового сприйняття, комунікативних здібностей;
- сприяти формуванню дружніх взаємовідносин дошкільників.
Мовленнєвий розвиток:
- розвивати у дітей вміння вільно висловлювати свою думку в процесі спільної діяльності;
- активізувати словниковий запас;
- виховувати у дітей навички уважного слухання співрозмовника, не перебиваючи його.
Пізнавальний розвиток:
- розвивати у дітей допитливість і пізнавальну мотивацію, творчу уяву та активність, довільну увагу і пам'ять, слухове сприйняття;
- збагачувати життєвий досвід дітей за допомогою подорожі;
- закріплювати знання з надання першої допомоги.
- формувати у дітей уявлення про причини і наслідки неправильного поводження в природному довкіллі.
Фізичний розвиток:
- розвивати у дітей координацію рухів, дрібну моторику рук;
- зняти м'язову напругу.
Художньо-естетичний розвиток:
- розширювати образні уявлення дітей; розвивати вміння складати композицію (колаж) з готових малюнків варіативним способом;
- продовжити формувати у дітей навички колективної творчості; викликати почуття радості від створеного зображення; виховувати бажання радіти за оточуючих.
Підготовча робота: виготовити роздавальний матеріал для ігор, картотеку соціально-комунікативних ігор, декорації; підготувати музичний супровід та презентацію; в повсякденному житті та на заняттях використовувати ігри на комунікацію та соціалізацію; читання казки «Про квітку».
Обладнання: мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, слайди: «Дитячий садок», «Автобус», «Лісова галявина», «Річка», «Ліс», «Паровоз» «Хмара», «Лісова лікарня», «Лісничий», «Лісова майстерня»; аудіо записи: «Вальс квітів», «Звуки природи» (річка, дощ, ліс), картинка (іграшка) «Сонце»; малюнки квітів на кожну дитину; рулі 2 шт; картки «Емоції», фотографії дітей, ширма, аркуші паперу з зображеннями (річки, галявини, лісу); готові зображення метеликів, птахів, земноводних, диких тварин; пензлі, банки з клеєм, клейонки, серветки (для кожної дитини); обруч, стіл для окулярів, по 3 бруски будівельного матеріалу для пари дітей; декорації: ялинки, дерева, дуги, пеньочки, обруч.
Хід заняття
Вступна частина - 3 хв.
Слайд 1 «Дитячий садок»
Вправа для робочого настрою «Сонечко»
Вихователь. - Давайте привітаємося з гостями і зігріємо їх своїми посмішками.
- А що нас ще зігріває і покращує наш настрій?
- Правильно сонечко. Давайте ми уявимо, що наші руки - це сонячні промінчики, торкнемося ними один одного і подаруємо тепло своїм друзям.
(Діти стають у хоровод, витягуючи руки вгору, стикаючи один одного).
Діти. - Сонечко, сонечко! Ми - твої промінці! Бути добрими людьми,
сонечко, нас навчи!
Картинки «Мій настрій»
Вихователь. - Я вам пропоную взяти картку із зображенням настрою і викласти її під своєю фотографією.
- Ви, любите подорожувати? Сьогодні ми з вами відправимося подорожувати в цікаву «лісову країну», де на нас чекають різні сюрпризи! Для цього треба знати, що з собою взяти.
Основна частина - 25 хв.
Соціально-орієнтована гра «Збери валізу»
Дітям пропонується вирушити у подорож. Що для цього треба?
Укласти речі у валізу: «Подумайте, що потрібно взяти з собою в дорогу?». Перший мандрівник називає один предмет, другий повторює і називає свій предмет. Третій повторює, що назвав другий мандрівник, і називає свій і т. д. Умова: повторюватися не можна.
- Подумайте і скажіть, що потрібно взяти з собою в дорогу з продуктів?
- Подумайте, що потрібно взяти з собою в дорогу, крім продуктів?
- Отже, наша подорож починається!
Перша зупинка «Ліс».
Вихователь. - Щоб дізнатися, на якому транспорті будемо подорожувати, відгадайте загадку.
Швидко мчить, бо поспішає,
Пасажирів підбирає.
І хвилинка у хвилинку
Їх доставить на зупинку. (Автобус)
Слайд 2«Автобус» (звучить аудіо запис «Шум міста»)
Гра «Веселий автобус»
Гравці розбігаються по різних кутках кімнати і вибирають собі місце. Один з учасників - «водій автобуса». Його завдання - запросити дітей до салону чемно і ввічливо, ласкаво назваючи ім'я кожної дитини.
Слайд 3 « Ліс» (звучить аудіо запис «Звуки лісу»)
Вихователь. - Ми з вами потрапили в «ліс».
Мовленнєва гра «Закінчи речення»
Вихователь говорить початок речення та вказує на дитину, яка повинна його закінчити.
- У ялинки голки ялинкові, а у сосни...
- Стоїть Антошка на одній...
- Ноги у хлопчика, а у вовка...
- Руда лисиця з рудим, довгим...
- Білка живе в...
- Взимку ведмідь впадає в...
- У лісі не можна...
- Шишка впала на...
- Гладити рукою можна...
- Коли я прийшов у ліс, я побачив...
- Взимку в лісі більше снігу, тому що...
- Якщо на снігу чиїсь сліди, значить...
- Не можна кричати, тому що...
- Настав ранок...
- Чудово і ми вирушаємо до лісу по стежці.
Рухлива гра «Вперед по стежці»
Діти виконують інструкцію.
- Йдемо по широкій доріжці парами.
- Тепер один за одним по вузькій стежці.
- Піднімаємося вгору.
- Біжимо з гори.
- Стрибаємо по камінцях через струмочок.
- Йдемо під низькими гілочками (нахиляючись).
- Йдемо босоніж по траві.
Слайд «Лісова галявина» (звучить аудіо запис «Вальс квітів» Чайковського)
Друга зупинка «Лісова галявина»
Вправа «Квітка»
(На підлозі лежить обруч. Навколо нього - малюнки «Квіти». Діти сідають на підлогу навколо обруча, беруть малюнки квітів, називаючи їх).
- Яка чудова різнобарвна галявина у нас вийшла.
- А тепер уявіть, що ви перетворилися на квітку, яка прокидається під теплими променями ласкавого сонечка. (Звучить спокійна музика). Діти, сидячи у колі, зображують «квітку». По мірі «пробудження» Сонечка (імітація появи Сонечка із-за горизонту) квітка «струшує» останні крапельки роси і поступово «розправляє свої листки і розкриває свої пелюстки».
(Діти поступово встають, розводять руки в сторони, тягнуть їх до Сонечка.)
Емпатія (діти стоять півколом)
Вихователь. - Я - злий хлопчисько, а ти - красива квітка. Я хочу тебе зірвати. Вмов мене цього не робити. (Діти придумують варіанти)
Гімнастика для очей
Очима обертаємо,
Головою не хитаємо.
Вліво - раз, два, три, чотири,
Вправо - стільки ж повторили.
По колу очима обертаємо,
Все навколо розглядаємо.
Раз - коло, два, три, чотири,
Міцніше очі ми закрили.
На п'ять і шість їх потримали -
І потім знову закружляли.
Вихователь. - Все роздивилися. Час далі рушати. Наш шлях лежить через болото.
Соціально орієнтовна гра «Через болото»
Діти стають парами. Вихователь пропонує парами перебратися з одного берега на інший за допомогою трьох листочків картону.
Вихователь. - Молодці! Подолали найтяжкі випробування. А ви знаєте, що на прогулянці, в походах бувають незвичайні випадки, коли потрібна допомога.
- Що може трапитися в дорозі? Хто нам допоможе в такому випадку?
(відповіді дітей)
- Ви вмієте надавати першу допомогу? А ось зі третя зупинка - «Лісова лікарня»
Слайд «Лісова лікарня»
Гра «Перша допомога»
У дітей на столах зображення з нещасними випадками, які можуть трапитись з людьми, та маленькі картки з алгоритмом першої медичної допомоги). Вихователь пропонує дітям викласти малюнки в певній послідовності та розповісти про свої дії.
Вихователь. - Давайте подякуємо галявині за цікавинки. Щоб дізнатися, куди ми з вами відправимося далі, треба знову відгадати загадку.
Ми говоримо: вона тече;
Ми говоримо: вона грає;
Вона біжить завжди вперед,
Але нікуди не тікає. (Ріка)
Вправа «Вперед до річки»
Діти долають перешкоди, не відпускаючи рук: оминають озеро, перестрибують через струмочок, продираються крізь ліс (ходьба «змійкою»), переступають через каміння, проповзають через тунель.
Слайд «Річка» (звучить аудіо запис «Шум річки»)
Вихователь. - Ось і прийшли ми до річки.
Дидактично-рухлива гра «Хмарка та краплинки»
Звучить музика, яка нагадує дощ. Вихователь промовляє чарівні слова: я - мама Хмара, а ви - мої діти-крапельки, та вам час відправлятися в подорож. Полилися крапельки на землю. (Стрибають, граються).
- Сумно їм стало одним стрибати. Зібралися вони разом і потекли маленькими веселими струмочками. («Крапельки» роблять струмок, тримаючись за руки).
- Зустрілися струмочки і стали однією великою рікою. («Струмочки» збираються в ланцюжок).
- Пливуть крапельки в великій річці, мандрують. Текла - текла річка і попала в океан (Діти перешиковуються в хоровод та рухаються по колу).
- Плавали-плавали крапельки в океані, а потім згадали, що мама-Хмара наказувала їм повертатися додому. (Діти присіли).
- Раптом, виглянуло сонечко, пригріло. Стали крапельки, легкими, потягнулися угору (з положення сидячи діти піднімають руки вгору і поступово піднімаються).
- І повернулися до мами-Хмари.
- Молодці, крапельки. Добре себе поводили, перехожим за комір не лилися, не бризкалися. Тепер з мамою побудьте, бо я без вас засумувала.
Слайд «Лісник» (Звучить вальс Й.Штрауса «Весняні голоси»)
Сюжетно-рольова гра «Лісник»
До зали заходить Лісник.
Лісник. - Це хто в лісі гуляє? Голоси чути? Сміх? Та це ж дітлахи: дівчатка та хлопчики. Привіт, діти! Діти, ви знаєте, хто я? (Відповіді дітей)
Лісник. - Я - Лісник. Що робить лісник в лісі? (Відповіді дітей)
- Лісник - господар лісу. Я піклуюся про ліс, про його мешканців. Щоб стати лісником, треба багато вчитися, багато знати, і багато вміти.
- Як ви поводили себе в лісі? (Відповіді дітей)
- Хто губить природу, з тим я буду дуже суворий. А хто ліс поважає, допомагає звірям, природу не кривдить, той бажаним гостем буде.
- А ви природу любите? Мабуть ви допитливі діти, якщо знаходитеся тут. Мені треба знати, чи знаєте ви правила поведінки в лісі? Що можна, а що не можна робити в лісі та чому? (Відповіді дітей)
Гра роздум «Що буде, якщо...?» (ТРВЗ)
- Що буде, якщо зникнуть всі комахи ? Що буде з іншими мешканцями?
- Що буде, якщо не стане птахів?
Лісник. - Молодці! Ось вам мій подарунок «Правила поводження в лісі». Читайте самі, та друзів навчайте!
Слайд «Лісова майстерня»
Лісник. - Довго ви, діти, гуляли по лісу. Пропоную вам пройти в « Лісову
майстерню».
Вихователь. - Вам ваше робоче місце фотографія підкаже. В тарілочках є різні картинки , серед них є зайві. Будьте уважні! Вам потрібно розташувати картинки на папері, а потім приклеїти.
Самостійна робота дітей
Діти виконують аплікацію «Наша подорож». По закінченню роботи дитина виставляє її на ширму та розповідає про неї.
Лісник. - Молодці. Мені дуже сподобалися ваші роботи. А тепер час прощатися, у мене в лісі ще є справи. До побачення, діти!
Заключна частина - 3 хв.
Слайд «Потяг»
Діти займають місця в потязі та повертаються до дитячого садка під музику «Паровоз Букашка».
Вихователь. - Куди ми сьогодні подорожували?
- Що вас здивувало?
- Про що нове дізналися?
- Про що будете розповідати вдома?
- А тепер я вам пропоную взяти картку «Мій настрій» і покласти під своєю фотографією. Чи змінився ваш настрій після заняття?
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів