Завдання соціально-морального розвитку дітей дошкільного віку
Завдання соціально-морального розвитку дошкільників
(Л.В. Лохвицька)
Молодший дошкільний вік
1. Забезпечувати умови для морального виховання дітей.
2. Виховувати у дитини доброзичливе ставлення до тих, хто її оточує.
3. Формувати елементарні уявлення про те, що таке «добре», а що таке «погано».
4. Розвивати партнерські взаємини між дітьми у грі, під час спілкування.
5. Формувати початковий практичний досвід моральної поведінки в оточенні ровесників (уміння діяти за правилами).
6. Формувати в дітей гуманні почуття та елементарні уявлення про доброту, чуйність, взаємодопомогу, дружелюбність, увагу до дорослих і ровесників.
7. Формувати уміння співпереживати, співчувати на основі розвитку у них емоційного відгуку.
8. Удосконалювати форми ввічливого звертання до дорослих та ровесників.
9. Стимулювати у дітей прагнення різними вчинками перевіряти значущість прийнятих моральних правил і обов'язків.
10. Розвивати прагнення до самостійності (в окресленні меж допустимої поведінки). Проявів моральності у взаєминах з дорослими і дітьми.
11. Формувати позитивну самооцінку в процесі спілкування з дорослими, мовленнєвий етикет.
Середній дошкільний вік
1. Формувати уявлення про моральні норми взаємин між людьми: доброзичливість, турботливість, чесність, правдивість; виховувати чуйне ставлення до близьких.
2. Забезпечувати становлення моральної позиції дитини, розвивати ціннісні орієнтири, інтереси і потреби.
3. Створювати умови для виховання позитивних емоцій і моральних почуттів (доброзичливість, повага до близьких, ввічливість, бажання допомогти одне одному та ін.).
4. Розвивати дружні взаємини між дітьми, прояви турботи про ровесників та інших дітей.
5. Сприяти усвідомленню дітьми змісту моральних правил поведінки і прагнення керувати ними у власних вчинках.
6. Стимулювати розвиток потреби поводитися відповідно до встановлених норм, що сприяє налагодженню взаємин із ровесниками і дорослими та формуванню моральних норм поведінки.
7. Виховувати гуманні почуття: чуйність (уміння запропонувати свої послуги, допомогу, поспівчувати, поступитися), бажання бути справедливим (під час розподілу ролей, іграшок, обов'язків, враховувати інтереси ровесників).
8. Розвивати в дітей здатність до емоційної чуйності, співпереживання, уміння вирішувати конфлікти.
9. Формувати мовленнєвий етикет.
10. Формувати здатність до оцінювання власних вчинків з погляду їх наслідків для інших і самої себе.
Старший дошкільний вік
1. Розкрити дітям особистісний зміст моральних цінностей (справедливість, чесність, доброта, повага т а ін.).
2. Формувати у дітей моральні еталони поведінки на основі засвоєння ними норм і правил.
3. Закріпити уявлення про моральну поведінку, що засвоєні попередньо; сприяти опануванню нових - проявляти уважність, турботу, привітність, взаємодопомогу тощо.
4. Виховувати доброзичливість, дружні товариські взаємини з однолітками та іншими людьми.
5. Продовжувати культивувати вміння з повагою ставитися до старших, виконувати їхні вимоги, встановлені правила поведінки.
6. Розвивати емоції та моральні мотиви поведінки, які сприяють налагодженню взаємин із дорослими та однолітками; навчати дітей бути чуйними до ровесників і старших, розвивати здатність до співпереживання, вміння вирішувати конфлікти, бажання допомогти.
7. Продовжувати формувати етичні уявлення про добро, чуйність, правдивість, справедливість, сміливість і боягузтво, скромність і зазнайство; виховувати гуманні почуття і негативне ставлення до аморальних якостей.
8. Посилити увагу до формування основ морально-вольових якостей особистості: організованості, дисциплінованості, самостійності в поведінці, взаєминах і спільній діяльності, відповідальності і наполегливості в досягненні цілей.
9. Формувати мовленнєвий етикет дошкільників; виховувати культуру поведінки та спілкування; вдосконалювати знання правил і навички поводження в громадських місцях.
10. Формувати вміння адекватно оцінювати свої вчинки та вчинки інших людей.
Розділи
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Управлінська діяльність. Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Методична служба
- Освітня діяльність. Інклюзивна освіта Моніторинг якості освіти
- Медичне обслуговування
- Фізкультурно-оздоровча робота
- Музична скарбничка
- Психологічна служба
- Створення сучасного розвивального простору ЗДО
- Інформація про використання публічних коштів