Соціально - психологічний тренінг для педагогів "Давайте розуміти один одного краще"
Мета: зняття емоційного напруження; розвиток здатності розуміти стан іншої людини й уміння адекватно висловлювати свій, регуляція соціальних відносин.
Обладнання : плакати (1 - "Правила тренінгу", 2 - до вправи "Все залежить від тебе"), ватмани (2 шт.), папір, анкети, ручки, фломастери, музика (релаксаційна, "Улыбка" В. Шаінського - М. Пляцковського), свічка, сірники, бейжики.
Хід тренінгу
3.1 Привітання учасників групи (зняти напругу, підняти настрій).
(Грає весела музика "Улыбка". Ведучий в цей час говорить :
- Усміхніться ! Уявіть собі, що ви дуже щасливі. Відчуйте, як ваша усмішка лине із серця та піднімається, торкається ваших вуст. Ви усміхаєтеся ! Гарного вам настрою !)
3.2 Вправа «Загадка» (... хв)
Мета : розвиток рефлексії, уміння адекватно сприймати особистість іншої людини.
(Ведучий пропонує кожному написати загадку
- Дайте відповідь 5-6 реченнями на запитання «Хто я?»
Загадки складаються в загальну коробку, яка потім проходить по колу. Кожен учасник дістає одну із загадок, зачитує її, намагається відгадати, хто це).
Аналіз вправи :
- Автора якої загадки було виявити найлегше ?
- Чи важко дібрати фрази, які б найбільш точно вас характеризували ?
- Чия "загадка" здалася вам найвідвертішою ?
3.3 Вправа «Фраза по колу» (...хв)
Мета : перевірка здатності висловлюватися з різною інтонацією.
(Ведучий називає фразу без інтонації «Я вас вислухала і зробила висновки...». Кожен учасник має вимовити цю фразу з новою інтонацією (запитальною, окличною, байдужою тощо).
3.4 Інформаційне повідомлення «Психологія маніпуляції» (...хв). Міні-лекція «Психологія маніпуляції».
3.5 Робота в групах «Як це буває?» (...хв)
Мета : закріпити інформаційне повідомлення.
(Учасники діляться на групи (дві) і отримують завдання - зобразити на папері, як відбувається у житті маніпулювання з людьми. Після чого презентуються свої роботи).
3.6 Вправа «Тітонька з Бразилії» (... хв)
Мета : зняти напруження, підтримати бадьорий настрій у групі.
(Всі учасники стають у коло. Ведучий робить певні рухи, супроводжуючи їх фразами:
- «У мене є тітонька в Бразилії»
- «У неї довгі вії»
- «У неї отакі руки»
- «Вона любить плавати»
- «І грати на піаніно»
- «І читати книжки»
- «І варити смачну їжу»
- «Вона стрибає і кричить, що вона найкрасивіша тітонька у світі».
Учасники повторюють рухи за тренером.
3.7 Розповідь - висновок - порада «Все залежить від тебе»
Мета : дати пораду учасникам тренінгу, підвести підсумок.
3.8 Анкетування учасників тренінгу (10 хв)
Мета: з'ясувати, яке значення для кожного мали тренінги, чим допомогли. (Розповідь ведучого). Учасники відповідають на запитання анкети.
3.9 Вправа «Побажання» (... хв)
Мета: висловити побажання один одному.
Ведучий запалює свічку. Кожен з учасників бере її в руки, висловлює побажання, і передає іншому. Ведучий щиро дякує за роботу кожного члена тренінгової групи.
Міні-лекція «Психологія маніпуляції»
Щоб бути гарним співбесідником, потрібно слідкувати не лише за своєю інтонацією, адже на розмову впливає чимало факторів.
Сьогодні ми хочемо поговорити з вами про прийоми маніпулювання та прийоми виявлення і протидії маніпуляціями.
Андре Моруа писав: «Люди, навіть дуже обережні, відчувають потребу говорити на значущі теми, але часто висловлюються у формі загальних ідей. І почувають себе у безпеці. Однак порада - це завжди своєрідна сповідь».
Отже, один із прийомів прихованого вивідування інформації може проявитися у звертанні за порадою. Відповідь містить відомості про досвід та знання співрозмовника. Аналогічно використовується прохання дати характеристику якійсь людині : псевдо інтерес служить меті дізнатися, які якості для іншого є важливими.
Поінформованих людей досить легко спровокувати на спростування «липових» даних. Для активізації висловлювань на цікаву для вас тему, використовують прийом обговорення близької до неї другорядної теми, яка оживляє у співрозмовника бажані асоціації і виводить на головну тему.
Умови успішного застосування цього прийому такі:
- тема має бути цікава об'єкту впливу;
- тема має відповідати ситуації;
- суміжна тема не повинна бути явно близькою «зоні» приховуваної інформації, але і не надто далеко від неї.
При входженні в контакт бажано точно визначити свою мету, а також вірогідну мету співрозмовника, відслідковувати можливі розходження між деклорованою метою і тим, як поводиться людина.
Використовуйте та заохочуйте бажання співрозмовника поділитися інформацією, виправити хибну точку зору іншого, а також грайте на бажанні партнера віддячити за увагу.
Мішенями маніпулювання можуть стати амбіції, бажання продемонструвати свою інформованість, надати інформацію, яку збирався приховати. Маніпулювати можна і позитивними якостями, наприклад, бажанням допомогти.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів